Ještě v únoru letošního roku po uvedení  modernizovaného Renaultu Espace  bylo u velkého modelu značky na výběr ze dvou motorizací bez rozdílu ceny a výbavy. | Renault Espace Zdroj: Renault

Ještě v únoru letošního roku po uvedení modernizovaného Renaultu Espace bylo u velkého modelu značky na výběr ze dvou motorizací bez rozdílu ceny a výbavy. | Renault Espace | Zdroj: Renault

S adaptací na emisní normu Euro 6dFull se však ceník a samotný Espace dočkal mnoha změn a těžko říct, že pozitivních. Navíc s výhledem na jeho údajnou budoucnost. | Renault Espace Zdroj: Renault

S adaptací na emisní normu Euro 6dFull se však ceník a samotný Espace dočkal mnoha změn a těžko říct, že pozitivních. Navíc s výhledem na jeho údajnou budoucnost. | Renault Espace | Zdroj: Renault

Zaprvé, z pod kapoty Espace tedy zmizel benzinový 1,8litrový čtyřválec TCe225, který zajišťoval ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem 166 kW (225 koní) a točivý moment 300 N.m. | Renault Espace Zdroj: Renault

Zaprvé, z pod kapoty Espace tedy zmizel benzinový 1,8litrový čtyřválec TCe225, který zajišťoval ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem 166 kW (225 koní) a točivý moment 300 N.m. | Renault Espace | Zdroj: Renault

Na jediný dosud nabízený stupeň výbavy Initiale Paris tak nyní zbývá pouze naftový dvoulitr Blue dCi 190 – jehož dřívější označení Blue dCi 200 mnohé naznačuje. | Renault Espace Zdroj: Renault

Na jediný dosud nabízený stupeň výbavy Initiale Paris tak nyní zbývá pouze naftový dvoulitr Blue dCi 190 – jehož dřívější označení Blue dCi 200 mnohé naznačuje. | Renault Espace | Zdroj: Renault

Právě úpravou k plnění emisní normy Euro 6dFull se naftový motor dočkal snížení výkonu z původních 147 kW (200 koní) na 139 kW (190 koní)... | Renault Espace Zdroj: Renault

Právě úpravou k plnění emisní normy Euro 6dFull se naftový motor dočkal snížení výkonu z původních 147 kW (200 koní) na 139 kW (190 koní)... | Renault Espace | Zdroj: Renault

...čímž se rovněž zhoršila akcelerace vozu z nuly na 100 km/h na 10,6 sekundy (dříve 9,1 s) a taktéž klesla maximální rychlost z 215 km/h na 207 km/h. | Renault Espace Zdroj: Renault

...čímž se rovněž zhoršila akcelerace vozu z nuly na 100 km/h na 10,6 sekundy (dříve 9,1 s) a taktéž klesla maximální rychlost z 215 km/h na 207 km/h. | Renault Espace | Zdroj: Renault

Jak informuje web  RNews.cz , paradoxně s ohledem na co nejnižší emise NOx u dieselových motorů se upravené jednotce zvýšila produkce emisí CO2 o 6-5 gramů (145-150 g/km)... | Renault Espace Zdroj: Renault

Jak informuje web RNews.cz, paradoxně s ohledem na co nejnižší emise NOx u dieselových motorů se upravené jednotce zvýšila produkce emisí CO2 o 6-5 gramů (145-150 g/km)... | Renault Espace | Zdroj: Renault

...a rovněž zvýšila kombinovaná spotřeba paliva o 0,2 litru z původních 5,3-5,5 litru na 5,5–5,7 litru na 100 km. | Renault Espace Zdroj: Renault

...a rovněž zvýšila kombinovaná spotřeba paliva o 0,2 litru z původních 5,3-5,5 litru na 5,5–5,7 litru na 100 km. | Renault Espace | Zdroj: Renault

Pozitivem může být, že ačkoliv Renault točivý moment motoru v tabulce údajů zatím neupřesňuje, jeho hodnota by měla zůstat na 400 N.m. | Renault Espace Zdroj: Renault

Pozitivem může být, že ačkoliv Renault točivý moment motoru v tabulce údajů zatím neupřesňuje, jeho hodnota by měla zůstat na 400 N.m. | Renault Espace | Zdroj: Renault

Zadruhé, ve spojení s motorem, který nyní zajišťuje modelu horší dynamiku, povýšila i základní cena Renaultu Espace. | Renault Espace Zdroj: Renault

Zadruhé, ve spojení s motorem, který nyní zajišťuje modelu horší dynamiku, povýšila i základní cena Renaultu Espace. | Renault Espace | Zdroj: Renault

Po uvedení modernizace letos v únoru začínal model na ceně 1.199.000 Kč (rovněž s ukončeným benzinovým motorem). Teď se cenovka vozu zvýšila o 61.000 Kč na základních 1.260.000 Kč. | Renault Espace Zdroj: Renault

Po uvedení modernizace letos v únoru začínal model na ceně 1.199.000 Kč (rovněž s ukončeným benzinovým motorem). Teď se cenovka vozu zvýšila o 61.000 Kč na základních 1.260.000 Kč. | Renault Espace | Zdroj: Renault

S takto ořezanou nabídkou Espace, kvůli níž model nepochybně zaujme zase o něco menší publikum, nelze nevzpomenout na spekulace  o nepříliš šťastném konci velkých modelů Renaultu . | Renault Espace Zdroj: Renault

S takto ořezanou nabídkou Espace, kvůli níž model nepochybně zaujme zase o něco menší publikum, nelze nevzpomenout na spekulace o nepříliš šťastném konci velkých modelů Renaultu. | Renault Espace | Zdroj: Renault

Agentura Reuters dříve oznámila, že v rámci současných finančních opatření celé skupiny Renault-Nissan-Mitsubishi by se mohli Francouzi rozhodnout ukončit produkci méně populárních modelů, mezi které má vedle Espace patřit i Scenic a Talisman. | Renault Espace Zdroj: Renault

Agentura Reuters dříve oznámila, že v rámci současných finančních opatření celé skupiny Renault-Nissan-Mitsubishi by se mohli Francouzi rozhodnout ukončit produkci méně populárních modelů, mezi které má vedle Espace patřit i Scenic a Talisman. | Renault Espace | Zdroj: Renault

Ostatně právě i Talisman se nedávno v Česku dočkal  razantního ořezání nabídky svých variant . Model už nepořídíte jako sedan, k dispozici je pouze jako kombi s naftovými motory a dvěma úrovněmi výbav. | Renault Espace Zdroj: Renault

Ostatně právě i Talisman se nedávno v Česku dočkal razantního ořezání nabídky svých variant. Model už nepořídíte jako sedan, k dispozici je pouze jako kombi s naftovými motory a dvěma úrovněmi výbav. | Renault Espace | Zdroj: Renault

| Renault Espace Zdroj: Renault

| Renault Espace | Zdroj: Renault

S adaptací na emisní normu Euro 6dFull se však ceník a samotný Espace dočkal mnoha změn a těžko říct, že pozitivních. Navíc s výhledem na jeho údajnou budoucnost. | Renault Espace Zdroj: Renault
Zaprvé, z pod kapoty Espace tedy zmizel benzinový 1,8litrový čtyřválec TCe225, který zajišťoval ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem 166 kW (225 koní) a točivý moment 300 N.m. | Renault Espace Zdroj: Renault
Na jediný dosud nabízený stupeň výbavy Initiale Paris tak nyní zbývá pouze naftový dvoulitr Blue dCi 190 – jehož dřívější označení Blue dCi 200 mnohé naznačuje. | Renault Espace Zdroj: Renault
Právě úpravou k plnění emisní normy Euro 6dFull se naftový motor dočkal snížení výkonu z původních 147 kW (200 koní) na 139 kW (190 koní)... | Renault Espace Zdroj: Renault
15
Fotogalerie

Renault Espace ubíjejí emisní limity. Zbyl mu jediný motor, nově s nižším výkonem

V upraveném ceníku a technických datech modernizovaného Espace lze těžko najít nějaká pozitiva.

Ještě v únoru letošního roku po uvedení modernizovaného Renaultu Espace bylo u velkého modelu značky na výběr ze dvou motorizací bez rozdílu ceny a výbavy. S adaptací na emisní normu Euro 6dFull se však ceník a samotný Espace dočkal mnoha změn a těžko říct, že pozitivních. Navíc s výhledem na jeho údajnou budoucnost.

Zaprvé, z pod kapoty Espace tedy zmizel benzinový 1,8litrový čtyřválec TCe225, který zajišťoval ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem 166 kW (225 koní) a točivý moment 300 N.m. Na jediný dosud nabízený stupeň výbavy Initiale Paris tak nyní zbývá pouze naftový dvoulitr Blue dCi 190 – jehož dřívější označení Blue dCi 200 mnohé naznačuje.

Právě úpravou k plnění emisní normy Euro 6dFull se naftový motor dočkal snížení výkonu z původních 147 kW (200 koní) na 139 kW (190 koní), čímž se rovněž zhoršila akcelerace vozu z nuly na 100 km/h na 10,6 sekundy (dříve 9,1 s) a taktéž klesla maximální rychlost z 215 km/h na 207 km/h.

Jak informuje RNews.cz, paradoxně s ohledem na co nejnižší emise NOx u dieselových motorů se upravené jednotce zvýšila produkce emisí CO2 o 6-5 gramů (145-150 g/km) a rovněž zvýšila kombinovaná spotřeba paliva o 0,2 litru z původních 5,3-5,5 litru na 5,5–5,7 litru na 100 km. Pozitivem může být, že ačkoliv Renault točivý moment motoru v tabulce údajů zatím neupřesňuje, jeho hodnota by měla zůstat na 400 N.m.

Zadruhé, ve spojení s motorem, který nyní zajišťuje modelu horší dynamiku, povýšila i základní cena Renaultu Espace. Po uvedení modernizace letos v únoru začínal model na ceně 1.199.000 Kč (rovněž s ukončeným benzinovým motorem). Teď se cenovka vozu zvýšila o 61.000 Kč na základních 1.260.000 Kč.

S takto ořezanou nabídkou MPV Espace nelze nevzpomenout na spekulace o nepříliš šťastném konci velkých modelů Renaultu. Agentura Reuters dříve oznámila, že v rámci současných finančních opatření celé skupiny Renault-Nissan-Mitsubishi by se mohli Francouzi rozhodnout ukončit produkci méně populárních modelů, mezi které má vedle Espace patřit i Scenic a Talisman.

Ostatně právě i Talisman se nedávno v Česku dočkal razantního ořezání nabídky svých variant. Model už nepořídíte jako sedan, k dispozici je pouze jako kombi s naftovými motory a dvěma úrovněmi výbav.

Renault Espace – technická data a české ceny od 19. 10. 2020
Motorizace Blue dCi 190
Zdvihový objem [cm3] 1997
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 139/3500
Točivý moment [N.m/min] zatím neuvedeno
Převodovka 6A
Max. rychlost [km/h] 207
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,6
Spotřeba [l/100 km] 5,5-5,7
Provozní hmotnost [kg]  1850
Základní cena Initiale Paris​ [Kč] 1.260.000
Uvedené hodnoty jsou pro pětimístnou verzi.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud