Pod kapotou je nový zážehový vidlicový šestiválec EcoBoost o objemu 3,0 litru se dvěma turbodmychadly, který disponuje výkonem 212 kW (288 koní) a točivým momentem 491 N.m. Motor V6 má blok válců z vermikulární litiny, která je přibližně o 75 procent pevnější než běžná. Zdroj: Ford

Pod kapotou je nový zážehový vidlicový šestiválec EcoBoost o objemu 3,0 litru se dvěma turbodmychadly, který disponuje výkonem 212 kW (288 koní) a točivým momentem 491 N.m. Motor V6 má blok válců z vermikulární litiny, která je přibližně o 75 procent pevnější než běžná. | Zdroj: Ford

Motor je spárovaný s 10stupňovou automatickou převodovkou. Systém anti-lag pro co nejrychlejší odezvu motoru na plynový pedál je podobný tomu v modelech  Focus ST  a GT. Turba tak dokáže udržet roztočená až po dobu tří sekund. Zdroj: Ford

Motor je spárovaný s 10stupňovou automatickou převodovkou. Systém anti-lag pro co nejrychlejší odezvu motoru na plynový pedál je podobný tomu v modelech Focus ST a GT. Turba tak dokáže udržet roztočená až po dobu tří sekund. | Zdroj: Ford

Pro každý z 10 stupňů je v řídicí jednotce uložen samostatný profil přeplňování, aby vůz stále podával optimální výkon. Zdroj: Ford

Pro každý z 10 stupňů je v řídicí jednotce uložen samostatný profil přeplňování, aby vůz stále podával optimální výkon. | Zdroj: Ford

O reprodukci motoru se starají nové výfuky opatřené aktivní klapkou, jejichž zvučnost lze ovládat jedním ze čtyř režimů - tichý, normální, sportovní a Baja. V posledním režimu je klapka zcela otevřená. Zdroj: Ford

O reprodukci motoru se starají nové výfuky opatřené aktivní klapkou, jejichž zvučnost lze ovládat jedním ze čtyř režimů - tichý, normální, sportovní a Baja. V posledním režimu je klapka zcela otevřená. | Zdroj: Ford

Ranger Raptor je vybaven pohonem všech kol s elektronicky řízenou dvoustupňovou rozvodovkou a uzávěrkami předního i zadního diferenciálu. Při jízdě v terénu se pak hodí dodatečná ochrana podvozku. Třeba přední ochranný plát má tloušťku 2,3 mm. Zdroj: Ford

Ranger Raptor je vybaven pohonem všech kol s elektronicky řízenou dvoustupňovou rozvodovkou a uzávěrkami předního i zadního diferenciálu. Při jízdě v terénu se pak hodí dodatečná ochrana podvozku. Třeba přední ochranný plát má tloušťku 2,3 mm. | Zdroj: Ford

Cena je stanovena na 1.823.310 Kč včetně DPH, bez příplatků můžete získat barvy bílá Arctic, šedá Conquer a oranžová Code, za 25.570 Kč dostanete metalické laky modroá Lightning, šedá Meteor, stříbrná Aluminium, oranžová Sedona nebo černá Shadow. Zdroj: Ford

Cena je stanovena na 1.823.310 Kč včetně DPH, bez příplatků můžete získat barvy bílá Arctic, šedá Conquer a oranžová Code, za 25.570 Kč dostanete metalické laky modroá Lightning, šedá Meteor, stříbrná Aluminium, oranžová Sedona nebo černá Shadow. | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor Zdroj: Ford

Ford Ranger Raptor | Zdroj: Ford

Motor je spárovaný s 10stupňovou automatickou převodovkou. Systém anti-lag pro co nejrychlejší odezvu motoru na plynový pedál je podobný tomu v modelech  Focus ST  a GT. Turba tak dokáže udržet roztočená až po dobu tří sekund. Zdroj: Ford
Pro každý z 10 stupňů je v řídicí jednotce uložen samostatný profil přeplňování, aby vůz stále podával optimální výkon. Zdroj: Ford
O reprodukci motoru se starají nové výfuky opatřené aktivní klapkou, jejichž zvučnost lze ovládat jedním ze čtyř režimů - tichý, normální, sportovní a Baja. V posledním režimu je klapka zcela otevřená. Zdroj: Ford
Ranger Raptor je vybaven pohonem všech kol s elektronicky řízenou dvoustupňovou rozvodovkou a uzávěrkami předního i zadního diferenciálu. Při jízdě v terénu se pak hodí dodatečná ochrana podvozku. Třeba přední ochranný plát má tloušťku 2,3 mm. Zdroj: Ford
26
Fotogalerie

Nový Ford Ranger Raptor už je v českém konfigurátoru. Na drsný šestiválcový pick-up si připravte 1,8 milionu

Drsňácký stroj můžete objednávat už teď, k prvním českým zákazníkům dorazí těsně před koncem roku.

Velké překvapení přichystalo české zastoupení Fordu, když do České republiky přivezlo novou generaci Fordu Ranger ještě před oficiální zahájením sériové výroby v červenci. Šlo rovnou o vrcholnou verzi Raptor, která bude dostupná jako první a již nyní dostala svůj český ceník.

Připomeňme si, že novinku pohání dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec s objemem tří litrů, výkonem 212 kW (288 k) a točivým momentem 491 Nm. Ten by měl být dostatečnou náplastí na zřejmě největší problém minulé generace, která sice oplývala úžasnými jízdními vlastnostmi, které však nebyly podpořeny adekvátní dynamikou v přímce a inspirativním zvukem. Pod kapotou měla naftový dvoulitr.

Novinka využívá desetistupňový automat a široce konfigurovatelný pohon všech kol. Standardně funguje jako zadokolka, v režimu 4A automaticky připojuje přední kola, dále lze nastavit stálou čtyřkolku pro jízdu vyšší rychlostí 4H nebo pohon všech kol s redukcí 4L. V terénu se neztratí díky uzávěrkám předního i zadního diferenciálu i terénním pneu BF Goodrich v rozměru 285/70 R17, oproti standardnímu Rangeru má pak o pět centimetrů větší světlou výšku a o celých devět centimetrů větší rozchod.

Cena je stanovena na 1.823.310 Kč včetně DPH, bez příplatků můžete získat barvy bílá Arctic, šedá Conquer a oranžová Code, za 25.570 Kč dostanete metalické laky modrá Lightning, šedá Meteor, stříbrná Aluminium, oranžová Sedona nebo černá Shadow. V konfigurátoru si lze dále zaškrtnout polepy za 23.014 Kč, ochrannou vanu korby za 37.510 Kč nebo elektricky ovládaný rolovací kryt korby i s vanou, 12V zásuvkou a aerodynamickým ochranným rámem za kabinou za 56.870 Kč.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud