Celkově musí být zajištěn soulad mezi závazky EU související s koncem prodeje spalovacích motorů po roce 2035 a normou Euro 7, která by přirozený vývoj automobilek výrazně narušila.

Celkově musí být zajištěn soulad mezi závazky EU související s koncem prodeje spalovacích motorů po roce 2035 a normou Euro 7, která by přirozený vývoj automobilek výrazně narušila.

Opel Insignia

Opel Insignia

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi Foto: Ondřej Kroutil

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi Foto: Ondřej Kroutil

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi Foto: Ondřej Kroutil

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi | Foto: Ondřej Kroutil

Opel Insignia
8
Fotogalerie

Opel také nabídne šrotovné za staré diesely. Sleva je až 206.000 Kč

Bonus za výměnu staršího naftového vozu za nový začne nabízet v Německu také Opel. Při koupi nového modelu tak mohou zájemci dostat slevu ve výši až 8000 euro.

Nadále se rozšiřující zákazy vjezdu starých naftových vozidel do center měst nyní přiměly k takzvaném „šrotovnému“ i automobilku Opel. V Německu proto začne svým zákazníkům nabízet bonus za výměnu jejich starého dieselu za nový model. Při koupi nového auta splňujícího poslední emisní normy tak mohou zákazníci obdržet slevu až 8000 euro (asi 206.000 Kč).

„S uvedením projektu Opel Environment Bonus chceme zákazníkům ulehčit přechod na nejnovější a úspornější modely Opelu a tím pádem přispět ke zlepšení kvality ovzduší ve městech,“ prohlásil výkonný ředitel prodeje a marketingu značky Opel Jurgen Keller.

Stejnou iniciativu už v Německu spustil i koncern VW, který tímto způsobem v období od srpna 2017 do června 2018 stáhl z německých silnic na 210.000 starých dieselů. Před pár dny tento plán oznámilo i německé zastoupení Škody Auto, které lidem ochotným vyměnit svůj starý naftový vůz za nový (třeba i benzinový), poskytne bonus ve výši od 1500 do 7500 euro (až 194.000 Kč) v závislosti na modelu. V ČR se prý podobná akce zatím neplánuje.

Plán Opelu se vztahuje na osobní i užitková naftová vozidla. Bonus na nákup nového Opelu přitom mohou využít i majitelé starých vozů jiných značek, pokud splňují staré normy Euro 1 až Euro 4. V případě výměny naftového vozu plnícího novější Euro 5 už musí jít o model značky Opel. Hlavním krokem je samozřejmě dostat k zákazníkům nejnovější vozy plnící nadcházející normu Euro 6d-TEMP, která vejde v platnost příští rok v září.

Automobilka předpokládá, že jeho akce zaujme hlavně řidiče žijící ve městech, kde se s úrovní znečištění vzduchu bojuje stále razantněji – například v Mnichově, Stuttgartu, Hamburku či Kolíně nad Rýnem. „Z dnešního pohledu se tedy nebudou muset noví majitelé Opelů obávat zákazu jízdy ve městech,“ dodal Keller.

Ozývají se však názory, že neočekávaná iniciativa Opelu stáhnout ze silnic staré diesely má co do činění s probíhajícím vyšetřováním ohledně podvodů při emisních testech. Také Opel je nyní zatažen do nekonečné aféry Dieselgate. Některé modely automobilky prý měly stejně jako vozy koncernu VW využívat při testech „podvodného zařízení“, upravujícího chování motoru během měření. Opel tato obvinění zcela odmítá.   

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud