Porsche představilo vylepšenou verzi svého speciálu 911 GT3 RSR. Jeho možnosti jsou posunuty dále téměř ve všech směrech.
Porsche 911 GT3 RSR bude svého výrobce reprezentovat v seriálu závodů GT i v nadcházející sezóně. Do té vstoupí v provedení, kterýépochopitelně do značné míry vychází z letošní verze, přináší ale i řadu technických novinek. A tak si je pojďme jednu po druhé projít.
Hned od prvního pohledu si všimneme přepracované karoserie s novým „lízátkem“ pod předním nárazníkem, které údajně zajišťuje větší přítlak přední nápravy, a odlišně tvarovaného přítlačného křídla na zádi. Porsche 911 GT3 RSR modelového roku 2011 je navíc osazeno většími koly a zadními svítilnami složenými z LED a vypůjčenými ze sériových verzí Porsche 911.
Nově odladěný čtyřlitrový šestiválec s protiběžnými písty „boxer“ dostal přepracované sací i výfukové soustavy, takže posílil o 5 koní na výsledných 455 koní (335 kW) při 7 800 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm a motor „točí“ až 9 400 ot./min. Instalovány jsou homologované restriktory v sání o rozměrech 2 x 28,6 mm, pohonná jednotka využívá čtyřventilové plnicí techniky, přímého vstřikování benzínu a mazáním se suchou klikovou skříní. Ačkoli nárůst výkonu není nikterak markantní, automobilka Porsche uvádí, že modernizovaný šestiválec lépe „skousne“ různé druhy benzínů a novému vozu poskytne podstatně lepší jízdní výkony a ovladatelnost v porovnání s výběhovým provedením.
Na motor navazuje šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením, tříkotoučovou spojkou z uhlíkových kompozitů, jednohmotovým setrvačníkem a diferenciálem s omezenou svorností. Konstrukce karoserie z galvanizované oceli vychází ze silniční GT3 RS, ale disponuje novými nárazníky, odlišnou karotáží přední části podvozku, stavitelným přítlačným křídlem, devadesátilitrovou bezpečnostní palivovou nádrží FT3, ochrannou klecí, závodním sedadlem s nehořlavým potahem, šestibodovými pásy a automatickým hasicím systémem. Kotouče s vnitřním chlazením mají v průměru 380 a 355 mm, speciální desky a šesti, resp. čtyřpístkové hliníkové třmeny. Litá kola s centrální maticí a průměrem 18 palců dodala společnost BBS. Pohotovostní hmotnost vozu byla stanovena na 1 220 kg.
Pokud patříte k soukromým závodníkům, jistě vás bude zajímat, že cena nového vozu byla stanovena na 410 000 eur bez daně. Výše popsané úpravy mají být k dostání také v podobě sady určené pro stroje Porsche 911 GT3 RSR ze sezóny 2010.
Porsche 911 GT3 RSR 2011