Jaguar Land Rover

| Jaguar Land Rover

 Jaguar Land Rover

| Jaguar Land Rover

 Jaguar Land Rover

| Jaguar Land Rover

 Jaguar Land Rover

| Jaguar Land Rover

 Jaguar Land Rover

| Jaguar Land Rover

 Jaguar Land Rover
 Jaguar Land Rover
 Jaguar Land Rover
 Jaguar Land Rover
5
Fotogalerie

Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Koncern JLR právě experimentuje se systémem, který by řidičům pomohl vyhnout se stání na červené, urychlil proud dopravy a nakonec i snížil produkované emise.

Jaguar Land Rover v tuto chvíli testuje novou technologii nazvanou GLOSA (Green Light Optimal Speed Advisory), která funguje na principu propojení vozidla s městskou infrastrukturou, přesněji tedy semafory na křižovatkách. Cílem je vyvinout funkční systém, jenž řidiči pomůže vyhnout se stání na červené a koneckonců by zajistil plynulejší dopravní tok na silnicích.

V tuto chvíli je technologie testována na palubě SUV F-Pace. Propojením infotainmentu vozidla s „chytrým“ semaforem je poté řidiči doporučena rychlost, jakou se ke světlům přibližovat, aniž by musel zastavit na červené. V nejlepším případě se tak před řidičem vždy rozsvítí zelená.

Kromě redukce popojíždění na křižovatkách a zlepšení proudu dopravy je samozřejmě vyhlídkou i snížení produkce emisí vozů, které se musí znova rozjíždět, a tím pádem i znečištění okolního vzduchu ve městech. Nakonec je přitom ušetřen i čas samotným řidičům, kteří často stáním na světlech stráví celou věčnost.

Technologie je vyvíjena a zkoušena v rámci většího projektu Autodrive, zabývajícího se autonomním řízením. Jeho součástí je mimochodem i automobilka Ford, která systém testovala již v roce 2016 na hybridní verzi modelu Mondeo. Podobné funkce propojení vozu s dopravní infrastrukturou má ostatně vyvíjet i švédské Volvo.  

JLR vidí možné nasazení technologie do produkce v blízké budoucnosti – během následujících třech až pěti let. „Z technického hlediska jsme už připraveni, to se ovšem nedá říct o požadované infrastruktuře,“ sdělil britského Autocaru mluvčí koncernu. První by se však nasazení novinky dočkalo pravděpodobně hrabství West Midlands, které již nyní funguje jako testovací lokalita pro řadu autonomních technologií.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud