První bateriový model britské značky musí splňovat ty nejnáročnější standardy. Pro automobilku půjde o revoluci, v rámci zkoušek tak prochází pekelnou zátěží.
Když se v roce 1900 projel Charles Rolls s elektrickým vozem Colombia, prohlásil: „Elektromobily jsou dokonale tiché a čisté. Nepáchnou a nevibrují, po zřízení pevných dobíjecích stanic by se měly stát velmi užitečnými. Zatím však nepředpokládám, že by byly příliš použitelné - přinejmenším v příštích mnoha letech.“ Nyní nastala ta správná doba, aby i tato značka začala nabízet bezemisní vozidla – prvním v řadě bude kupé Spectre, jehož prototypy prochází drsnými zkouškami ve švédském Arjeplogu.
Teploty v této oblasti dosahují k minus 26 stupňům celsia, v testovacím zařízení je pak možné vozidla zchladit i na minus 40 stupňů. Elektromobily obecně nemají rády teplotní extrémy, proto je nutné zajistit, aby i v chladném počasí fungovaly bez chyb. Zkoušeny jsou nejprve základní funkce, poté dochází k ladění pohonu, kultivovanosti, odolnosti materiálů, topení i chlazení a tak dále. Vývojáři Rollsu pak při jízdních testech využívají stavu, kdy dochází k destabilizaci vozu na kluzkém povrchu v nízkých rychlostech, díky čemuž je možné simulovat a detailně vyhodnocovat mezi situace, které by nastaly na normálním povrchu ve vysokých rychlostech.
Elektrický pohon znamená jednodušší vývoj mechanických prvků a mnohem složitější ladění elektroniky – v případě Spectre, v němž se nachází až sedm kilometrů kabelů, bylo nutné vytvořit 25krát více algoritmů, než u klasických aut značky, a naučit auto „myslet“ tak, aby se chovalo jako skutečný Rolls-Royce. Vůz má přes tisícovku funkcí, zatím co třeba Phantom jich měl jen 456. V rámci testování ujede nový model 2,5 milionu kilometrů, což pro vozy této automobilky představuje simulaci 400 let provozu. Po zimních zkouškách ho čekají jízdy v jiných částech světa, k prvním zákazníkům se Spectre dostane koncem příštího roku.