Kupé Rolls-Royce Spectre prošlo drsnými zkouškami ve švédském Arjeplogu Zdroj: Rolls-Royce

Kupé Rolls-Royce Spectre prošlo drsnými zkouškami ve švédském Arjeplogu | Zdroj: Rolls-Royce

Teploty v této oblasti dosahují k minus 26 stupňům celsia, v testovacím zařízení je pak možné vozidla zchladit i na minus 40 stupňů. Elektromobily obecně nemají rády teplotní extrémy, proto je nutné zajistit, aby i v chladném počasí fungovaly bez chyb. Zdroj: Rolls-Royce

Teploty v této oblasti dosahují k minus 26 stupňům celsia, v testovacím zařízení je pak možné vozidla zchladit i na minus 40 stupňů. Elektromobily obecně nemají rády teplotní extrémy, proto je nutné zajistit, aby i v chladném počasí fungovaly bez chyb. | Zdroj: Rolls-Royce

Zkoušeny jsou nejprve základní funkce, poté dochází k ladění pohonu, kultivovanosti, odolnosti materiálů, topení i chlazení a tak dále. Zdroj: Rolls-Royce

Zkoušeny jsou nejprve základní funkce, poté dochází k ladění pohonu, kultivovanosti, odolnosti materiálů, topení i chlazení a tak dále. | Zdroj: Rolls-Royce

Elektrický pohon znamená jednodušší vývoj mechanických prvků a mnohem složitější ladění elektroniky – v případě Spectre, v němž se nachází až sedm kilometrů kabelů, bylo nutné vytvořit 25krát více algoritmů, než u klasických aut značky, a naučit auto „myslet“ tak, aby se chovalo jako skutečný Rolls-Royce.  Zdroj: Rolls-Royce

Elektrický pohon znamená jednodušší vývoj mechanických prvků a mnohem složitější ladění elektroniky – v případě Spectre, v němž se nachází až sedm kilometrů kabelů, bylo nutné vytvořit 25krát více algoritmů, než u klasických aut značky, a naučit auto „myslet“ tak, aby se chovalo jako skutečný Rolls-Royce.  | Zdroj: Rolls-Royce

Vůz má přes tisícovku funkcí, zatím co třeba Phantom jich měl jen 456. V rámci testování ujede nový model 2,5 milionu kilometrů, což pro vozy této automobilky představuje simulaci 400 let provozu. Zdroj: Rolls-Royce

Vůz má přes tisícovku funkcí, zatím co třeba Phantom jich měl jen 456. V rámci testování ujede nový model 2,5 milionu kilometrů, což pro vozy této automobilky představuje simulaci 400 let provozu. | Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre | Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre | Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre | Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre | Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre | Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre | Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre | Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre | Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre Zdroj: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre | Zdroj: Rolls-Royce

Teploty v této oblasti dosahují k minus 26 stupňům celsia, v testovacím zařízení je pak možné vozidla zchladit i na minus 40 stupňů. Elektromobily obecně nemají rády teplotní extrémy, proto je nutné zajistit, aby i v chladném počasí fungovaly bez chyb. Zdroj: Rolls-Royce
Zkoušeny jsou nejprve základní funkce, poté dochází k ladění pohonu, kultivovanosti, odolnosti materiálů, topení i chlazení a tak dále. Zdroj: Rolls-Royce
Elektrický pohon znamená jednodušší vývoj mechanických prvků a mnohem složitější ladění elektroniky – v případě Spectre, v němž se nachází až sedm kilometrů kabelů, bylo nutné vytvořit 25krát více algoritmů, než u klasických aut značky, a naučit auto „myslet“ tak, aby se chovalo jako skutečný Rolls-Royce.  Zdroj: Rolls-Royce
Vůz má přes tisícovku funkcí, zatím co třeba Phantom jich měl jen 456. V rámci testování ujede nový model 2,5 milionu kilometrů, což pro vozy této automobilky představuje simulaci 400 let provozu. Zdroj: Rolls-Royce
14
Fotogalerie

Elektrický Rolls-Royce Spectre se testuje i ve Švédsku. Podívejte se, jak se učí jezdit bokem

První bateriový model britské značky musí splňovat ty nejnáročnější standardy. Pro automobilku půjde o revoluci, v rámci zkoušek tak prochází pekelnou zátěží.

Když se v roce 1900 projel Charles Rolls s elektrickým vozem Colombia, prohlásil: „Elektromobily jsou dokonale tiché a čisté. Nepáchnou a nevibrují, po zřízení pevných dobíjecích stanic by se měly stát velmi užitečnými. Zatím však nepředpokládám, že by byly příliš použitelné - přinejmenším v příštích mnoha letech.“ Nyní nastala ta správná doba, aby i tato značka začala nabízet bezemisní vozidla – prvním v řadě bude kupé Spectre, jehož prototypy prochází drsnými zkouškami ve švédském Arjeplogu.

Teploty v této oblasti dosahují k minus 26 stupňům celsia, v testovacím zařízení je pak možné vozidla zchladit i na minus 40 stupňů. Elektromobily obecně nemají rády teplotní extrémy, proto je nutné zajistit, aby i v chladném počasí fungovaly bez chyb. Zkoušeny jsou nejprve základní funkce, poté dochází k ladění pohonu, kultivovanosti, odolnosti materiálů, topení i chlazení a tak dále. Vývojáři Rollsu pak při jízdních testech využívají stavu, kdy dochází k destabilizaci vozu na kluzkém povrchu v nízkých rychlostech, díky čemuž je možné simulovat a detailně vyhodnocovat mezi situace, které by nastaly na normálním povrchu ve vysokých rychlostech.

Elektrický pohon znamená jednodušší vývoj mechanických prvků a mnohem složitější ladění elektroniky – v případě Spectre, v němž se nachází až sedm kilometrů kabelů, bylo nutné vytvořit 25krát více algoritmů, než u klasických aut značky, a naučit auto „myslet“ tak, aby se chovalo jako skutečný Rolls-Royce. Vůz má přes tisícovku funkcí, zatím co třeba Phantom jich měl jen 456. V rámci testování ujede nový model 2,5 milionu kilometrů, což pro vozy této automobilky představuje simulaci 400 let provozu. Po zimních zkouškách ho čekají jízdy v jiných částech světa, k prvním zákazníkům se Spectre dostane koncem příštího roku.

Rolls-Royce

Britskou společnost Rolls-Royce založili v roce 1906 Charles Rolls a Henry Royce. Vedle vojenské techniky, leteckých a lodních motorů je známá hlavně jako výrobce luxusních automobilů.

Od roku 1998 patří Rolls-Royce do skupiny BMW.

Rolls-Royce Phantom • Rolls-Royce Cullinan • Rolls-Royce Ghost • Rolls-Royce Wraith • Rolls-Royce Dawn

Doporučujeme

Články odjinud