Chystaný Mercedes EQS, tedy elektrickou variantu limuzíny třídy S, jsme už mohli vidět ve formě maskovaného prototypu  po boku výchozí studie Vision EQS . | Mercedes EQS & studie Vision EQS Zdroj: Mercedes

Chystaný Mercedes EQS, tedy elektrickou variantu limuzíny třídy S, jsme už mohli vidět ve formě maskovaného prototypu po boku výchozí studie Vision EQS. | Mercedes EQS & studie Vision EQS | Zdroj: Mercedes

Teď se nicméně poprvé dozvídáme i první špetku detailů o schopnostech nového modelu. A jak to vypadá, studii nebude produkční auto věrné pouze po stránce vzhledu. | Mercedes EQS & studie Vision EQS Zdroj: Mercedes

Teď se nicméně poprvé dozvídáme i první špetku detailů o schopnostech nového modelu. A jak to vypadá, studii nebude produkční auto věrné pouze po stránce vzhledu. | Mercedes EQS & studie Vision EQS | Zdroj: Mercedes

Na nedávném setkání akcionářů Daimleru se totiž šéf koncernu a značky Mercedes Ola Källenius rozpovídal právě o elektrickém EQS. | Mercedes EQS & studie Vision EQS Zdroj: Mercedes

Na nedávném setkání akcionářů Daimleru se totiž šéf koncernu a značky Mercedes Ola Källenius rozpovídal právě o elektrickém EQS. | Mercedes EQS & studie Vision EQS | Zdroj: Mercedes

Uvedl, že novinka je vyvíjena od základu jako elektromobil (platformu nebude sdílet s novou generací třídy S) a především, dojezd produkční limuzíny baterky bude čítat přes 700 kilometrů – tedy stejně jako loni předpověděla studie Vision EQS. | Mercedes EQS & studie Vision EQS Zdroj: Mercedes

Uvedl, že novinka je vyvíjena od základu jako elektromobil (platformu nebude sdílet s novou generací třídy S) a především, dojezd produkční limuzíny baterky bude čítat přes 700 kilometrů – tedy stejně jako loni předpověděla studie Vision EQS. | Mercedes EQS & studie Vision EQS | Zdroj: Mercedes

Zásluhu za velký dojezd budou mít nové baterie, které si Daimler vyrobí sám v továrně ve Stuttgartu a nebude tak využívat externího dodavatele. | Studie Mercedes Vision EQS Zdroj: Mercedes

Zásluhu za velký dojezd budou mít nové baterie, které si Daimler vyrobí sám v továrně ve Stuttgartu a nebude tak využívat externího dodavatele. | Studie Mercedes Vision EQS | Zdroj: Mercedes

Nutno dodat, že zmíněná číslovka dojezdu je v rámci testovacího cyklu WTLP. EQS by tak překonalo i současnou Teslu Model S Long Range, která má dle evropského WLTP udávaný dojezd 610 km. | Studie Mercedes Vision EQS Zdroj: Mercedes

Nutno dodat, že zmíněná číslovka dojezdu je v rámci testovacího cyklu WTLP. EQS by tak překonalo i současnou Teslu Model S Long Range, která má dle evropského WLTP udávaný dojezd 610 km. | Studie Mercedes Vision EQS | Zdroj: Mercedes

Další informace o pohonném ústrojí zatím Källenius neprozradil. Britský Autocar ale mluví o pravděpodobné dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem přes 400 koní (294 kW) v základní verzi. | Studie Mercedes Vision EQS Zdroj: Mercedes

Další informace o pohonném ústrojí zatím Källenius neprozradil. Britský Autocar ale mluví o pravděpodobné dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem přes 400 koní (294 kW) v základní verzi. | Studie Mercedes Vision EQS | Zdroj: Mercedes

Svou novou platformu Modular Electric Architecture (MEA), určenou výhradně pro elektromobily, poté EQS předá i dalším modelům značky. Více v článku... | Studie Mercedes Vision EQS Zdroj: Mercedes

Svou novou platformu Modular Electric Architecture (MEA), určenou výhradně pro elektromobily, poté EQS předá i dalším modelům značky. Více v článku... | Studie Mercedes Vision EQS | Zdroj: Mercedes

Teď se nicméně poprvé dozvídáme i první špetku detailů o schopnostech nového modelu. A jak to vypadá, studii nebude produkční auto věrné pouze po stránce vzhledu. | Mercedes EQS & studie Vision EQS Zdroj: Mercedes
Na nedávném setkání akcionářů Daimleru se totiž šéf koncernu a značky Mercedes Ola Källenius rozpovídal právě o elektrickém EQS. | Mercedes EQS & studie Vision EQS Zdroj: Mercedes
Uvedl, že novinka je vyvíjena od základu jako elektromobil (platformu nebude sdílet s novou generací třídy S) a především, dojezd produkční limuzíny baterky bude čítat přes 700 kilometrů – tedy stejně jako loni předpověděla studie Vision EQS. | Mercedes EQS & studie Vision EQS Zdroj: Mercedes
Zásluhu za velký dojezd budou mít nové baterie, které si Daimler vyrobí sám v továrně ve Stuttgartu a nebude tak využívat externího dodavatele. | Studie Mercedes Vision EQS Zdroj: Mercedes
8
Fotogalerie

Elektrický Mercedes EQS nabídne dojezd přes 700 km. Baterie si značka vyrobí sama

Od vedení Mercedesu přichází informace o dojezdu elektrické třídy S. Tato číslovka už zní opravdu slušně.

Chystaný Mercedes EQS, tedy elektrickou variantu limuzíny třídy S, jsme už mohli vidět ve formě maskovaného prototypu po boku výchozí studie Vision EQS. Teď se nicméně poprvé dozvídáme i první špetku detailů o schopnostech nového modelu. A jak to vypadá, studii nebude produkční auto věrné pouze po stránce vzhledu.

Na nedávném setkání akcionářů Daimleru se totiž šéf koncernu a značky Mercedes Ola Källenius rozpovídal právě o elektrickém EQS. Uvedl, že novinka je vyvíjena od základu jako elektromobil (platformu nebude sdílet s novou generací třídy S) a především, dojezd produkční limuzíny na baterky bude čítat přes 700 kilometrů – tedy stejně jako loni předpověděla studie Vision EQS.

Zásluhu za velký dojezd budou mít nové baterie, které si Daimler vyrobí sám v továrně ve Stuttgartu a nebude tak využívat externího dodavatele. Nutno dodat, že zmíněná číslovka dojezdu je v rámci testovacího cyklu WTLP. EQS by tak překonalo i současnou Teslu Model S Long Range, která má dle evropského WLTP udávaný dojezd 610 km.

Další informace o pohonném ústrojí zatím Källenius neprozradil. Britský Autocar ale mluví o pravděpodobné dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem přes 400 koní (294 kW) v základní verzi. Svou novou platformu Modular Electric Architecture (MEA), určenou výhradně pro elektromobily, poté EQS předá i dalším modelům značky.

Mercedes již potvrdil, že odhalení produkčního EQS plánuje na letošní rok. Přesné datum ale nezmiňuje. Letos bychom se měli rovněž dočkat crossoveru EQA, tedy elektrické varianty nového GLA.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud