Dacia vstupuje do nové éry, jejíž součástí je i kompletní změna image rumunské značky.
Rumunská automobilka pokračuje ve svém strategickém plánu z počátku roku 2021. Doslova novou etapu historie Dacie nyní zvýrazňuje i nový vzhled, přesněji nové logo, znak a barvy. V novém hávu chce pak značka dobývat i nová místa na trhu, stále však bez popírání svých kořenů. Přijatelná cena bude nadále důležitým aspektem modelů Dacie.
Nové minimalistické logo představuje spojení písmen D a C jakožto dvou dílů, které mají představovat „článek řetězu, symbol pevnosti a spojení“. V animaci se poté logo rozšíří na kompletní nápis Dacia. Cílem rovněž je, aby se výrazným znakem umožnilo snadno i na dálku rozpoznat modely rumunské značky.
Součástí proměny je také změna barevného motivu. Paleta soustředící se kolem zelené khaki má evokovat blízkost s přírodou a samozřejmě tedy i terénem, například s ohledem na populární Duster nebo chystané hybridní SUV, které začátkem letošního roku Dacia oznámila konceptem Bigster – a právě na něm už byla k zahlédnutí nová loga značky (viz galerie).
Nová image Dacie se samozřejmě projeví jak na nových modelech, tak v nejrůznějších komunikačních kanálech: weby značky, reklama, brožury a další. První vlna proměny začíná už nyní, prodejny Dacia budou na novou identitu značky přecházet postupně od začátku roku 2022. Prvního produkčního modelu s novými znaky bychom se pak měli dočkat v druhém pololetí 2022.