O kombinaci schopností off-roadu a supersportu se nyní snaží novinka od kalifornské značky Laffite.
„První terénní a na silnici homologované superauto, poskytující obrovský výkon, vynikající dynamiku a luxusní dojem.“ Takto svůj G-Tec X-Road popisuje společnost Laffite Supercars, která vychází z dřívějšího projektu Zarooq Motors, situovaného ve Spojených arabských emirátech, a v jehož původním modelu SandRacer GT má nový G-Tec X-Road základ. Laffite teď ale působí ve stejně slunné Kalifornii.
Výsledek je každopádně stále zajímavý. Tato silácky vypadající bugina má originálně vytvořené šasi z chrom-molybdenové oceli, dostatečně vysoký podvozek a stojí na off-road pneumatikách BF Goodrich, takže ve výsledku připomíná závodní prototyp pro Rallye Dakar. Výhodou ovšem je, že zájemci mohou G-Tec X-Road vytáhnout normálně na silnici.
Zatímco exteriér může vypadat trochu rozpačitě a kvalitou nasvědčovat kdovíjaký kit-car, uvnitř je atmosféra o dost honosnější. Kožené čalounění zde doplňuje hromada karbonových panelů, včetně velkého středového tunelu, a zbytek podtrhují části z broušeného hliníku a nechybí ani moderní infotainment.
Výkon pak 1300 kg vážícímu terénnímu superautu nechybí. G-Tec X-Road je poháněn známým 6,2litrový osmiválcem LS3 od General Motors původem například z Chevroletu Corvette. Motor je přitom naladěn na slušných 720 koní (530 kW), takže se vyrovnává třeba McLarenu 720S. Poháněna jsou zadní kola a řidič pracuje s šestistupňovou sekvenční převodovkou.
Jak byste čekali, Laffite G-Tec X-Road bude čistě malosériovým projektem. Společnost tak plánuje vyrobit jen 30 kusů s dodávkou prvních aut na konci letošního roku. Cenovka je ovšem dosti ambiciózní, startuje totiž od 465.000 dolarů (asi 10,5 milionu korun). Laffite poté dodává, že pracuje i na čistě elektrické variantě, dostupné od 545.000 dolarů (asi 12,3 milionu korun).