Závodní divize automobilky  Audi  představila zbrusu nový stroj pro příští Dakar. Je jím drsný off-road RS Q e-tron, který jezdí na elektřinu. Zdroj: Audi

Závodní divize automobilky Audi představila zbrusu nový stroj pro příští Dakar. Je jím drsný off-road RS Q e-tron, který jezdí na elektřinu. | Zdroj: Audi

Automobilka kvůli tomuto kroku opustila seriál  Formule E , na který se ale stejně nikdo moc nedíval. To Dakar má mnohem větší popularitu a hlavně se v něm ještě jede s několika druhy pohonů. Zdroj: Audi

Automobilka kvůli tomuto kroku opustila seriál Formule E, na který se ale stejně nikdo moc nedíval. To Dakar má mnohem větší popularitu a hlavně se v něm ještě jede s několika druhy pohonů. | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron si ale z vývoje Formule E ponechává to nejlepší. Předně elektromotor z monopostu FE07, který se v dakarském speciálu použil dvakrát, po jednom na každou nápravu. Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron si ale z vývoje Formule E ponechává to nejlepší. Předně elektromotor z monopostu FE07, který se v dakarském speciálu použil dvakrát, po jednom na každou nápravu. | Zdroj: Audi

Maximální výkon pohonného ústrojí činí 500 kW (680 koní). Šťávu si speciál bere z 50kWh baterie o hmotnosti 370 kg, která si umí brát energii z rekuperace. Zdroj: Audi

Maximální výkon pohonného ústrojí činí 500 kW (680 koní). Šťávu si speciál bere z 50kWh baterie o hmotnosti 370 kg, která si umí brát energii z rekuperace. | Zdroj: Audi

Jen taková baterie na etapy dlouhé stovky kilometrů v plném zápřahu samozřejmě stačit nebude. Zdroj: Audi

Jen taková baterie na etapy dlouhé stovky kilometrů v plném zápřahu samozřejmě stačit nebude. | Zdroj: Audi

Jako pomocník tak z doby dinosaurů přispěchal na pomoc turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TSI s nádrží na 295 litrů benzínu, který pracuje v 4500 až 6000 otáčkách, aby nabíjel baterii. Zdroj: Audi

Jako pomocník tak z doby dinosaurů přispěchal na pomoc turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TSI s nádrží na 295 litrů benzínu, který pracuje v 4500 až 6000 otáčkách, aby nabíjel baterii. | Zdroj: Audi

Dakarský speciál si tedy vozí svůj vlastní generátor elektřiny a nemusí se tak nabíjet, jen je potřeba tankovat. Audi ale tvrdí, že i tak jde o ekologičtější řešení, protože k výrobě jedné kWh potřebuje méně než 200 gramů CO2. Zdroj: Audi

Dakarský speciál si tedy vozí svůj vlastní generátor elektřiny a nemusí se tak nabíjet, jen je potřeba tankovat. Audi ale tvrdí, že i tak jde o ekologičtější řešení, protože k výrobě jedné kWh potřebuje méně než 200 gramů CO2. | Zdroj: Audi

Hlavně se ale nemusela použít tak velká baterie a tudíž neváží tolik. Přesnou hmotnost ale Audi neudává. Zdroj: Audi

Hlavně se ale nemusela použít tak velká baterie a tudíž neváží tolik. Přesnou hmotnost ale Audi neudává. | Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

Automobilka kvůli tomuto kroku opustila seriál  Formule E , na který se ale stejně nikdo moc nedíval. To Dakar má mnohem větší popularitu a hlavně se v něm ještě jede s několika druhy pohonů. Zdroj: Audi
Audi RS Q e-tron si ale z vývoje Formule E ponechává to nejlepší. Předně elektromotor z monopostu FE07, který se v dakarském speciálu použil dvakrát, po jednom na každou nápravu. Zdroj: Audi
Maximální výkon pohonného ústrojí činí 500 kW (680 koní). Šťávu si speciál bere z 50kWh baterie o hmotnosti 370 kg, která si umí brát energii z rekuperace. Zdroj: Audi
Jen taková baterie na etapy dlouhé stovky kilometrů v plném zápřahu samozřejmě stačit nebude. Zdroj: Audi
46
Fotogalerie

Audi má nové žihadlo na Dakar. Je to elektromobil, co si vozí vlastní elektrárnu

Audi se rozloučilo s šampionátem elektrických formulí a zkouší získané know-how využít v úplně jiném světě.

Závodní divize automobilky Audi představila zbrusu nový stroj pro příští Dakar. Je jím drsný off-road RS Q e-tron, který jezdí na elektřinu. Automobilka kvůli tomuto kroku opustila seriál Formule E, na který se ale stejně nikdo moc nedíval. To Dakar má mnohem větší popularitu a hlavně se v něm ještě jede s několika druhy pohonů.

Audi RS Q e-tron si ale z vývoje Formule E ponechává to nejlepší. Předně elektromotor z monopostu FE07, který se v dakarském speciálu použil dvakrát, po jednom na každou nápravu. Maximální výkon pohonného ústrojí činí 500 kW (680 koní). Šťávu si speciál bere z 50kWh baterie o hmotnosti 370 kg, která si umí brát energii z rekuperace.

Jen taková baterie na etapy dlouhé stovky kilometrů v plném zápřahu samozřejmě stačit nebude. Jako pomocník tak z doby dinosaurů přispěchal na pomoc turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TSI s nádrží na 295 litrů benzínu, který pracuje v 4500 až 6000 otáčkách, aby nabíjel baterii.

Dakarský speciál si tedy vozí svůj vlastní generátor elektřiny a nemusí se tak nabíjet, jen je potřeba tankovat. Audi ale tvrdí, že i tak jde o ekologičtější řešení, protože k výrobě jedné kWh potřebuje méně než 200 gramů CO2. Hlavně se ale nemusela použít tak velká baterie a tudíž neváží tolik. Přesnou hmotnost ale Audi neudává.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud