101
Fotogalerie

Honda Accord 2,4: stále skvělá (test)

Hledáte všestranný vůz pro dlouhé cesty, rodinu, sportovní vyžití, které dokáže být agresivní a elegantní zároveň? Zkuste to u Hondy.

Kapitoly článku:


Honda Accord patří mezi stálice evropských silnic a ne jinak je tomu i u nás. Kvalita, dobré výkony a sportovně laděné vlastnosti jsou typickými vlastnostmi tohoto sedanu střední třídy.

V letošním roce přichystala Honda pro zákazníky malé oživení tohoto modelu. Drobné změny vzhledu, drobné doplnění výbavy a mírná inovace motorů. Klasický facelift tak naznačil, že život sedmé generace Accordu se přehoupl do druhé poloviny.

Otázkou ovšem je, zda Accord má stále co nabídnout proti konkurenci, která v nedávné době přišla se zcela novými generacemi svých modelů, které opět posunuly laťku o trochu výše.

Mírně nový vzhled 

DSC_4324.jpg DSC_4354.jpg DSC_4323.jpg

I přesto, že Accord sedmé generace brázdí silnice delší dobu, svými rozměry za konkurencí nijak nezaostává. Na délku měří 4 665 mm, na šířku 1 760 mm a na výšku 1 445 mm. Rozvor s délkou 2 680 mm stále nabídne dostatek prostoru pro posádku.

Ale nyní již ke změnám. V přední části vozu se změnilo asi nejvíce. Nový je design předních světlometů a také předního nárazníku. Také celkové tvarování přední masky doznalo drobných změn a přední kapota má nyní také jiné tvary.

DSC_4318.jpg DSC_4332.jpg DSC_4333.jpg'

Vše je ovšem na úrovní velmi drobných změn a pokud Accord neznáte opravdu důvěrně, ani si jich nevšimnete. Přesto znalci tyto změny neuniknou a na mne působí velmi pozitivně. Chromované zebrovaní mřížky chladiče navazuje na linie světlometů a vniká tak dojem trochu tajemného úsměvu.

DSC_4327.jpg DSC_4419.jpg DSC_4420.jpg

Velmi podobné změny se odehrály i na opačném konci vozu, kde platí ještě více, že kdo Accord skutečně nezná, ničeho si nevšimne. Nový zadní nárazní a nové zadní světlomety se totiž postaraly o velmi decentní oživení.

DSC_4361.jpg DSC_4316.jpg DSC_4363.jpg

Honda Accord si ovšem zachoval to nejdůležitější. Agresivní ostré tvary, které jsou ovšem řádně zaobleny a dodávají vozu dynamický vzhled. Accord je i nadále velmi sympatické auto a svůj sportovní potenciál dává najevo i při pouhém pohledu.

DSC_4326.jpg DSC_4328.jpg DSC_4344.jpg

Interiér  

Námi testovaný Accord dostal do vínku nejvyšší možnou výbavu Executive - E, která v sobě skrývá všechny možné prvky výbavy z nabídky Hondy. Ty doplnily i zcela nové, které nejspíše uvítá každý řidič.

DSC_4380.jpg DSC_4381.jpg DSC_4389.jpg

První viditelnou změnou je nový volant. Hrubší věnec a trochu jiné tvarování doplňuje nový znak Hondy, který mírně vystupuje. Nový je i multifunkční displej, který má nové funkce a lze tak hovořit o plnohodnotném palubním počítači.

DSC_4379.jpg DSC_4439.jpg DSC_4443.jpg

Jako drobnost lze označit i změnu tvaru hlavice řadící páky a také nové dekorativní materiály v interiéru. Námi testovaný Accord dostal kombinaci světlé kůže a imitace dřeva. Nejsem ale příliš velkým příznivcem podobných dřevěných experimentů. A u Hondy obzvláště.

DSC_4374.jpg DSC_4401.jpg DSC_4375.jpg DSC_4408.jpg

Dřevěná imitace je až příliš umělá a jde to z ní cítit. Navíc umístění těchto dekorů není nijak souvislé a přeskakování z místa na místo není zrovna povedené. Zde bych si dokázal představit raději použití hliníku, karbonu, nebo jejich imitací. Ovšem proti gustu...

DSC_4367.jpg DSC_4404.jpg DSC_4406.jpg

Pochvalu si Accord zaslouží za opravdu slušný počet různých odkládacích prostorů a držáků. Schránky jsou umístěny po celém voze a v dostatečné míře.

DSC_4394.jpg DSC_4399.jpg DSC_4402.jpg  DSC_4405.jpg DSC_4412.jpg DSC_4376.jpg DSC_4377.jpg  

Trochu rozpačitý jsem byl z loketní opěrky. Umístění i čalounění je výborné, ovšem její povrch byl z nějakého příliš hladkého materiálu a loket prostě neustále klouzal.

DSC_4409.jpg DSC_4410.jpg

Nemůžu si odpustit jednu malou poznámku. Když se mi dostal do rukou klíček od nového Accordu, zůstal jsem chvíli stát a přemýšlel jsem, zda přebírám auto za sto tisíc, nebo skoro za milion. Design by mohl být opravdu trochu luxusnější. Na druhou stranu se může majitel Accordu pyšnit, že má v podstatě stejný klíč, jako luxusní a větší Legend.

DSC_4431.jpg DSC_4432.jpg   

Jedničku s hvězdičkou dávám sedadlům. Ty nabízejí skvělý mix komfortu, pohodlí a sportovna. Po delší době jsem tak opět cestoval s vozem, který ani na dlouhých cestách nijak neunavil vlivem špatných sedaček a při rychlejších průjezdech zatáčkami podrží tělo v optimální poloze.

Skvělé hodnocení si zaslouží navíc i použitá kůže, která byla velmi příjemná a také zadní sedadla, která nabídnou skutečný komfort dvojici cestujících s dobrou podporou i zatáčkách.

DSC_4395.jpg DSC_4397.jpg DSC_4398.jpg DSC_4371.jpg

Kam dát věci?

Accord nabídne základních 459 l, což sice mírně zaostává za konkurencí, ale ve výsledku je to vcelku jedno. Sedan prostě není typem vozu, který je extrémně praktický a více než litráž je důležitý nakládací otvor. Ten bych ohodnotil průměrnou známkou. Velké věci prostě nenaložíte.

Na druhou stranu se na horší využitelnosti zavazadelníku podepisují podběhy, které do kufru zasahují až příliš. Přestože Accord nabízí dělená a sklopná opěradla zadních sedaček, výsledný otvor moc praktičnosti nepřidá.

Přesto i v tomto bodu Honda nezaostává za konkurencí a přináší to, co se prostě od sedanu střední třídy čeká. Kdo chce více, ať zkusí kombi. 

DSC_4366.jpg DSC_4348.jpg

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud