Toyota se chce vyhnout selhání z loňské Le Mans. Testuje raději na 30 hodin

Toyota se chce vyhnout selhání z loňské Le Mans. Testuje raději na 30 hodin

Japonský tým se po smolném závěru loňského závodu připravuje na nový ročník 24 hodin Le Mans a tentokrát chce uspět. Budou zvýšená opatření týkající se spolehlivosti na konkurenční Porsche stačit?

Závěr loňského závodu 24 hodin Le Mans byl pro tým Toyoty doslova noční můrou. Pouze čtyři minuty před koncem selhala hybridnímu speciálu pohonná jednotka a japonská stáj odstoupila z prvního místa.

Nebylo to poprvé, co posádka Toyoty přišla o vítězství v závěru závodu. V roce 1994 selhala hodinu a půl před koncem čtyřiadvacetihodinovky převodovka autu, které aktuálně vedlo. O pět let později zase nejrychlejšímu zástupci japonského výrobce praskla pneumatika.

I když se na loňský nezdar nedá jen tak zapomenout, automobilka se již pilně připravuje na další ročník prestižního závodu. A tématem číslo jedna je pochopitelně spolehlivost. Toyota zaznamenala téměř 30 tisíc testovacích kilometrů. Čtyřikrát dokonce absolvovala pro jistotu třicetihodinové testy.

„Jedinou položkou, která se letos nezmění, je samotný monokok,“ popisuje Pascal Vasselon, technický šéf týmu. „To, co se stalo v loňském roce, bylo pro nás všechny bolestivé. O to více se nyní soustředíme na spolehlivost. Nulového rizika se nikdy nedočkáme, ale chceme jej stlačit na minimum.“

Závod 24 hodin Le Mans se letos pojede 17.-18. června a opět se očekává těsný souboj mezi Toyotou a Porsche. Právě německá automobilka slavila po selhání Toyoty úspěch minulý rok. Jak tomu bude letos?

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud