V představenstvu české značky se objevuje nové jméno a zároveň se mezi elitu vrací jeden z top manažerů koncernu VW.
Ve vedení mladoboleslavské Škody dojde 1. března k docela velkým změnám. Zaprvé, funkci členky představenstva za oblast Řízení lidských zdrojů převezme Maren Gräf, nahrazující Bohdana Wojnara, který se rozhodl tuto pozici opustit po deseti letech. Wojnar bude nicméně nadále se Škodou spolupracovat jako prezident Sdružení automobilového průmyslu.
Gräf se tímto stane první ženou v nejvyšším vedení Škody. Profesí právnička však zahájila svou kariéru v koncernu VW už v roce 1999. V posledních letech byla ve Wolfsburgu na pozici vedoucí rozvoje managementu v oblastech výroby a logistiky, výroby komponentů a elektromobility. V listopadu 2018 byla jmenována vedoucí HR vrcholového managementu koncernu. Kromě těchto pozic je Maren Gräf také členkou dozorčí rady společnosti Wolfsburg AG.
„Rád bych rád přivítal paní Maren Gräf v představenstvu automobilky Škoda. V její osobě získáváme uznávanou odbornici na téma HR s mezinárodními zkušenostmi a zároveň posilujeme diverzitu našeho představenstva. Od Bohdana Wojnara přebírá oblast lidských zdrojů ve velmi dobré kondici. Úkolem M. Gräf bude nyní posunout tuto oblast na novou úroveň,“ zaznělo od generálního ředitele Škody Thomase Schäfera.
Zadruhé, do Škody se vrací český top manažer koncernu VW Martin Jahn. Ten převezme funkci člena představenstva pro prodej a marketing od Alaina Faveye, kterého čeká nová pozice v managementu koncernu. Do vedení české značky se tak Jahn vrací po více než dvanácti letech v zahraničí.
U Škody působil Jahn v letech 2006 až 2008 jako člen představenstva pro oblast lidských zdrojů. Poté byl jmenován výkonným ředitelem společnosti Volkswagen Group NSC v Moskvě, kde byl odpovědný za prodeje koncernových značek. Objevil se nicméně i na pozici výkonného viceprezidenta pro prodej a marketing na čínském trhu, když se v roce 2016 přestěhoval od Čchang-čchunu. Za jeho vedení tak VW uvedl na čínském trhu i samostatnou značku Jetta.
„Mezi jeho hlavní úkoly bude patřit další digitalizace oblasti prodeje, vývoj nových obchodních modelů pro společnost Škoda Auto, rozvoj našeho podnikání prostřednictvím pronikání na nové trhy a další posílení naší orientace na zákazníky. Přeji mu hodně úspěchů,“ dodal k další změně ve vedení Schäfer.