38
Fotogalerie

První jízda s Nissanem X-Trail po modernizaci: Překvapil svou bytelností

Nissan X-Trail prošel jemnou modernizací. Vyzkoušeli jsme jej i v rakouských lesích.

V kontextu crossoverů a SUV od Nissanu se nejčastěji se slovy "úspěšný" a "nejprodávanější" spojuje především Qashqai. Ani větší X-Trail však v oblíbenosti nezůstává pozadu. Ba naopak. Věděli, jste, že se jedná o světově nejprodávanější SUV? Loni se prodalo 766 tisíc modelů X-Trail, respektive Rogue, jak se nazývá v USA.

Už je to skoro pět let, co X-Trail "vyměknul" - ze schopného off-roadu se stalo typické rodinné SUV, které dbá především na komfort a prostor pro posádku. Nyní přichází s faceliftem a v rámci mezinárodní prezentace jsme jej vyzkoušeli i v podmínkách, kde se nám snažil dokázat, že jen nudným rodinným SUV není.

Leštění rodinného stříbra

Zvenčí se změnila především příď, která nyní působí dynamičtěji. Nová je také grafika světlometů s LED technologií a typickým denním svícením ve tvaru bumerangu. Zadní část se také změnila, avšak styl a nápad zůstává stejný.

NissanLive-Vienna_X-Trail_001.jpgNissanLive-Vienna_X-Trail_014.jpgNissanLive-Vienna_X-Trail_017.jpg

Po nastoupení do interiéru nejprve zaujme nový volant, který jsme si už pochvalovali v modelech Qashqai a Micra. Je designově povedený a dobře zpracovaný. I přesto, že prostoru je pochopitelně stále dostatek a vnitřek je kvalitně zpracován, k interiéru máme výhrady. Líbila by se nám totiž i změna v oblasti infotainmentu, který už svou grafikou působí lehce zastarale. Konkurenti s velkými Full HD displeji a digitálními přístrojovými štíty jsou už dnes jinde...

Novinkou je také vyhřívání zadních sedadel. Zcela nepochopitelně je však ovladač umístěn mezi předními sedadly a stiskem tlačítka se vyhřívá celá prostřední řada najednou - děti se budou muset dohodnout a ohřev spustí pouze dospělí. Nově je k dispozici výbava N-Connecta, která stojí hned pod nejvyšší Teknou. Od příštího roku výbavu doplní i soubor prvků semi-autonomního řízení ProPilot.

Pohodlný a robustní

V loňském roce, ještě před modernizací, obohatila nabídku X-Trailu nejvýkonnější vznětová motorizace. Právě dvoulitr o výkonu 177 koňských sil jsme v kombinaci s šestistupňovým manuálem vyzkoušeli.

Jízdu X-Trailu po dálnicích a rychlostních silnicích bychom označili za majestátní a sebejistou. Vážně, jestli vám přijde dvojice Qashqai a X-Trail k nerozeznání, tak po okamžitém přesednutí, které jsme absolvovali, rozdílné zaměření poznáte. Větší rozměry a hmotnost činí z většího bratra sice méně obratného, ale pohodovějšího cestovatele.

NissanLive-Vienna_X-Trail_031.jpgNissanLive-Vienna_X-Trail_034.jpgNissanLive-Vienna_X-Trail_042.jpg

K charakteru vozu přispívá i pohonná jednotka, která dává řidiči jistotu v podobě dostatečné výkonové rezervy. Při klidné jízdě umí spotřebu udržet mezi šesti až sedmi litry na sto kilometrů. Převodovka má docela přesné dráhy a zaujme i chování podvozku v utažených zatáčkách. Žádnou zábavu či precizní odezvu od řízení pochopitelně nečekejte. X-Trail se chová přesně tak, jak majitel rodinného SUV žádá - stopu drží statečně a postupně přechází do mírné nedotáčivosti.

V rámci prezentace jsme si vyzkoušeli i jakousi rychlostní zkoušku s terénními vložkami uprostřed rakouských lesů. Na mezinárodních prezentacích jsou pochopitelně podobné trasy vždy pečlivě vybrány, přesto nás X-Trail opravdu překvapil. V zatáčkách na štěrku dokázala stabilizace ve spolupráci se systém pohonu všech kol při troše řidičovy snahy povolit i zadní kola k menšímu dovádění.

NissanLive-Vienna_G9_506.jpgNissanLive-Vienna_G9_501.jpgNissanLive-Vienna_X-Trail_156.jpg

Pro kompletní fotogalerii z testování mimo silnice klikněte na jednu z miniatur

Především se ale od podvozku neozývalo žádné bouchání do dorazů ani jiné pazvuky. X-Trail při opravdu tvrdém zacházení, kterému by jej nepodrobil žádný běžný majitel, neprotestuje. I když jsme přehlédli ostrou vlnovku, vůz se jen zhoupnul na kvalitně naladěném odpružení a přitom si udržel přilnavost.

Naši "erzetu" naprosto bez problému zvládl i interiér, který taktéž neobtěžoval skřípáním či klepáním. Na rodinný dostavník více než dobrý výkon! V české premiéře si můžete nový X-Trail prohlédnout na akci Auta na náplavce, která začíná 31. srpna.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud