Automobilka Spyker se loučí se svým modelem C8 Aileron. Poslední sbohem mu dají tři unikátní kousky inspirované závodní verzí LM85. Výroba probíhala 6 let.
Příběh modelu C8 Aileron se začal psát představením na autosalonu v Ženevě v roce 2009. Nizozemský výrobce supersportovních automobilů se po šesti letech rozhodl ukončit výrobu tohoto modelu. Rozloučí se s ním třemi unikátními kousky inspirovanými závodní verzí LM85.
K upevnění panelů karoserie použil Spyker nýty, instalované byly také širší blatníky. Každý ze tři kousků má navíc jinou barvu. Jeden je kombinací odstínů Jet Black a Crimson Red S, druhý kombinuje Crimson Red s Jet Black S a poslední Jet Black a Gold S. Interiéru vévodí kombinace dvou odstínu kůže a hliníková palubní deska. O budíky se postaral švýcarský výrobce hodinek Chronoswiss.
Pod kapotou všech tří kousků najdete přeplňovaný 4,2litrový osmiválec, který dodává automobilka Audi. Ten se postará o výkon 386 kW a točivý moment 600 N.m. Zrychlení na stovku zvládnete za 3,7 sekundy. Maximální rychlost je stanovena na 322 km/h.
"Každý Spyker, který jsme kdy vyprodukovali, je jedinečný a exkluzivní. Poslední tři kusy Spyker C8 Aileron, které jsme kdy vyrobili, skutečně dokazují úroveň zakázkové řemeslné výroby, o které značka Spyker je. Je to důstojný modelu Aileron poháněného motorem Audi a správný krok směrem ke třetí generaci Spykerů - Spyker C8 Preliator," řekl Victor Muller, zakladatel a generální ředitel nizozemské automobilky.