Podobně jako další nejnovější modely BMW se rovněž zbrusu nová „jednička“ dočkává volitelných sportovních dílů M Performance Parts.
Nedá se říct, že by nová generace BMW řady 1 neměla již od uvedení čím zaujmout, pozitivně či negativně. Přechod na novou platformu s pohonem předních kol, nový design, více místa uvnitř, ztráta varianty s šestiválcem… více si přečtěte zde. Zájemce o třetí generaci „jedničky“ však bude chtít BMW zaujmout i řadou sportovních dílů z nabídky M Performance Parts.
Aerodynamiku tak podle BMW zlepšuje například dodatečný splitter předního nárazníku nebo vyšší zadní spoiler v černě lesklém odstínu. Stejně zbarvené jsou i nástavce prahů, zatímco výraznější zadní difuzor má dekor karbonu stejně jako kryty zrcátek. Agresivnějšímu vzhledu přidávají i začerněné ledvinky chladiče.
Kola dělají auto, takže součástí nabídky M Performance Parts jsou i lehčí kovaná kola Y-spoke 554M s průměrem 18 palců v barvě Jet Black. Šedě lakovaná jsou pak 18palcová kola z lehké slitiny Y-spoke 711M, přičemž k mání jsou i lehká 19palcová kola M Performance Double-spoke 555M ve dvoubarevném provedení.
Nejde ale pouze o vzhled, aerodynamiku nebo snížení hmotnosti. Brzdné schopnosti „jedničky“ může vylepšit příplatková brzdová soustava M Performance. Ve srovnání se standardní brzdovou soustavou mají nové brzdy na přední nápravě zvětšené a odlehčené brzdové kotouče s vnitřním chlazením a odvrtáváním a jsou s nimi dodávány pevné čtyřpístkové brzdové třmeny. Zadní náprava používá odlehčené brzdové kotouče s plovoucími jednopístkovými třmeny. Výrazné je nakonec červené lakování třmenů.
Na výběr jsou pro řadu 1 i další maličkosti – například dveřní projektory, které po otevřené dveří promítají na zem loga BMW M či jinou zvolenou grafiku, interiér lze vybavit sportovním volantem s částečným čalouněním Alcantarou a středovým proužkem, kdežto modely s automatickou převodovkou lze vybavit karbonovými páčkami řazení. Koneckonců další loga BMW M dodají třeba i velurové koberečky s koženým lemem a kontrastním prošíváním.