Tuzemské zastoupení značky Kia již stačilo vyhodnotit, o jakou verzi jejich vlajkové lodi je největší zájem.
Během pěti měsíců, kdy Kia zahájila na českém trhu prodej čtyřdveřového sportovního vozu Stinger, si ho u jejích dealerů objednalo již třicet zákazníků.
Většina z nich si ho určitě nekupuje jen kvůli jeho designu, ale líbí se jim jeho technické parametry i jízdní výkony. "Více než tři čtvrtiny těch, kteří podepsali závaznou objednávku, žádá nejvyšší verzi GT s pohonem všech kol a motorem 3,3 V6 T-GDI," uvedla mluvčí tuzemského zastoupení korejské automobilky Kateřina Jouglíčková.
Pro ty, kterým třeba toto kódové označení mnoho neříká dodáváme, že se jedná o přeplňovaný zážehový šestiválcový motor se zdvihovým objemem válců 3,3 litru. Výkon tohoto agregátu je velmi slibných 370 koňských sil.
O další nabízené varianty motorizací je podstatně menší zájem. Tři zákazníci měli zájem o benzinový dvoulitrový čtyřválec s pohonem zadních kol (výkon je stále velmi solidních 265 koní), stejný počet pak podepsal objednávku na verzi s turbodieselem 2,2 litru (200 koní) a pohonem všech kol a zbývající jeden stinger doputoval k majiteli s naftovým motorem 2,2 CRDi a pohonem zadních kol.
Tito lidé si také evidentně nepřejí být nějakými šedivými myškami v davu. "Přestože firemní zákazníci často preferují pro své vozy bílou barvu, v případě modelu Stinger převažuje zájem o červenou," říká Jouglíčková. Takových zákazníků je plných 42 procent. Bílou barvu pak zvolilo 27 procent a modrou 21 procent. To je ovšem statistiky firemních klientů, kterých jsou z celkového počtu dvě třetiny. Privátní majitelé budou jezdit v pestřejších vozech. Objednali si již třeba také žluté lakování.
Letos se již také vyrovnává poměr mezi privátními a firemními klienty. Zatímco vloni převažovali firemní v poměru 13:5, letos je stav vyrovnaný - 6:6.