Uhlazenost nyní z nové imprezy přímo čiší

Uhlazenost nyní z nové imprezy přímo čiší

Boční linie je klasická. Od B sloupku střecha klesá

Boční linie je klasická. Od B sloupku střecha klesá

Záď je mírně prodloužená, takže se délka blíží k hranici 4,5 metru

Záď je mírně prodloužená, takže se délka blíží k hranici 4,5 metru

Dominantou zadní části jsou rozdělené vodorovně orientované zadní světlomety

Dominantou zadní části jsou rozdělené vodorovně orientované zadní světlomety

Mlhovky v rozích příď opticky rozšiřují

Mlhovky v rozích příď opticky rozšiřují

Maska působí dospěle a současně odkazuje na tradici značky.

Maska působí dospěle a současně odkazuje na tradici značky.

Světlomety ve vyšších výbavách tvoří LED

Světlomety ve vyšších výbavách tvoří LED

Nad mlhovky designéři umístili jeden ozdobný prvek

Nad mlhovky designéři umístili jeden ozdobný prvek

Zadní světlomety přečnívají zadní část karosérie

Zadní světlomety přečnívají zadní část karosérie

Nad zadním oknem je poměrně mohutný spojler

Nad zadním oknem je poměrně mohutný spojler

V základní verzi jezdí auto na šestnáctipalcových kolech, náš exemplář měl namontované "sedmnáctky"

V základní verzi jezdí auto na šestnáctipalcových kolech, náš exemplář měl namontované "sedmnáctky"

Interiér je logicky uspořádaný a z kvalitních materiálů

Interiér je logicky uspořádaný a z kvalitních materiálů

Přitom působí sportovně

Přitom působí sportovně

Přední sedačky mají příkladně vysoké opěradlo

Přední sedačky mají příkladně vysoké opěradlo

Vzadu se také sedí dobře

Vzadu se také sedí dobře

Zadní dveře se otevírají ve značném úhlu

Zadní dveře se otevírají ve značném úhlu

Sklo se dá zcela zasunout do rámu, což není vůbec obvyklý jev

Sklo se dá zcela zasunout do rámu, což není vůbec obvyklý jev

Zadní opěrky jsou velmi masivní. I zde se myslelo na bezpečnost

Zadní opěrky jsou velmi masivní. I zde se myslelo na bezpečnost

Loketní opěrka vzadu se nachází jen ve vybavenějších verzích

Loketní opěrka vzadu se nachází jen ve vybavenějších verzích

Objem kufru je průměrný

Objem kufru je průměrný

Víko se zvedá dostatečně vysoko

Víko se zvedá dostatečně vysoko

Opěradlo je rozdělené v poměru 40:60

Opěradlo je rozdělené v poměru 40:60

Po sklopení celého opěradla ideálně rovná plocha nevznikne

Po sklopení celého opěradla ideálně rovná plocha nevznikne

Přihrádka spolujezdce je spíše na drobnosti

Přihrádka spolujezdce je spíše na drobnosti

Malý odkládací prostor je i v loketní opěrce na dveřích

Malý odkládací prostor je i v loketní opěrce na dveřích

Do klasických kapes ve dveřích lze umístit láhev 1,5 litru

Do klasických kapes ve dveřích lze umístit láhev 1,5 litru

Ani vzadu není obložení dveří odbyto...

Ani vzadu není obložení dveří odbyto...

Takto vypadá prostor pod přední loketní opěrkou

Takto vypadá prostor pod přední loketní opěrkou

Volant je klasický kulatý, má spíše tenčí věnec, ale drží se dobře

Volant je klasický kulatý, má spíše tenčí věnec, ale drží se dobře

Grafika přístrojových ukazatelů je přehledná

Grafika přístrojových ukazatelů je přehledná

Na obou stranách volantu je poměrně dost tlačítek. Vpravo se ovládají asistenční systémy

Na obou stranách volantu je poměrně dost tlačítek. Vpravo se ovládají asistenční systémy

Vlevo pak rádio a informační displej

Vlevo pak rádio a informační displej

Palubní počítač má ještě další tlačítka

Palubní počítač má ještě další tlačítka

Tlačítko pro resetování údajů je vlevo pod volantem. Vidět na něj není

Tlačítko pro resetování údajů je vlevo pod volantem. Vidět na něj není

Auto má vyhřívání sedaček v základní výbavě

Auto má vyhřívání sedaček v základní výbavě

V silnější verzi imprezy je možno volit rychlostní stupně i pomocí páky voliče, případně pádel u volantu

V silnější verzi imprezy je možno volit rychlostní stupně i pomocí páky voliče, případně pádel u volantu

Hlavní displej má osmipalcovou úhlopříčku a disponuje velmi slušným rozlišením

Hlavní displej má osmipalcovou úhlopříčku a disponuje velmi slušným rozlišením

Velké ovladače klimatizační soustavy lze jen pochválit

Velké ovladače klimatizační soustavy lze jen pochválit

Pod stropem je vypínač upozorňovače na opuštění jízdního pruhu

Pod stropem je vypínač upozorňovače na opuštění jízdního pruhu

Jedna z možností zobrazení na pomocném displeji

Jedna z možností zobrazení na pomocném displeji

a další

a další

Chválím možnost zobrazení teploty kapalin

Chválím možnost zobrazení teploty kapalin

Podle kompasu se dnes orientuje málokdo

Podle kompasu se dnes orientuje málokdo

jedno z těch nejklasičtějších zobrazení

jedno z těch nejklasičtějších zobrazení

Mezi "budíky" je další barevný informační displej

Mezi "budíky" je další barevný informační displej

Takovéto upozornění svítí, pokud vypnete upozorňování na vybočení z jízdního pruhu

Takovéto upozornění svítí, pokud vypnete upozorňování na vybočení z jízdního pruhu

Obraz z parkovací kamery doplňují i "naváděcí" čáry

Obraz z parkovací kamery doplňují i "naváděcí" čáry

Ve středové konzole jsou také dvě USB zásuvky

Ve středové konzole jsou také dvě USB zásuvky

Upozornění na auta ve slepém úhlu je vidět na boku zrcátka

Upozornění na auta ve slepém úhlu je vidět na boku zrcátka

Další sada tlačítek je nad levým kolenem řidiče

Další sada tlačítek je nad levým kolenem řidiče

Líbí se nám kvalitní zpracování tlačítek

Líbí se nám kvalitní zpracování tlačítek

Také designové nápady v interiéru

Také designové nápady v interiéru

Výhled ven je velmi dobrý, navzdory hodně skloněnénu čelnímu oknu

Výhled ven je velmi dobrý, navzdory hodně skloněnénu čelnímu oknu

Kapota má na spodní části izolaci

Kapota má na spodní části izolaci

Soustava kamer pod hranou střechy

Soustava kamer pod hranou střechy

Do vozu lze tankovat běžný benzin s 95 oktany

Do vozu lze tankovat běžný benzin s 95 oktany

Nádrž se otevírá staromódně pomocí páčky na podlaze

Nádrž se otevírá staromódně pomocí páčky na podlaze

Boční linie je klasická. Od B sloupku střecha klesá
Záď je mírně prodloužená, takže se délka blíží k hranici 4,5 metru
Dominantou zadní části jsou rozdělené vodorovně orientované zadní světlomety
Mlhovky v rozích příď opticky rozšiřují
57
Fotogalerie

TEST Subaru Impreza 2.0i-S: Takhle má jezdit moderní hatchback!

Na našich oblíbených silnicích jsme prověřili famózně fungující podvozek nového hatchbacku od Subaru a zjistili, že s převodovkou Lineartronic se už dá docela dobře žít.

Kapitoly článku:


Radosti
bezpečnost
kvalita interiéru
jízdní vlastnosti
prostor vzadu
Starosti
vyšší cena
hluk od podvozku
vyšší spotřeba paliva
9  /10

Značka Subaru má sice ve svém portfoliu i  jiné uznávané modely, například Outback nebo Forester, přesto je Impreza stále nejznámější. I sama automobilka přiznává, že v Evropě to platí beze zbytku.

V Česku přesto několik let impreza na trhu přítomna nebyla. To se ale mění až nyní, s příchodem nové generace. Shodou okolností se tak stalo v roce, kdy tento model oslavuje výročí 25 let své existence.

Na rozdíl od některých jiných výrobců, Subaru v Evropě nedává svým zákazníkům příliš na výběr, jaký motor by si přáli mít pod kapotou. A o převodovce to platí jakbysmet. K mání je tedy impreza buď se čtyřválcovou zážehovou šestnáctistovkou, nebo s dvoulitrem využívajícím stejné palivo. Do redakce jsme na týdenní test získali silnější z obou nabízených verzí ve výbavě Executive.

Subaru Impreza V. generace: Srovnání rozměrů s předchůdcem
Generace V. IV.
Délka [mm] 4460 4415
Šířka [mm] 1775 1740
Výška [mm] 1480 1475
Rozvor [mm] 2670 2620
Rozchod vpředu [mm] 1540 1495
Rozchod vzadu [mm] 1545 1500

Vozy Subaru jsou obecně uznávané pro svoji koncepci pohonu, důraz na bezpečné a snadno čitelné chování během jízdy. O designu se dokonce ani jejich zatvrzelí příznivci obvykle moc nešířili. Například i u nás krátce prodávané Subaru Tribeca se v různých anketách svého času umisťovalo mezi nejošklivějšími vozy světa.

Lidem ve vedení značky však už nejspíše došlo, že i vzhled prodává, a tak nová impreza dostala kabátek, který už rozhodně nikoho neurazí. Nedá se stále říci, že by získávala plejádu ocenění za design, každopádně jde o ale o styl, který podtrhuje sportovnost bez zbytečných příkras.

Mně se nová impreza určitě líbí. Konkrétně například to, že maska chladiče zůstala v rozumných mezích (rozuměj, že na dnešní poměry je spíše malá), světelný podpis díky dennímu svícení navazuje na "hokejku" nad mlhovkami, a na bocích karoserie se nenacházejí žádné zvlněné prolisy. Linie bočních okének je zkrátka příjemně plynulá.

Subaru Impreza: Naměřené rozměry interiéru

Šířka v úrovni ramenou vpředu [mm]
1440
Šířka v úrovni ramenou vzadu [mm]
1380
Délka sedáku vpředu (od opěradla) [mm]
500
Délka opěradla vpředu [mm]
650
Max. šířka sedáku vpředu [mm]
480
Délka sedáku vzadu (od opěradla) [mm]
470
Délka opěradla vzadu [mm]
620
Délka kufru [mm]
760
Výška kufru pod roletu [mm]
410
Šířka kufru min. [mm]
1080
Maximální délka po sklopení opěradel [mm] 1710

Ještě většího překvapení se znalci minulých Subaru dočkají v interiéru. Ty tam jsou lacině vyhlížející stříbřité plasty, ovládací knoflíky vypadající jak z rádií v dobách hluboké totality a celkově neuspořádaný dojem. Současná impreza, zejména v testované vyšperkované verzi, vypadá uvnitř fakt dobře.

Například jen málokterý konkurent má kovové lištičky na hranách tlačítek pro ovládání skel bočních okének a kovový vroubkovaný povrch přepínače nastavování vnějších zpětných zrcátek. Líbí se mi zlom na palubní desce před spolujezdcem i rádoby karbonové dekory na dveřních panelech. Jen mi nebylo zcela jasné, proč je tento prvek v předních dveřích leštěný a v zadních matný. Ten matný se mi navíc zamlouval více.

Ergonomie je v naprostém pořádku. Startovací tlačítko je u volantu a je na něj vidět, odkládacích prostor je stejně jako v nejlepší evropské konkurenci a jsou i dobře prakticky využitelné. Tím myslím třeba schránku pod loketní opěrkou, která je mnohdy spíše symbolická. Jen drtivou většinu objemu přihrádky před spolujezdcem zaujímá opravdu hodně tlustý manuál k vozu. Zvažte tedy, zda ho opravdu potřebujete vozit s sebou.

S nalezením ideální pozice za volantem jsem žádný problém neměl. Sedačky se sice nastavují ručně, stejně jako volant, je však k dispozici dostatečně velký rozsah pro podélné i výškové nastavení obou zmiňovaných prvků. V impreze se sedí nízko. Naměřil jsem přední hranu řidičovy sedačky v úrovni 50 centimetrů, kyčle se pak logicky nacházejí ještě o pár centimetrů níže.

U Subaru je v poslední době zvykem, že displeje jsou uprostřed palubní desky hned dva. Ten hlavní slouží například pro zobrazení navigační mapy, případně obrazu ze zadní kamery, ovládání rádia a podobně, horní pak v sedmi různých režimech nabízí například údaje palubního počítače, základní navigační pokyny, hodiny, teploměry vody a oleje, kompas a dokonce i náklonoměr.

Displeje jsou dobře čitelné i v ostrém svitu vycházejícího nebo zapadajícího slunce. Teprve pod hlavním displejem jsou klasické analogové ovladače klimatizace a úplně vespod jsem nalezl poněkud utopené USB zásuvky a jednu dvanáctivoltovou.

Vzadu se sedí dobře. Je tu až překvapivě hodně místa. Pokud neměříte přes dva metry jako můj syn, můžete se v klidu usadit i sem. Například já, který měřím 186 centimetrů, si za sebe sednu s jedenácticentimetrovou rezervou před koleny a nad hlavou mi zůstanou rovné čtyři.

Potěší i velký úhel otevírání zadních dveří, díky čemuž se sem poměrně snadno nastupuje.

Vozy Subaru nikdy nebyly kufrovými rekordmany. Je to zkrátka daň za přítomnost čtyřkolky, respektive zadního diferenciálu pod podlahou. Objem se mezigeneračně zvětšil o pět litrů na základních 385 litrů, v kompaktní třídě se však jedná o běžnou hodnotu. Potřeby aktivní rodiny to asi úplně neuspokojí, a tak koupě střešního boxu spolu s příslušným nosičem bude asi nezbytností.

Pod podlahu také už nedostanete rezervní kolo. Musíte se spokojit s lepicí sadou. Také mě zamrzela absence otvoru pro přepravu dlouhých předmětů v opěradle zadních sedaček a dnes už zastarávající poměr jeho sklápění 60:40. Našel jsem však několik knoflíků na bocích nahrazujících klasické háčky, jsou tu i dvě oka pro upevnění těžších předmětů. Roletka je shrnovací, což znamená, že pokud vám při manipulaci vypadne z drážek, budete se asi na toto řešení zlobit. Na druhou stranu mě potěšila její nízká hmotnost a snadná manipulace při jejím vyndávání a vracení zpět.

Subaru Impreza

V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.

Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza

Doporučujeme

Články odjinud