Rychlá verze Fordu F-150 jako první dostala asistenta Trail Control. Díky němu už v terénu musíte jen točit volantem.
Asistenty pro řidiče se nerozvíjí jen pro použití na silnicích, ale i v terénu. K úplnému autonomnímu řízení tady ještě jsme dost daleko, i když už i to se testuje. Zatím vás auto jako poslední Toyota Land Cruiser či Land Rovery mohou mimo silnice provést ustálenou rychlostí.
Nyní s "tempomatem do terénu" přichází i Ford. Systémem nazvaným Trail Control se jako první pyšní F-150 Raptor. Stačí nastavit rychlost od 1 do 20 mil za hodinu a starat se už jen o řízení. Systém je úzce propojen s mozkem pohonu všech kol. Snaží se za každé situace využít maximum trakce na každém kole zvlášť.
Proto Ford Trail Control na přiloženém videu prezentuje i jako inteligentní a maximálně plynulý způsob jak se dostat z hlubokého bahna či písku. V rámci modernizace pro nový modelový rok dostal F-150 Raptor také nové barvy laku, kola a vylepšené tlumiče Fox, které automaticky upravují tlumení.
Na pohonu se nic nemění, byť část fanoušků zběsilého pick-upu nemůže skousnout absenci osmiválce. Ford F-150 stále pohání 3,5litrový šestiválec s dvojitým přeplňováním a výkonem 450 koňských sil. Do Evropy míří menší Raptor postavený na Rangeru. Dostane vznětový dvoulitr o výkonu 210 koní a v budoucnu rovněž i systém Trail Control.