53
Fotogalerie

Mercedes C 2011: vítej, velký facelifte

Mercedes-Benz konečně oficiálně odhalil faceliftovanou verzi třídy C. Nabídne svěžejší vzhled i „zelenější” techniku. (+ video)

O faceliftu Mercedesu C jsme slýchali již dlouho a mohli jsme vidět spoustu špionážních snímků a videí, jejichž výčet by sám o sobě dal na vlastní článek. Z minulosti se tedy vraťme k jedinému - úniku oficiálních, zřejmě katalogových obrázků, které jsme vám předložili ke kontrole již začátkem listopadu. S odstupem času můžeme konstatovat, že byly autentické a velký předvánoční dárek v podobě oficiálního představení vozu přímo Mercedesem tak trochu ztrácí na lesku. Přesto ale o inovovaném „Céčku” víme mnoho nového, a tak si pojďme vše důležité projít.

Facelift pochopitelně přinesl v prvé řadě upravený vzhled zevnějšku i interiéru, zrovna ten je ale překvapivý ze všeho nejméně. Změny jsou sice významné, ale jak jsme již naznačili výše, prakticky všechny jsme již mohli dávno vidět bez jakéhokoli maskování.

Nejvíce se změnila příď, která dostala o poznání dynamičtější projev po vzoru svých novějších sourozenců. Zcela přepracovaný je přední nárazník, na nějž navazují jinak tvarovaná přední světla a ostřeji řezaná maska chladiče. Změnit se kvůli odlišným světlům pochopitelně musela i přední kapota (mimochodem vyrobená z hliníku, ťukance v zácpách budou zas o něco dražší...) a v souladu se současnou módou vůz dostal i výrazná LED světla pro denní svícení do dolní části nárazníku. Tím můžeme změny na přídi uzavřít.

Mercedes C 2011 facelift 30.jpg Mercedes C 2011 facelift 25.jpg Mercedes C 2011 facelift 26.jpg

Zadní partie vozu se změnily již mírněji - povšimněte si pouze jiného nárazníku a lehce upravených zadních světel opět s LED (ty již třída C ale měla i před omlazením). Ne všechny změny vnější změny jsou ale patrné na první pohled - Mercedes si podle svých vlastních slov hodně pohrál s aerodynamickými detaily, což vyústilo ve snížený koeficient odporu vzduchu ve výši pouhých 0,26. Tto je opravdu pěkný výsledek.

Změny se pochopitelně dotkly i interiéru, kde trůní výrazně přepracovaná palubní deska, jenž je u dosavadního provedení vozu častým terčem kritiky. Jak bude po omlazení působit naživo, to zatím nevíme, na první pohled ale vypadá o poznání atraktivněji. Krom palubky se uvnitř vozu nově objevuje řada nových detailů. Krom kovových prvků na některých ovladačích je to hlavně nový volant, přístrojová deska a pozměněné výplně dveří. Spolehnout se k tomu můžeme na nové obkladové a potahové materiály.

Mercedes C 2011 facelift 46.jpg Mercedes C 2011 facelift 47.jpg Mercedes C 2011 facelift 49.jpg

V otázce techniky hraje Mercedes jasně na tu nejtrapnější možnou, tedy ekonomicko-ekologickou strunu. Ať již dnes jakákoli automobilka změní na autě cokoli, je to prezentováno jako ekologická úprava, a to už se nám trochu zajídá, alespoň Mercedes mohl být trochu originálnější. Žel bohu není, a tak můžeme konstatovat, že prioritou automobilky při zavádění technický změn byl ekologičtější provoz, čemuž odpovídá implementace systému start-stop do všech provedení, rozšíření nabídky sedmistupňové automatické převodovky, prodloužení převodů ostatních převodovek (jako by již dnes nebyly dostatečně dlouhé...) a samozřejmě i nové naladění přepracovaných motorů, z nichž ty benzinové mají nyní všechny přímé vstřikování paliva.

Nejzajímavější změny jsou patrné u benzinové verze C 350 Blue Efficiency, která má nově až 306 koní neboli 225 kW výkonu (mimochodem stejně jako přeplňovaný R6 35i od BMW, motor Mercedesu si přitom ponechává atmosférické plnění), což je o 14 koní více než dosud. Kombinovaná spotřeba dle norem přitom klesla o masivních 31 procent neboli 1,5 litru benzinu na 6,8 l/100 km.

Mercedes C 2011 facelift 31.jpg Mercedes C 2011 facelift 32.jpg Mercedes C 2011 facelift 33.jpg

Z dieselů se nejúsporněji prezentuje verze C 220 CDI, v součansé generaci nechvalně proslulá svou enormní hlučností. Jestli se ji konstruktérům podařilo ztišit či odhlučnit, to se teprve dozvíme, rozhodně se ale podařilo ji uskomnnit - nyní si v kombinovaném režimu vystačí se 4,4 litry nafty na 100 km (- 0,4 litru oproti dosavadnímu provedení). Kompletní data všech motorů faceliftované třídy C najdete v přiložených tabulkách.

Vraťme se ještě na chvíli k převodovkám - nově budou moci být všechny varianty krom C 300 CDI 4Matic vybaveny kvalitním automatem 7G-Tronic Plus (u verze C 250 CDI 4Matic bude k dispozici od června), která má svůj podíl na snížení průměrné spotřeby.

Vůz si odbude svou veřejnou premiéru 10. ledna 2011 v Detroitu a hned ten samý den na něj němečtí dealeři začnou přijímat objednávky. První vyrobené kusy by se měly k zákazníkům dostat během března.

Kompletní data benzinových verzí

Platná pro sedan

ModelUpořádání válcůObjemkW/k při ot./min.Nm při ot./min.0-100 km/h (s)Max. rychlost (km/h)Spotřeba paliva (l)
C 180 BER41796115/156 5000250 16008,9 (9,0)223 (225)6,4-6,9 (6,7-7,3)
C 200 BER41796135/184 5250270 18007,8 (8,2)235 (237)6,4-6,9 (6,6-7,2)
C 250 BER41796150/204 5500310 20007,22406,4-6,9
C 350 BEV63498225/306 6500370 350062506,8-7,0
C 350 4Matic BEV63498225/306 6500370 350062507,4-7,6

 

Kompletní data naftových verzí

Platná pro sedan

ModelUpořádání válcůObjemkW/k při ot./min.Nm při ot./min.0-100 km/h (s)Max. rychlost (km/h)Spotřeba paliva (l)
C 180 CDI BER4214388/120 2800300 140010,8 (10,5)206 (208)4,9-5,3 (4,8-5,3)
C 200 CDI BER42143100/136 2.800360 16009,1 (9,2)215 (218)4,9-5,3 (4,8-5,3)
C 220 CDI BER42143125/170 3000400 14008,1 (8,4)231 (232)4,8-5,2 (4,4-5,1)
C 250 CDI BER42143150/204 4200500 16007,12404,8-5,2 (4,8-5,3)
C 250 CDI 4Matic BER42143150/204 4200500 16007,12405,4-5,7
C 300 CDI 4Matic BEV62987170/231 3800540 16006,42507,0-7,2


BE = BlueEfficiency; běźné údaje jsou platné pro automatickou převodovku, u Mercedesu stále exotičtější „manuál” má svá data v závorkách

Kompletní fotogalerie

Mercedes C 2011 facelift 01.jpg Mercedes C 2011 facelift 02.jpg Mercedes C 2011 facelift 03.jpg
Mercedes C 2011 facelift 04.jpg Mercedes C 2011 facelift 05.jpg Mercedes C 2011 facelift 06.jpg
Mercedes C 2011 facelift 07.jpg Mercedes C 2011 facelift 08.jpg Mercedes C 2011 facelift 09.jpg
Mercedes C 2011 facelift 10.jpg Mercedes C 2011 facelift 11.jpg Mercedes C 2011 facelift 12.jpg
Mercedes C 2011 facelift 13.jpg Mercedes C 2011 facelift 14.jpg Mercedes C 2011 facelift 15.jpg
Mercedes C 2011 facelift 16.jpg Mercedes C 2011 facelift 17.jpg Mercedes C 2011 facelift 18.jpg
Mercedes C 2011 facelift 19.jpg Mercedes C 2011 facelift 20.jpg Mercedes C 2011 facelift 21.jpg
Mercedes C 2011 facelift 22.jpg Mercedes C 2011 facelift 23.jpg Mercedes C 2011 facelift 24.jpg
Mercedes C 2011 facelift 25.jpg Mercedes C 2011 facelift 26.jpg Mercedes C 2011 facelift 27.jpg
Mercedes C 2011 facelift 28.jpg Mercedes C 2011 facelift 29.jpg Mercedes C 2011 facelift 30.jpg
Mercedes C 2011 facelift 31.jpg Mercedes C 2011 facelift 32.jpg Mercedes C 2011 facelift 33.jpg
Mercedes C 2011 facelift 34.jpg Mercedes C 2011 facelift 35.jpg Mercedes C 2011 facelift 36.jpg
Mercedes C 2011 facelift 37.jpg Mercedes C 2011 facelift 38.jpg Mercedes C 2011 facelift 39.jpg
Mercedes C 2011 facelift 40.jpg Mercedes C 2011 facelift 41.jpg Mercedes C 2011 facelift 42.jpg
Mercedes C 2011 facelift 43.jpg Mercedes C 2011 facelift 44.jpg Mercedes C 2011 facelift 45.jpg
Mercedes C 2011 facelift 46.jpg Mercedes C 2011 facelift 47.jpg Mercedes C 2011 facelift 48.jpg
Mercedes C 2011 facelift 49.jpg Mercedes C 2011 facelift 50.jpg Mercedes C 2011 facelift 51.jpg
Mercedes C 2011 facelift 52.jpg Mercedes C 2011 facelift 53.jpg
Mercedes-Benz třídy C pro rok 2011

Oficiální video

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud