Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi

Audi R8 V10 Performance | Audi

Audi R8 Spyder V10 Audi

Audi R8 Spyder V10 | Audi

Audi R8 Spyder V10 Audi

Audi R8 Spyder V10 | Audi

Audi R8 Spyder V10 Audi

Audi R8 Spyder V10 | Audi

Audi R8 Spyder V10 Audi

Audi R8 Spyder V10 | Audi

Audi R8 Spyder V10 Audi

Audi R8 Spyder V10 | Audi

Audi R8 Spyder V10 Audi

Audi R8 Spyder V10 | Audi

Audi R8 Spyder V10 Audi

Audi R8 Spyder V10 | Audi

Audi R8 Spyder V10 Audi

Audi R8 Spyder V10 | Audi

Audi R8 Spyder V10 Audi

Audi R8 Spyder V10 | Audi

Audi R8 Spyder V10 Audi

Audi R8 Spyder V10 | Audi

Audi R8 Spyder V10 Audi

Audi R8 Spyder V10 | Audi

Audi R8 V10 Performance Audi
Audi R8 V10 Performance Audi
Audi R8 V10 Performance Audi
Audi R8 V10 Performance Audi
28
Fotogalerie

Audi R8 prošlo modernizací. Dostalo ještě ostřejší design a vyšší výkon

Supersport od Audi se dočkal očekávané modernizace a přináší jak vyšší výkon desetiválce, tak i řadu vylepšení na karoserii či podvozku.

Jak už víme, Audi se nejspíše v roce 2020 s modelovou řadou R8 rozloučí a dle všeho neplánuje nástupce (ačkoliv se diskutuje o případné elektrické náhradě). Možná úplně posledním výkřikem ještě před ukončením produkce tak bude modernizace současné druhé generace, která schopnosti německé střely ještě přiostřuje.

Změny aktualizované R8 začínají na karoserii, jež dostala nové nárazníky s většími otvory přívodu vzduchu, maska chladiče je širší a položena o cosi níže a štěrbiny v předním víku připomínají první model Audi quattro (prvek nově uvedený také na Audi A1). Vzadu je asi nejvýraznější nový difuzor a mřížka táhnoucí se nyní přes celou šířku karoserie. V motorovém prostoru najdete nově tvarované kryty z plastu, za příplatek z karbonu.

Standardní R8 si vystačí s prvky karoserie v černě lesklém laku, zatímco výkonnější R8 V10 Performance (nový název pro verzi V10 Plus) dostává standardně díly v matném „titanovém“ zbarvení. Pro obě varianty je nicméně k dispozici za příplatek i karbonový paket nebo lehčí přední splitter, který ušetří 2 kg hmotnosti. Sériová 19palcová kola lze na přání také nahradit 20palcovými. Uvnitř R8 k mnoha změnám nedochází kromě nových odstínů polstrování.

Srdcem R8 je nadále atmosféricky plněný 5,2litrový desetiválec, který sice nově obdržel filtr pevných částic, jeho výkon byl ale nadále zvýšen. V základní R8 tak nyní produkuje 419 kW (570 koní) a 550 Nm točivého momentu, tedy o 22 kW (30 koní) a 10 Nm více. V této specifikaci zajišťuje R8 zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,4 vteřiny a maximální rychlost 324 km/h (322 km/h v případě otevřeného Spyderu).

U výkonnější R8 V10 Performance pak mluvíme o 456 kW (620 koních) a 580 Nm, tedy nárůstu o 7 kW (10 koní) a 20 Nm. V tomto případě už R8 zrychlí na stovku za 3,1 vteřiny (3,2 s pro Spyder) a dosáhne rychlosti až 331 km/h (329 km/h pro Spyder).

Audi dále zmiňuje, že vyladěn byl lehce i podvozek, systém proměnlivého účinku posilovače, stabilizační systém a trojice jízdních režimů – sucho, mokro a sníh – má větší účinek na změnu charakteru auta. Mezi dalšími příplatky pro R8 se nakonec objevují také účinnější brzdy s karbonkeramickými kotouči, namísto standardních ocelových, nebo příčný zkrutný stabilizátor na přední nápravě, který může být na přání vyroben z kompozitu a je o přibližně 2 kg lehčí.

Modernizované Audi R8 bude do prodeje uvedeno během prvního čtvrtletí příštího roku. Přesné cenovky ještě neznáme, od starší verze se ale razantně lišit určitě nebudou. Standardní R8 dosud startovala na částce okolo 4,3 milionu korun.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud