Maserati 200S vzniklo jako nástupce již dosluhujícího závodního vozu A6. autowp.ru

Maserati 200S vzniklo jako nástupce již dosluhujícího závodního vozu A6. | autowp.ru

Vývoj začal v roce 1952 a první nasazení přišlo o tři roky později. autowp.ru

Vývoj začal v roce 1952 a první nasazení přišlo o tři roky později. | autowp.ru

Největší vítězství vozu bylo při závodě Trofeo Supercortemaggiore v roce 196. Za volantem seděl Sir Stirling Moss. autowp.ru

Největší vítězství vozu bylo při závodě Trofeo Supercortemaggiore v roce 196. Za volantem seděl Sir Stirling Moss. | autowp.ru

Maserati 250F, závodního monopostu Formule 1, vzniklo pouze 26 exemplářů. Vyrábělo se v letech 1954 až 1960. autowp.ru

Maserati 250F, závodního monopostu Formule 1, vzniklo pouze 26 exemplářů. Vyrábělo se v letech 1954 až 1960. | autowp.ru

Hned první rok na závodní dráze si s ním Juan Manuel Fangio dojel pro šampionát. autowp.ru

Hned první rok na závodní dráze si s ním Juan Manuel Fangio dojel pro šampionát. | autowp.ru

Sir Stirling Moss si zase nemohl vynachválit perfektní řízení, když v roce 1956 vyhrál Velkou cenu Monaka. autowp.ru

Sir Stirling Moss si zase nemohl vynachválit perfektní řízení, když v roce 1956 vyhrál Velkou cenu Monaka. | autowp.ru

Maserati Tipo 151 (1962-1963) mělo motor původem z modelu 450S. Byl však přepracován na objem 4.0 litru. autowp.ru

Maserati Tipo 151 (1962-1963) mělo motor původem z modelu 450S. Byl však přepracován na objem 4.0 litru. | autowp.ru

Giulio Alfieri, designér tohoto vozu, použil pro co nejlepší aerodynamiku větrný tunel na milánské univerzitě. autowp.ru

Giulio Alfieri, designér tohoto vozu, použil pro co nejlepší aerodynamiku větrný tunel na milánské univerzitě. | autowp.ru

Vůz závodil ve vytrvalostním závodu Le Mans pod týmem Maserati France. autowp.ru

Vůz závodil ve vytrvalostním závodu Le Mans pod týmem Maserati France. | autowp.ru

Nádherná formule vznikla v roce 1938. Jmenuje se Maserati 8C.T.F a tento konkrétní kousek s výrobním číslem 3032 dostal jméno Boyle Special. autowp.ru

Nádherná formule vznikla v roce 1938. Jmenuje se Maserati 8C.T.F a tento konkrétní kousek s výrobním číslem 3032 dostal jméno Boyle Special. | autowp.ru

Závodil na vytrvalostním závodě Indianapolis 500, a dokonce jej dvakrát vyhrál. autowp.ru

Závodil na vytrvalostním závodě Indianapolis 500, a dokonce jej dvakrát vyhrál. | autowp.ru

Závodní kariéra tohoto speciálu trvala celých 14 let. autowp.ru

Závodní kariéra tohoto speciálu trvala celých 14 let. | autowp.ru

Maserati 150S (1955-1957) byl závodní speciál i silniční GT. autowp.ru

Maserati 150S (1955-1957) byl závodní speciál i silniční GT. | autowp.ru

150S se představilo však už o pět let dříve na autosalonu v Turíně. autowp.ru

150S se představilo však už o pět let dříve na autosalonu v Turíně. | autowp.ru

Automobilový závodník Jean Behra v něm v roce 1955 vyhrál závod 1000km Nürburgring. autowp.ru

Automobilový závodník Jean Behra v něm v roce 1955 vyhrál závod 1000km Nürburgring. | autowp.ru

Silniční GT vycházející ze závodního speciálu 450S, to bylo Maserati 450S Costin. autowp.ru

Silniční GT vycházející ze závodního speciálu 450S, to bylo Maserati 450S Costin. | autowp.ru

Vůz vznikl v roce 1957. Karoserii si vzala na starosti známá dílna Zagato.  autowp.ru

Vůz vznikl v roce 1957. Karoserii si vzala na starosti známá dílna Zagato.  | autowp.ru

Pod kapotou byl osmiválcový motor o výkonu 336 kW (450 koní). To muselo v autě važícím 1270 kilogramů dělat pěkný rachot. autowp.ru

Pod kapotou byl osmiválcový motor o výkonu 336 kW (450 koní). To muselo v autě važícím 1270 kilogramů dělat pěkný rachot. | autowp.ru

Maserati 3500 GTi vycházelo z klasického 3500 GT, které se vyrábělo v letech 1957 až 1964. autowp.ru

Maserati 3500 GTi vycházelo z klasického 3500 GT, které se vyrábělo v letech 1957 až 1964. | autowp.ru

GTi vzniklo v roce 1960 a šlo o první italský automobil s přímým vstřikováním paliva. autowp.ru

GTi vzniklo v roce 1960 a šlo o první italský automobil s přímým vstřikováním paliva. | autowp.ru

Výkon byl velmi slušných 173 kW (235 koní). 5stupňová manuální převodovka byla standardem. autowp.ru

Výkon byl velmi slušných 173 kW (235 koní). 5stupňová manuální převodovka byla standardem. | autowp.ru

Maserati 5000 GT byla vlajková loď automobilky. autowp.ru

Maserati 5000 GT byla vlajková loď automobilky. | autowp.ru

Jednu z karosářských verzí udělala i karosárna Carrozzeria Allemano a dostala název Indianapolis. autowp.ru

Jednu z karosářských verzí udělala i karosárna Carrozzeria Allemano a dostala název Indianapolis. | autowp.ru

Maserati 5000 GT vzniklo pouze 34, z toho 22 s karoserií od Allemano. autowp.ru

Maserati 5000 GT vzniklo pouze 34, z toho 22 s karoserií od Allemano. | autowp.ru

Dvousedadlové kupé maserati Bora se vyrábělo od roku 1971 do roku 1978. autowp.ru

Dvousedadlové kupé maserati Bora se vyrábělo od roku 1971 do roku 1978. | autowp.ru

S osmiválcovým motorem mohlo upalovat rychlostí až 275 km/h. autowp.ru

S osmiválcovým motorem mohlo upalovat rychlostí až 275 km/h. | autowp.ru

Design měl na starosti Giorgetto Giugiaro, který se podepsal například i pod DeLorean DMC-12 nebo první Golf. autowp.ru

Design měl na starosti Giorgetto Giugiaro, který se podepsal například i pod DeLorean DMC-12 nebo první Golf. | autowp.ru

Maserati Mexico (1966-1972) byl čtyřsedadlový grand tourer. autowp.ru

Maserati Mexico (1966-1972) byl čtyřsedadlový grand tourer. | autowp.ru

Název Mexiko dostal poté, co si jeho první kus zakoupil mexický prezident Adolfo López Matoes. První kus stál na podvozku modelu 5000 GT jako Vignale. autowp.ru

Název Mexiko dostal poté, co si jeho první kus zakoupil mexický prezident Adolfo López Matoes. První kus stál na podvozku modelu 5000 GT jako Vignale. | autowp.ru

Vzniklo pouze 485 kusů. Z toho 175 jich mělo osmiválec o objemu 4,7 litru. Zbytek pouze 4,2. autowp.ru

Vzniklo pouze 485 kusů. Z toho 175 jich mělo osmiválec o objemu 4,7 litru. Zbytek pouze 4,2. | autowp.ru

Ghibli je asi nejznámějším modelem automobilky. Jeho moderní interpretaci můžete dnes vídat na silnicích. autowp.ru

Ghibli je asi nejznámějším modelem automobilky. Jeho moderní interpretaci můžete dnes vídat na silnicích. | autowp.ru

Tento konkrétní kousek je rychlejší verze SS. Osmiválcový motor produkoval výkon 246 kW (335 koní). autowp.ru

Tento konkrétní kousek je rychlejší verze SS. Osmiválcový motor produkoval výkon 246 kW (335 koní). | autowp.ru

S maximální rychlostí 280 km/h šlo tehdy o nejrychlejší produkční vůz automobilky. autowp.ru

S maximální rychlostí 280 km/h šlo tehdy o nejrychlejší produkční vůz automobilky. | autowp.ru

Další čtyřsedadlový grand tourer, tentokrát z let 1976 až 1983. autowp.ru

Další čtyřsedadlový grand tourer, tentokrát z let 1976 až 1983. | autowp.ru

Šlo první vůz, který byl navržen pod vedením Alejanda de Tomasa.  autowp.ru

Šlo první vůz, který byl navržen pod vedením Alejanda de Tomasa.  | autowp.ru

Nástupce zmíněného Mexica poháněly stejné motory (4.2 a 4.9 V8). autowp.ru

Nástupce zmíněného Mexica poháněly stejné motory (4.2 a 4.9 V8). | autowp.ru

Osmiválec a dvě turba. To bylo Maserati Shamal z let 1990 - 1996. autowp.ru

Osmiválec a dvě turba. To bylo Maserati Shamal z let 1990 - 1996. | autowp.ru

Shamal je výraz pro vítr, který řádí v Mezopotámii. autowp.ru

Shamal je výraz pro vítr, který řádí v Mezopotámii. | autowp.ru

Maserati nikdy moc nedalo na velkou výrobu. Tohoto modelu vzniklo 369 kusů. autowp.ru

Maserati nikdy moc nedalo na velkou výrobu. Tohoto modelu vzniklo 369 kusů. | autowp.ru

Maserati MC12 asi každý znáte. Tohle je ale závodní verze MC12 Corse, konkrétně její prototyp. autowp.ru

Maserati MC12 asi každý znáte. Tohle je ale závodní verze MC12 Corse, konkrétně její prototyp. | autowp.ru

Vůz závodil ve vytrvalostních závodech v kategorii GT1. autowp.ru

Vůz závodil ve vytrvalostních závodech v kategorii GT1. | autowp.ru

Vzniklo dokonce 12 silničních verzí, každá z nich stála milion euro. autowp.ru

Vzniklo dokonce 12 silničních verzí, každá z nich stála milion euro. | autowp.ru

A tady už je on. Svatý grál automobilky Maserati. autowp.ru

A tady už je on. Svatý grál automobilky Maserati. | autowp.ru

Jedno z nejhezčích aut, které kdy spatřilo světlo světa se jmenuje Maserati A6G/2000 Berlinetta. autowp.ru

Jedno z nejhezčích aut, které kdy spatřilo světlo světa se jmenuje Maserati A6G/2000 Berlinetta. | autowp.ru

Nejde však jen o tento kus, celá řada A6 je prostě nádherná. Každý z nich přirozeně patří k těm nejcennějším sběratelským artiklům. autowp.ru

Nejde však jen o tento kus, celá řada A6 je prostě nádherná. Každý z nich přirozeně patří k těm nejcennějším sběratelským artiklům. | autowp.ru

Vývoj začal v roce 1952 a první nasazení přišlo o tři roky později. autowp.ru
Největší vítězství vozu bylo při závodě Trofeo Supercortemaggiore v roce 196. Za volantem seděl Sir Stirling Moss. autowp.ru
Maserati 250F, závodního monopostu Formule 1, vzniklo pouze 26 exemplářů. Vyrábělo se v letech 1954 až 1960. autowp.ru
Hned první rok na závodní dráze si s ním Juan Manuel Fangio dojel pro šampionát. autowp.ru
45
Fotogalerie

Přehlídka krásy: Vybrali jsme ty nejkrásnější vozy Maserati

Automobilka Maserati vznikla 1. prosince roku 1914. Za svou více jak stoletou historii nám dala neopakovatelné vozy. Znáte například jejich závodní speciály z 50. let?

Je tomu už 104 let, co pět bratrů, Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore a Ernesto, založili automobilku nesoucí jejich jméno. Maserati. Maserati bylo jednu chvíli pod Citroënem, jednu zase pod argentinským průmyslníkem Alejandro de Tomasem. V současnosti je součástí koncernu FCA a potýká se s prodejními problémy.

A Maserati si takovou budoucnost rozhodně nezaslouží. Minulost boloňské automobilky je totiž doslova protkána krásnými a hlavně úspěšnými vozy. Připomeňme si nyní ty nejkrásnější. Od monopostu Formule 1, ve kterém jezdil Juan Manuel Fangio, až po supersport MC12.

Zřejmě nejvýraznější řadou vozů je model Ghibli, který se vyrábí od 60. let minulého století a jeho moderní interpretaci můžete na silnicích potkat i dneska. Zapomenout ale nemůžeme ani na legendární sporťák Bora nebo na přenádherné 3500 GT.

Krásné produkční vozy i závodní speciality si můžete prohlédnout nahoře v galerii, kde pro vás máme připravené krátké popisky jednotlivých vozů.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud