6
Fotogalerie

Koenigsegg v královské třídě Le Mans? Švédy zaujala nová pravidla od roku 2020

Zcela nové pojetí top kategorie v seriálu Le Mans se těší zájmu automobilek. Přesně jak autoři nových regulí zamýšleli.

Kategorie LMP1 byla dlouhé roky soubojem dvou silných týmů, aby z opravdových hráčů na startovním roštu zůstala už jen osamocená Toyota. To se má změnit s novými pravidly. Od sezóny 2020/2021 přijde na řadu nová kategorie hybridních aut, která zastoupí právě LMP1. Mají slevit z aerodynamických vlastností a více se přiblížit sériovým vozům, hypersportům, supersportům či koncepčním autům.

Regule ještě nejsou zcela sepsány, na jejich dokončení s nadšením čeká třeba Christian Von Koenigsegg, jak nedávno přiznal v rozhovoru pro Topgear.com. "Je to skvělé, vážně nás nová pravidla zajímají. Pravidla ještě nejsou kompletní, ale bedlivě je sledujeme. Vždycky jsme tu chtěli závodit, nyní je šance," přiznal majitel stejnojmenné automobilky.

"Naše rozhodnutí momentálně záleží především na předpisech. Slyšel jsem, že by to měl být hybrid. A nástupce Agery hybridní nebude. Ale pro závodní účely jej takto můžeme navrhnout. Možná, že je Regera lepším řešením. Uvidíme," doplňuje Koenigsegg. Podobný zájem už projevily závodní týmy Glickenhaus a Brabham, z automobilek se spekuluje o Toyotě, McLarenu, Aston Martinu, Ferrari či Fordu.

Švédský výrobce exkluzivních hypersportů už jednou se seriálem Le Mans, avšak v nižší kategorii GT1, koketoval. V roce 2007 postavili dokonce i funkční prototyp CCGT, který vidíte ve fotogalerii. Vůz s karbonovým monokokem vážil pod jednu tunu a poháněl jej pětilitrový osmiválec o výkonu 600 koňských sil.

Doporučujeme

Články odjinud