Značka Honda se pokouší zatraktivnit svůj zcela nový minivůz N-One také skrze svého dvorního úpravce Mugen.
Jméno Mugen najdete pod celou řadou zajímavých projektů vycházejících z techniky automobilů značky Honda od hybridní verze sériového modelu Honda CR-Z Mugen přes pozoruhodnou stavbu Honda NSX Mugen RR až po britskou trubkovou zběsilost Ariel Atom Mugen. Nyní se se jménem Mugen setkáváme také v případě velkoprodukčního modelu určeného ryze japonskému trhu.
Honda N-One v ladění Mugen
Nový „kei car“ Honda N-One, jenž se pokouší stavět na retrospektivních prvcích připomínajících první automobil značky Honda N360, teprve v těchto dnech vstupuje na domácí trh, ale u Mugenu již mají připraven katalog příplatkového příslušenství, jež by mělo vozy této řady odlišit od běžné konfekce, pro kterou je totiž model Honda N-One v podstatě předurčen.
Seznam nových prvků pro Hondu N-One od Mugenu je překvapivě rozsáhlý a při pohledu zvenčí si všimneme třeba nového předního nárazníku s lízátkem ve spodní části a možností instalace kruhových zdrojů LED pro denní svícení, prahových obkladů, lišt a pruhů ve spodní části dveří, větrolamů na bočních oknech, spoileru nad zadním sklem nebo upraveného zadního nárazníku s náznakovým, na tomto voze snad až komicky působícím difuzorem a uprostřed ústícím párem chromovaných koncovek výfuku.
U Mugenu pro Hondu N-One připravili také ladění interiéru a podvozku
Tím to ale nekončí. O posilování pohonné jednotky s objemem 0,66 l sice žádné informace nemáme, ale zákazníci v Japonsku se mohou těšit rovněž na škálu slitinových ráfků s průměrem 15 a 16 palců, snížené a tužší pérování nebo posílenou brzdovou soustavu s upravenými kotouči i deskami.
A pokud jde o interiér nového modelu Honda N-One, i v něm u Mugenu nechali svůj otisk. Ten můžeme sledovat třeba v podobě různého zbarvení palubní desky a dveřních výplní, dodatečných přístrojů, hliníkových pedálů nebo několika druhů startovacích tlačítek. Pokud jste se pro tuto soustavu doplňků nadchli, měli byste vědět, že s exportem modelu Honda N-One mimo Japonsko se nepočítá.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E