Výsledek přísnějších emisních norem, konkrétně zmenšování objemu motorů a přeplňování, není u BMW žádnou novinkou. Jenomže nic takého se prozatím nedotklo dvou modelů v podobě M5 a M6. To se však brzy změní. Filozofie vysokootáčkových atmosférických agregátů pomalu končí a ke slovu se v nové generaci M5, která se již delší dobu testuje, dostane přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 litru – ano, přesně ten, který slouží k pohonu tolik diskutovaných X5 M a X6 M.
Nová generace „eMpětky“ se ukáže světu počátkem roku 2011. Pokud vše zůstane tak jak se předpokládá, bude motor na zadní kola posílat dávku 555 koní. O lepší dynamice oproti současné generaci pochybovat nelze, jenomže charakter desetiválce točícího 8250 otáček byl prostě zázračný.
Co se týká převodovek, na výběr by měly být dvě - dobře známá sedmistupňová sekvence a také dvouspojkové ústrojí se stejným počtem stupňů. Nová M5 by měla disponovat optimálním rozložením hmotnosti mezi nápravy, a to díky použití hliníku především v přední části a také karbonových doplňků.
Foto © Automedia
Atmosférický destiválec si pod kapotou nové M5 již neužijete