Velká „emková“ BMW v budoucnu přejdou na hybridní ústrojí. Podle šéfa divize M to jednoduše dává smysl.
Velká a výkonná SUV s hybridními motory zřejmě ještě zažijí boom. Po zprávách o příchodu Volkswagenu Touareg R, tedy nejvýkonnější variantě modelu, která má navíc jako první „erko“ v nabídce značky používat plug-in hybridní ústrojí, se podobné zprávy objevují také u BMW.
V rozhovoru s australským webem Car Advice se totiž o elektrifikaci rychlých BMW rozpovídal sám ředitel divize M Markus Flasch. Pravověrní fanoušci „emkových“ BMW ovšem nemusí mít obavy, klasické menší modely jako M2, M3 a M4 zřejmě v nejbližší době baterky nedostanou. To ovšem neplatí o výkonných SUV jako X5 M či X6 M.
U „emkových“ SUV podle Flasche začíná dávat elektrifikace smysl v ohledu vysoké hmotnosti a nutnosti hnát výkony těchto modelů stále výše. Jednoduše řečeno, další zátěž ve formě baterií a elektromotoru již cca 2,3 tunovému SUV moc neuškodí a elektrifikace by dále vylepšila schopnosti těchto mastodontů.
Na plug-in hybridním BMW od divize se už přitom pracuje. „Můžu vám potvrdit, že na elektrifikaci pracujeme. Plug-in hybridní BMW od týmu divize M jsem už řídil. Existuje. Zatím ale nemohu nic dalšího prozradit,“ dodal Flasch. S vyvrácením hybridů u menších „emkových“ modelů tedy není od věci předpokládat, že technologie se dočká právě nějaké SUV.
Jelikož ale BMW teprve nedávno představilo novou generaci X5 M a X6 M, nehledě na menší X3 M a X4 M, na elektrifikaci svých výkonných SUV zatím nespěchá. Pokud tedy BMW opravdu nepracuje na vrcholném X7 M, prozatím žijeme pouze v říši testovacích mul a vývoje do budoucna.