První superb poháněl šestiválcový motor

První superb poháněl šestiválcový motor

Na další superby si zákazníci museli počkat až do roku 2001

Na další superby si zákazníci museli počkat až do roku 2001

Vůz měl hodně společného s tehdejším Volkswagenem Passat.

Vůz měl hodně společného s tehdejším Volkswagenem Passat.

Interiér působil uhlazeně.

Interiér působil uhlazeně.

Už tehdy bylo vzadu hodně místa.

Už tehdy bylo vzadu hodně místa.

A cestující měli k dispozici deštník. Dnes už dokonce dva

A cestující měli k dispozici deštník. Dnes už dokonce dva

Šestiválce pocházející od Volkswagenu byly montované do první i druhé novodobé generace.

Šestiválce pocházející od Volkswagenu byly montované do první i druhé novodobé generace.

Rozměry se v průběhu let výroby stále zvětšovaly

Rozměry se v průběhu let výroby stále zvětšovaly

Design druhé generace byl velmi specifický.

Design druhé generace byl velmi specifický.

Zvláště C sloupek byl hodně mohutný.

Zvláště C sloupek byl hodně mohutný.

Do kufru bylo možno nakládat předměty buď tímto..

Do kufru bylo možno nakládat předměty buď tímto..

Nebo tímto otvorem

Nebo tímto otvorem

V interiéru se objevily lepší materiály a výbava se hodně rozšířila

V interiéru se objevily lepší materiály a výbava se hodně rozšířila

Místo vzadu pak v podélném směru ještě narostlo

Místo vzadu pak v podélném směru ještě narostlo

Kombík na pohled vypadal lépe než liftback.

Kombík na pohled vypadal lépe než liftback.

Design třetí generace má špičkové parametry.

Design třetí generace má špičkové parametry.

Interiér není tak moderní jako exeteriér, nicméně ergonomie je příkladná.

Interiér není tak moderní jako exeteriér, nicméně ergonomie je příkladná.

Kombík má obří zavazadlový prostor.

Kombík má obří zavazadlový prostor.

Vzadu můžou pohodlně cestovat i dospělí basketbalisté

Vzadu můžou pohodlně cestovat i dospělí basketbalisté

Záď prozrazuje, že Jozef Kabaň má v oblibě kubismus.

Záď prozrazuje, že Jozef Kabaň má v oblibě kubismus.

Kombíku má poměrně sportovní siluetu.

Kombíku má poměrně sportovní siluetu.

Všechny rozměry poslední generace superbu jsou v souladu se standardy střední třídy.

Všechny rozměry poslední generace superbu jsou v souladu se standardy střední třídy.

Na další superby si zákazníci museli počkat až do roku 2001
Vůz měl hodně společného s tehdejším Volkswagenem Passat.
Interiér působil uhlazeně.
Už tehdy bylo vzadu hodně místa.
22
Fotogalerie

Milion superbů již vyjelo do světa. Toho posledního vyrobili 250 000 kusů

Název vozu je odvozen od latinského slova "superbus", což je synonymum pro výraz hezký, vynikající nebo dokonce skvělý.

Značka Škoda oslavila vyrobení milióntého vozu s názvem superb. Milióntým exemplářem se stal liftback ve výbavě Laurin&Klement. Právě aktuální generace tohoto modelu má našlápnuto k tomu, aby se stala tou vůbec nejúspěšnější.

Poprvé se označení Superb objevilo v roce 1934, kdy z Mladé Boleslavi začaly vyjíždět Superby 640. Byl postaven na platformě modelu Popular a poháněl ho šestiválcový motor s objemem 2,5 litru a výkonem 55 koňských sil. Do celkové výrobní bilance vozů s tímto jménem však přispěl jen málo. Vzniklo ho totiž pouze 200 kusů.

Podstatně větší série modelu Škoda Superb sjíždí z výrobních pásů závodu v Kvasinách od roku 2001.  První novodobé generace se vyrobilo během šesti let 136 100 kusů.  Auto bylo v oblibě zejména díky (v rámci své velikostní třídy) unikátnímu vnitřnímu prostoru. Do výbavy patřila například navigace, vyhřívané sedačky, xenonové světlomety a parkovací senzory. Pod kapotou byl rovněž šestiválec.

Druhá generace pak zaznamenala v letech 2008-2015 bilanci 618 500 vyrobených kusů. Model se prodával také s pohonem všech kol, v nabídce bylo poprvé rovněž kombi. Sedan měl unikátní způsob otevírání zavazadlového prostoru. Bylo možné vyklopit buď pouze plechovou část jeho víka, případně celé dveře včetně okna.

Třetí, která je v nabídce  od roku 2015, totiž již stihla překonat čtvrtmilionovou hranici. Prodává se skvěle díky designu od Jozefa Kabaně a velmi dobrému poměru mezi cenou a výbavou. Ta již prakticky v ničem nezaostává za konkurencí. Také jízda v němu je i díky nové platformě o poznání komfortnější než v předcházejících verzích. Poprvé se ale o pohon starají pouze čtyřválcové agregáty.

Projděte si galerii, která zachycuje dosavadní životní příběh Škody Superb: 

a Škoda-Superb-3.jpgb Skoda-Superb-2001-1600-02.jpgc Skoda-Superb-2001-1600-0c.jpg

Škoda Superb

Škoda Superb je vlajkovou lodí značky Škoda. Na prodloužené koncernové platformě nabízí bezkonkurečně nejlepší prostor pro nohy ve střední třídě a boduje i systémem Twindoor.

Facelift 2019 • Hybridní plug-in • První jízda Superb Scout • Ceník a výbava • Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE

Doporučujeme

Články odjinud