Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster

Low Sodium Roadster
Low Sodium Roadster
Low Sodium Roadster
Low Sodium Roadster
19
Fotogalerie

Na prodej je speciál, který drží několik rychlostních rekordů. Nestojí moc

Low Sodium Roadster. Že vám tenhle název nic neříká? Tak to jste přišli o poznání skutečně unikátního kousku.

Většina z vás zřejmě o tomto kousku nic netuší. Příběh stříbrného "šípu" s označením Low Sodium Roadster je ale hodně zajímavý. O jeho výstavbu se postarala společnost Vintage Hammer Garage. Od roku 2005 každoročně závodil se snahou zaznamenat co nejvyšší rychlost.

Snaha rozhodně nebyla marná. Mezi lety 2005 a 2017 se vůz postaral o celkem 20 pozemních rychlostních rekordů v Bonneville a na vyschlé řece El Mirage. Šest z těchto rekordů dokonce ještě i dnes nebylo překonáno. Nejvyšší zaznamenanou rychlostí byla hodnota 397 km/h. 

Momentálně je unikátní kousek k mání na portálu Bring a Trailer, bohužel bez motoru a převodovky. O pohon se ale staral uprostřed umístěný motor schovaný pod modifikovanou ocelovou karoserií Ford z roku 1927. Tělo tvoří převážně ručně tvarované hliníkové panely. 

Uvnitř najdete velice jednoduchou palubní desku, na které je jen několik ukazatelů jako například otáčkoměr či ukazatel teploty. Ve výbavě nechybí ani padák, který se staral o brzdění pří rekordních pokusech. V době vydání článku byla cena vozu pouhých 8000 dolarů, tedy v přepočtu asi 170.000 korun. Pozor, aukce končí již zítra!

Doporučujeme

Články odjinud