Maserati Levante GTS Maserati

Maserati Levante GTS | Maserati

Maserati Levante GTS Maserati

Maserati Levante GTS | Maserati

Maserati Levante GTS Maserati

Maserati Levante GTS | Maserati

Maserati Levante GTS Maserati

Maserati Levante GTS | Maserati

Maserati Levante GTS Maserati

Maserati Levante GTS | Maserati

Maserati Levante GTS Maserati

Maserati Levante GTS | Maserati

Maserati Levante GTS Maserati

Maserati Levante GTS | Maserati

Maserati Levante GTS Maserati

Maserati Levante GTS | Maserati

Maserati Levante GTS Maserati
Maserati Levante GTS Maserati
Maserati Levante GTS Maserati
Maserati Levante GTS Maserati
8
Fotogalerie

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Nejnovější šéf koncernu FCA uvedl, že některé dřívější kroky ve vedení italského Maserati nebyly zrovna ideální, a proto se značka nachází ve stavu, v jakém nyní je.

Maserati v současnosti není zrovna na vrcholu svých schopností. Přesněji se známé italské značce vůbec nedaří a její čísla prodejů se ani nepřibližují plánovaným cílům. V nedávném rozhovoru webu Automotive News tento stav naplno okomentoval Mike Manley, nejnovější vedoucí koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles), pod který právě Maserati, Fiat ale také Alfa Romeo patří.

Jen pro kontext, na trhu USA se minulý měsíc povedlo Maserati prodat jen 950 aut. S dosavadním číslem prodaných 9363 vozů za posledních deset měsíců jde už přitom o 16% pokles vůči roku 2017.

Za největší problémy Maserati označil Manley nejen absenci nových vozů, ale také zásadní chyby, které byly provedeny v rámci řízení automobilky za poslední roky. Maserati mělo být podle něj na trhu považováno za velkou automobilku, ačkoliv si vždy udržovala spíše butikový status výjimečné značky. Chybou mělo být i spojení Maserati a Alfy Romeo pod jedno vedení.

„Když se ohlédneme nazpět, mít Maserati a Alfu pod jednou střechou prostě nefungovalo, protože obě značky se liší zaměřením. Zaprvé, Maserati bylo přehlíženo prioritou rozvoje a znovuzrozením Alfy Romeo. Zadruhé, s Maserati se určitou dobu zacházelo jako s velkoprodukční automobilkou, čímž není a nelze s ní takto operovat,“ řekl Manley webu Automotive News.

Dalším zbrzděním v celosvětových prodejích Maserati pak má být pokles zájmu na trhu luxusních vozů v Číně a rovněž nástup nových WLTP metodik měření spotřeby a emisí v Evropě, které donutily i další automobilky pozastavit produkci či narychlo měnit specifikace celých modelových řad.

Sergio Marchionne, dřívější vedoucí FCA, původně navrhl ambiciózní plán, ve kterém mělo Maserati v roce 2018 prodat celosvětově na 75.000 vozidel. Již v červnu byl tento cíl snížen na rozvážnějších 50.000 vozů, jenže ani tento počet nyní nevypadá realisticky.

V prvních devíti měsících roku 2018 měla totiž automobilka na kontě pouhých 26.400 prodaných aut celosvětově. Do konce letoška by tak muselo Maserati udat dalších takřka 24.000 vozů, což je samozřejmě nesplnitelné a Maserati tak svého cíle nedosáhne.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud