Kapitoly článku:
Společnost Novitec si posvítila na už v sérii dost zajímavě jezdící Lamborghini Huracán. Italský supersport dostal upravenou karoserii, hromadu karbonu, ještě sportovnější podvozek a ještě vyšší výkon. Výsledek se může měřit se současnými hypersporty.
Přepracovaná karoserie Lamborghini Huracán je o plných dvanáct centimetrů širší ve srovnání s klasickou verzí. Aerodynamiku vylepšuje sada karbonových doplňků umístěných například na kapotě, jiné jsou nárazníky a karbon byl použit také na zpětná zrcátka. Interiér nabídne čalounění Alcantarou nebo luxusní kůží, ale o ten tu zas až tolik nejde.
Novitec změnil karoserii jen decentně, výsledek vypadá velmi dobře. Upravená technika znamená především výrazně vyšší výkon už v sérii dost výkonného motoru
Technici společnosti Novitec totiž vzali původní atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru a přidali mu systém přeplňování. Výsledné parametry jsou skutečně působivé. Maximální výkon dosahuje na 633 kW (860 k) a točivý moment končí hodnotou 960 Nm. Údaje o dynamice Novitec nezveřejnil, ale všem je asi už teď jasné, že tohle bude opravdová raketa.
Lukáš Dittrich, Jiří Červenka
Zájemci si mohou vybrat také podvozek, kdy nové sportovní odpružení znamená o 35 mm nižší světlou výšku, v nabídce ovšem bude i odpružení s nastavitelnou výškou. O patřičný zvuk se postará výfuk vyrobený z materiálu používaného pro speciály F1, elektronicky ovládané klapky jsou samozřejmostí.
Jestli se vám auto líbí, neváhejte. Novitec totiž plánuje vyprodukovat pouze 25 exemplářů. Koupit si můžete jak zcela nový vůz, tak lze přijet se svým starším Huracánem a ten si nechat upravit.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus