Pokud vám lezou sériové výkony Porsche krkem, obraťte sa na firmu H&R. Jejich 911 Turbo má víc koní než Veyron.
Hned na začátku je třeba podotknout, že kousek přivezený do Essenu německým úpravcem je jen koncept. Ovšem plně funkční a možná se později v nabídce H&R některých použitých prvků dočkáme.
Ještě předtím, než se na upravené Turbo podíváme, stojí za zmínku jeho jméno. Z něho jde vycítit jasný úkol – Mission 400 plus. Rychlost přes 400 km/h ale nezůstane jen na papíře, s daným výkonem a úpravami se jí zřejmě opravdu podaří dosáhnout.
Základem všeho je výkon. U H&R provrtali šestiválcový agregát z původních 3,6 na 3,8 l a kompletní výměny se dočkaly turbodmychadla, mezichladiče stlačeného vzduchu a zcela nové je i sání spolu s výfukovým potrubím. Výkon se tak podařilo vyhnat až na neuvěřitelných 775 kW (1054 k) při 7700 ot./min. a točivý moment povyskočil na 1030 Nm v 5800 ot. Když si vezmeme, že litrový výkon motoru je 277 k/l, chce to uznání. Elektroniku motoru si vzal do parády Bosch a deklarovné výkony jsou dosažitelné jen při použití stooktanového benzínu.
Takový výkon si ale vybírá i svou daň v podobě přílišného namáhání převodového ústrojí. To si vynutilo výměnu převodovky, spojky a diferenciálů. Takové auto musí vysokou zátěž jednoduše vydržet.
Na podvozku se také odehrály nemalé změny. Položení vozu blíž k zemi bylo stejně důležité jako nové tlumiče, pružiny a stabilizátory. Na snížení hmotnosti se podepsaly některé karbonové díly karoserie se zkouškami v aerodynamickém tunelu.
Možná jste si hned všimli, že úpravami prošla karoserie vozu, která má jiné tvary. Tohle všechno si vyžádala aerodynamika, přední sloupky jsou očividně více skloněny (konkrétně o 5,5 stupně) a Turbo tak působí díky menší výšce (o 7,5 cm) nataženějším dojmem. Příkladem toho, že ani takhle extrémní auto nemusí mít koncovky výfuků v podobě velkorážních trubek, jsou dvě menší uprostřed. A nehledejte ani zbytečně velká kola, tohle Turbo stojí na odlehčených osmnáctkách BBS.
Pokud si myslíte, že tohle všechno se u H&R dělalo proto, aby úpravce okouzlil motoristickou veřejnost na autoshow v Essenu, máte pravdu jen částečně. To nejlepší ještě je přijde příští rok. Tohle Turbo se vydá na italský ovál Nardo, aby magickou hranici 400 km/h pokořilo. A my věříme, že se mu to podaří.
H&R Turbo Mission 400 Plus