Nedávno nám Abarth ukázal lehce vyladěnější variantu ostrého  modelu 595 s označením Pista . Teď ovšem přišel čas na slavení a výroční edici dostává model 695, který s logy 70° Anniversario vznikl právě k připomenutí roku založení italské dílny. | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Nedávno nám Abarth ukázal lehce vyladěnější variantu ostrého modelu 595 s označením Pista. Teď ovšem přišel čas na slavení a výroční edici dostává model 695, který s logy 70° Anniversario vznikl právě k připomenutí roku založení italské dílny. | Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Příhodně tak novinky vznikne pouze 1949 kusů. O pouhá loga však vůbec nejde. | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Příhodně tak novinky vznikne pouze 1949 kusů. O pouhá loga však vůbec nejde. | Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Kromě vymazleného dvoubarevného exteriéru se zeleným lakem Monza 1958 a šedými detaily, se výroční edice naštvaného Fiatu 500 vyznačuje především velkým křídlem na zádi. | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Kromě vymazleného dvoubarevného exteriéru se zeleným lakem Monza 1958 a šedými detaily, se výroční edice naštvaného Fiatu 500 vyznačuje především velkým křídlem na zádi. | Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Spoiler je manuálně nastavitelný v rozsahu 60 stupňů a v nejagresivnějším sklonu dokáže při rychlosti 200 km/h generovat dodatečných 42 kg aerodynamického přítlaku. | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Spoiler je manuálně nastavitelný v rozsahu 60 stupňů a v nejagresivnějším sklonu dokáže při rychlosti 200 km/h generovat dodatečných 42 kg aerodynamického přítlaku. | Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Velký spoiler pak není jediným party trikem verze 70° Anniversario. Objevuje se zde rovněž nově vyvinutý výfukový systém Record Monza s aktivními klapkami. | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Velký spoiler pak není jediným party trikem verze 70° Anniversario. Objevuje se zde rovněž nově vyvinutý výfukový systém Record Monza s aktivními klapkami. | Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Mrňous by měl tedy znít ještě agresivněji. Motorem je známá vyladěná čtrnáctistovka o síle 132 kW (180 koní) a točivém momentu 250 N.m. | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Mrňous by měl tedy znít ještě agresivněji. Motorem je známá vyladěná čtrnáctistovka o síle 132 kW (180 koní) a točivém momentu 250 N.m. | Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Z nuly na 100 km/h to Abarth zvládne za 6,7 vteřiny a maximálně dosáhne 225 km/h (pokud je spoiler sklopen pro co nejnižší odpor vzduchu). | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Z nuly na 100 km/h to Abarth zvládne za 6,7 vteřiny a maximálně dosáhne 225 km/h (pokud je spoiler sklopen pro co nejnižší odpor vzduchu). | Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

K zastavení je poté vhodný brzdový systém Brembo se čtyřpístkovými třmeny a kotouči o průměru 305 mm vpředu a 240 mm vzadu. Vše se schovává za lehkými 17palcovými koly SuperSport. | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

K zastavení je poté vhodný brzdový systém Brembo se čtyřpístkovými třmeny a kotouči o průměru 305 mm vpředu a 240 mm vzadu. Vše se schovává za lehkými 17palcovými koly SuperSport. | Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Také interiér se dočkal speciální péče. Těsné skořepiny jsou zde základem, nechybí samozřejmě plaketa se zmínkou výročního modelu a počtu vyrobených kusů, Alcantara na volantu, kapličce přístrojů a dalších místech. | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Také interiér se dočkal speciální péče. Těsné skořepiny jsou zde základem, nechybí samozřejmě plaketa se zmínkou výročního modelu a počtu vyrobených kusů, Alcantara na volantu, kapličce přístrojů a dalších místech. | Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

O vykuchaný speciál ale nejde, stále tu najdete 7palcový infotainment s navigací, digitálním rádiem, telemetrií, podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto či automatickou klimatizaci. | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

O vykuchaný speciál ale nejde, stále tu najdete 7palcový infotainment s navigací, digitálním rádiem, telemetrií, podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto či automatickou klimatizaci. | Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

O dostupnosti u českého zastoupení Abarthu zatím nevíme. Od centrály v Itálii však již zazněla cenovka, která bude začínat na částce 36.600 euro (asi 889.000 Kč). | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

O dostupnosti u českého zastoupení Abarthu zatím nevíme. Od centrály v Itálii však již zazněla cenovka, která bude začínat na částce 36.600 euro (asi 889.000 Kč). | Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth

Abarth 695 70° Anniversario | Zdroj: Abarth

Příhodně tak novinky vznikne pouze 1949 kusů. O pouhá loga však vůbec nejde. | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth
Kromě vymazleného dvoubarevného exteriéru se zeleným lakem Monza 1958 a šedými detaily, se výroční edice naštvaného Fiatu 500 vyznačuje především velkým křídlem na zádi. | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth
Spoiler je manuálně nastavitelný v rozsahu 60 stupňů a v nejagresivnějším sklonu dokáže při rychlosti 200 km/h generovat dodatečných 42 kg aerodynamického přítlaku. | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth
Velký spoiler pak není jediným party trikem verze 70° Anniversario. Objevuje se zde rovněž nově vyvinutý výfukový systém Record Monza s aktivními klapkami. | Abarth 695 70° Anniversario Zdroj: Abarth
20
Fotogalerie

Výroční edice Abarthu 695 má nastavitelný spoiler na zádi. Pod kapotou tluče 180 koní

Abarth letos slaví 70. výročí od založení, tudíž není divu, že do svého portfolia modelů vhazuje další speciální edici. A tato má opravdu zajímavou výbavu.

Nedávno nám Abarth ukázal lehce vyladěnější variantu ostrého modelu 595 s označením Pista. Teď ovšem přišel čas na slavení a výroční edici dostává model 695, který s logy 70° Anniversario vznikl právě k připomenutí roku založení italské dílny. Příhodně tak novinky vznikne pouze 1949 kusů. O pouhá loga však vůbec nejde.

Kromě vymazleného dvoubarevného exteriéru se zeleným lakem Monza 1958 a šedými detaily, se výroční edice naštvaného Fiatu 500 vyznačuje především velkým křídlem na zádi. Spoiler je manuálně nastavitelný v rozsahu 60 stupňů a v nejagresivnějším sklonu dokáže při rychlosti 200 km/h generovat dodatečných 42 kg aerodynamického přítlaku.

Velký spoiler pak není jediným party trikem verze 70° Anniversario. Objevuje se zde rovněž nově vyvinutý výfukový systém Record Monza s aktivními klapkami. Mrňous by měl tedy znít ještě agresivněji. Motorem je známá vyladěná čtrnáctistovka o síle 132 kW (180 koní) a točivém momentu 250 N.m.

Z nuly na 100 km/h to Abarth zvládne za 6,7 vteřiny a maximálně dosáhne 225 km/h (pokud je spoiler sklopen pro co nejnižší odpor vzduchu). K zastavení je poté vhodný brzdový systém Brembo se čtyřpístkovými třmeny a kotouči o průměru 305 mm vpředu a 240 mm vzadu. Vše se schovává za lehkými 17palcovými koly SuperSport.

Také interiér se dočkal speciální péče. Těsné skořepiny jsou zde základem, nechybí samozřejmě plaketa se zmínkou výročního modelu a počtu vyrobených kusů, Alcantara na volantu, kapličce přístrojů a dalších místech. O vykuchaný speciál ale nejde, stále tu najdete 7palcový infotainment s navigací, digitálním rádiem, telemetrií, podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto či automatickou klimatizaci.

O dostupnosti u českého zastoupení Abarthu zatím nevíme. Od centrály v Itálii však již zazněla cenovka, která bude začínat na částce 36.600 euro (asi 889.000 Kč).

Abarth

Abarth je značka, která se stala synonymem výkonu, sportovnosti a tuningu. Ve znaku automobilky je štír, který reprezentuje klíčové vlastnosti vozů Abarth.

Společnost Abarth & C. založil Karl Abarth v roce 1949. Výroba se původně zaměřovala na závodní vozy a tuningové sady. Značka Abarth je nyní součástí skupiny Stellantis.

Abarth 595 • Abarth 695

Doporučujeme

Články odjinud