Ve Švýcarsku Kia představuje druhou karosářskou verzi nového Ceedu.
Vypustil apostrof z jména, už to je prostě Ceed. A také dostane tři karosářské varianty - hatchback, kombi a jakýsi shooting brake. Všeobecně se očekávalo, že již představený hatchback strhne pozornost na ženevském stánku Kie pro sebe. Jenže zde Korejci úplně poprvé představují i praktičtější variantu Sportwagon.
Jak bývá zvykem, od předního nárazníku k B-sloupku se oproti hatchbacku neliší. Více než u předchůdce je kabina posunuta vzad. Aby delší kapota neubírala drahocenné místo v kabině, je delší převid u kombi výrazně delší, ostatně jako u hatchbacku, který už sám je takovým polokombi. Nenabídne ovšem 600 litrů pro zavazadla a sníženou nakládací hranu.
Pokud Ceed Sportwagon postavený na nové platformě K2 srovnáme s předchůdcem, změny v oblasti rozměrů odhalují mírně sportovnější postoj vozu. Je o 20 mm širší (1800 mm) a 20 mm nižší (1465 mm) než končící model. Rozvor zůstává beze změn (2650 mm), zatímco přední převis se zkrátil o 20 mm (na 880 mm). Zadní převis karoserie se však prodloužil o 115 mm (nyní 1070 mm) – a tak je nové kombi o 95 mm delší (nyní 4600 mm) než předchůdce.
Širší je i karoserie v zadní části, což znamená více místa v úrovni ramen pro zadní pasažéry, a díky snížení polohy zadních sedadel o 15 mm se též vytvořilo více místa pro kolena a nohy ve druhé řadě. I přes nižší linii střechy se díky podvozkové platformě a nižší poloze předních sedadel podařilo v přední řadě zajistit vertikální prostornost 987 mm, tedy podobně jako u předchůdce. Níže položená zadní lavice prý zaručuje srovnatelný prostor pro hlavu cestujících na zadních sedadlech.
Zadní sedadla jsou sklopná a dělená v poměru 40:20:40. Je možné je snadno složit do roviny zatažením za páčku ve výklopné zádi. Připlatit si lze za elektrické ovládání víka kufru.
Kia Ceed: Srovnání rozměrů hatchbacku a kombi |
Model |
Kia Ceed hatchback |
Kia Ceed SW |
délka (mm) |
4310 |
4600 |
výška (mm) |
1447 |
1465 |
šířka (mm) |
1800 |
1800 |
rozvor náprav (mm) |
2650 |
2650 |
Toť rozdíly mezi hatchbackem a kombi. Menší variantu jsme do detailu prozkoumali při premiéře v Mnichově. Interiér se zdá být kvalitnější a především řešený s novou filozofií plovoucího infotainmentu s až osmipalcovou obrazovkou. Stejně tak se nemění motorová paleta.
Zřejmě nejjednodušším a servisně nejméně náročným bude základní pohonná jednotka 1,4 litru MPi s vícebodovým vstřikováním o výkonu 74 kW (100 koní). Zájemci o benzínový pohon se dále mohou rozhodnout pro litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní), či nový motor o zdvihovém objemu 1,4 litru T-GDI. Nový agregát ‘Kappa’ nahrazuje atmosférickou šestnáctistovku GDI. Disponuje výkonem 103 kW (140 koní). Oba benzínové motory T-GDi budou spojeny s částicovým filtrem, díky čemuž Ceed v předstihu plní emisní normu Euro 6d.
Dále bude k dispozici nový naftový motor o objemu 1,6 litru CRDi, opět navržená v souladu s přísnějšími emisními limity dle nejnovější normy Euro 6d, využívá aktivní systém selektivní katalytické redukce. Je k dispozici ve výkonových variantách 85 nebo 100 kW s maximem točivého momentu 280 Nm. Všechny motory bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou. Pro 1,4 T-GDi a 1,6 CRDi bude k dispozici i sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Jako první evropská Kia přichází nový Ceed s technologií semi-automoního řízení druhého stupně. Dokáže se tedy aktivně držet v pruhu, udržovat odstup od vozidla před vámi a následovat jej. Kia slibuje větší zaměření na jízdní vlastnosti. Na základě našich zkušeností s posledními modely, tedy Picantem, Riem a Stingerem, tomu věříme. Přizpůsobit chování vozu půjde ve dvou jízdních režimech Normal a Sport.
Nový Ceed Sportswagon se začne vyrábět letos v srpnu a prodej bude zahájen výhradně na evropských trzích v průběhu posledního čtvrtletí 2018.