Honda Civic Tourer vychází ještě z hatchbacku minulé generace. Z té nové kombi nevznikne. Je to Škoda, protože jde v této kategorii o kufrového rekordmana s objemem zavazadlového prostoru 624 litrů. I ta nejlevnější verze zvládá maximálku 210 kilometrů v hodině při spotřebě 6,2 litru. Tento vůz je v našem přehledu nejdražší - nejlevněji lze získat za 492 900 Kč. Škoda Octavia Combi má nyní nejlevnější cenovku nastavenou na 437 900 Kč. Za ni získáte kufr 610 litrů a litrový motor s 85 kW, spotřebou 4,8 litru maximální rychlostí 201 km/hod Moc se o tom neví, ale i Peugeot 308 má objem kufru 610 litrů. Základní variantu pohání zážehová dvanáctistovka s výkonem 81 kW a maximální rychlostí 188 km/hod. Spotřeba činí 5,1 litru. Auto se nyní doprodává za 405 000 ve verzi před faceliftem, modernější provedení stojí o 15 tisíc korun více. Ani prodloužený Volkswagen Golf nelze nyní koupit pod 400 000 Kč. Cena základní varianty je aktuálně 402 900 Kč. Jde o model s motorem 1,2 (63 kW), který jede nejvíce 180 kilometrů v hodině a dosahuje papírové spotřeby pět litrů. Kufr pojme 605 litrů. Toyota Auris Touring Sports nabízí zavazadelník s objemem přesně 600 litrů, v základním provedení motor 1,33 umožňující dosažení rychlosti 175 km/hod a spotřebu 5,6 litrů. V ceníku u něho je teď uvedeno 401 900 Kč. Za méně než 400 tisíc Kč lze aktuálně koupit v ČR 11 kombíků. Jejich přehled zahajuje nová generace nošovického kompaktního vozu i30 kombi. I ona má již zavazadlový prostor s objemem o dva litry přesahujícím hranici 600 litrů. V základu jej pohání litrový turbomotor se spotřebou 5,2 litrů a maximální rychlostí 185 km/hod. Koupit si ho můžete od 384 990 Kč. Seat Leon ST už má také po faceliftu. Pod kapotou pracuje stejná pohonná jednotka jako v Golfu, má však o desetinu litru vyšší spotřebu. Auto s ním jede nejvíce 178 kilometrů v hodině. Kufr je stále ještě dostatečně velký - má 587 litrů. Starší generace Hyundai i30 kombi se doprodává s motorem 1,6 za 369 990 Kč. Tento vůz má maximálku 190 km/hod, spotřebu 6,6 litru a objem kufru 528 litrů. Renault Mégane Grandtour lze nyní pořídit od 369 900 Kč. Do kufru můžete naložit nejvíce 521 litrů. S motorem 1,6 pojedete nejrychleji 187 kilometrů v hodině a musíte počítat se spotřebou 6,3 litru. Opel Astra Sports Tourer je také tradičním zástupcem v této kategorii. Zážehová čtrnáctistovka v základní verzi poskytuje maximální rychlost 185 kilometrů v hodině a žádá si každých sto kilometrů 5,5 litru. Objem zavazadelníku byl změřen na 540 litrů. Kia Cee´d už patří mezi ty levnější vozy v našem výběru. Nejméně stojí 344 980 Kč. Kufr pojme 528 litrů. Nejlevnější variantu pohání motor 1,4 umožňující rychlost 181 kilometrů v hodině a žádající si 6 litrů na sto kilometrů. Fiat Tipo Kombi je novinka, která si nehraje na nic jiného než na to, že má být praktickým rodinným autem. Verze s motorem 1,4, který ji rozjede na 185 kilometrů v hodině, spotřebovává 5,7 litrů. Do kufru naložíte věci o objemu 550 litrů. Cenovka uvádí číslo 319 990 Kč. Ford Focus Kombi se nyní prodává za stejnou cenu jako hatchback. S cenou 319 990 Kč jde o atraktivní nabídku. Kufr sice patří k těm menším - pojme 490 litrů, avšak pod kapotou je poctivá šestnáctistovka s udávanou spotřebou rovných šest litrů. Škoda Fabia Combi objemem kufru focus překonává. V tomto parametru se udává hodnota 530 litrů. S litrovým tříválcem jede nejvíce 175 km/hod, spotřeba je 4,9 litru. Nabízí se od 271 900 Kč. Renault Clio Grandtour není žádný stěhovák. S kufrem o objemu 443 litrů jde spíše o stylové městské kombi. Verze s motorem 1,2, který umožňuje maximálku 167 kilometrů v hodině a má spotřebu 5,6 litrů, stojí nyní přinejmenším 254 900 Kč. V parametru cena je rekordmanem v našem přehledu Dacia Logan MCV. Koupit si ji můžete již od 189 900 Kč. Zavazadelník pojme 573 litrů a spotřebu výrobce udává hodnotou 5,4 litru. 16 Fotogalerie Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Radek Pecák 23. července 2017 • 8:00 Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku velmi oblíbených kombíků pro rodiny. Zjišťovali jsme, kolik jich je v současné době možno koupit s cenovkou do půl milionu korun. Zatímco ještě před pár lety si rodiny mohly vybírat auta s karosérií kombi jak v nižší střední třídě, tak i mezi malými kompaktními vozy, v současné době je tato na druhém místě jmenovaná kategorie takřka na vymření. Posledními "mohykány" jsou vlastně jen Renault Clio Grandtour a tuzemská Škoda Fabia Combi. Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší? Lukáš Dittrich Testy Také v nižší střední třídě, přestože tam nedávno přibyla novinka Fiat Tipo Kombi bude brzy výběr ze současných čtrnácti o dva ztenčený. Bez náhrady totiž skončí v této kategorii kufrový rekordman Honda Civic Tourer a po doprodání posledních exemplářů Hyundai i30 Kombi minulé generace se bude nabízet už jen ta aktuální - třetí.Informace o základních parametrech rodinných kombíků i jejich cenách v sestupném pořadí získáte při prohlížení následující fotogalerie: [********************] Vstoupit do diskuze (68) AutoRevue.cz KombiCenyBRZManZákladní parametrTypRodinTuzemská škodaRenault Clio GrandtourPoslední mohykánNabídkaKombíkMohykánPoslední exemplářOpel AstraRodinný kombíkBrzyVymřeníRod