Nová Mazda CX-5 se podle všeho přejmenuje na CX-50. V nabídce motoru číhají dva šestiválce. Vznětová verze dosahuje 600 N.m točivého momentu.
Japonské SUV Mazda CX-5 čekají velké změny. Podle španělského serveru Coche Spias se přestěhuje na větší architekturu s pohonem zadních kol a zástupem nových motorů. Ten samý server také rovnou zveřejňuje zatím nepotvrzený seznam oněch nových motorů z rodiny SkyActiv, který zahrnuje i několik zajímavostí.
V seznamu motorů totiž vyčnívají dvě položky - SkyActiv-X 3.0 48V M Hybrid a SkyActiv-D 3.3. V obou případech by mělo jít o dříve potvrzené šestiválce. První z nich je zážehový se vznětovým principem zapalování směsi ve válci a druhý je klasický vznětový. První z uvedených motorů by měl pak obsahovat i mild-hybridní technologii.
Oba motory mají uvedený výkon 285 koní. Vznětová verze pak zaujme vysokým točivým momentem 600 N.m. Server Coche Spias také nové SUV nenazývá jako CX-5, ale jako CX-50. Podle všeho by ale nemělo jít o samostatné auto, jako je tomu v případě CX-30, ale o přímou náhradu za CX-5.
Ve vzduchu momentálně visí spekulace, že toto nové SUV a chystaná nová generace Mazdy 6 budou mít totožnou platformu. Oba vozy by měly mít koncepci řadových motorů s pohonem zadních kol a možností čtyřkolky. Unikla i informace o osmistupňové automatické převodovce. Pokud se k tomu všemu přidá i věhlasný japonský design, který má Mazda v současnosti vybroušený k dokonalosti, mohou mít třeba BMW řady 3 a BMW X3 problém.
Galerie doplněna o současnou Mazdu CX-5.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5