| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG | Foto: Samuel Mareček

| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček
| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček
| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček
| Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG Foto: Samuel Mareček
39
Fotogalerie

TEST Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG: Když chcete hot-hatch, ale přijdou děti

Pod kapotou 245 turbobenzinových koní, rudý lak, sportovní sesle vpředu... A vzadu dětské sedačky plus kočárek a pleny v kufru. Že by SUV pro rodiče, kteří to se závoděním nevzdali?

Radosti
Schopný podvozek
Jízdní komfort i na 20" kolech
Variabilní vnitřek
Starosti
Dotykové ovládání důležitých funkcí
Vyšší spotřeba
9  /10

Stejně jako u mnoha dalších koncernových aut je nyní i u velkého tarraca k dispozici silné trio na vrcholu nabídky. Klasik sáhne po 147kW turbodieselu, hračička po 180kW plug-in hybridu s tradiční kombinací benzinové 1.4 TSI a elektromotoru (ten ale není k mání jako čtyřkolka) a srdcař zvolí plnotučný benzinový dvoulitr, taktéž se 180 kW plus pohonem všech kol.

Při pohledu do ceníku se zážehová verze jeví jako vcelku racionální volba – e-Hybrid v předokolce stojí 1.179.900 Kč, 2.0 TSI o pět tisíc méně. Má ovšem už zmíněný pohon 4Drive, takže o nějaké drobné laciněji dostanete vybavenější auto. A když už se bavíme o výbavě, dvoulitr s tímto výkonem je k dostání pouze ve verzi FR, tedy lidově řečeno v plné palbě.

Pojďme ale začít něčím zábavnějším, tohle je přece jenom verze pro „fotry lotry,“ kteří ještě v záplavě plen, dudlíků a plyšáků nerezignovali na zábavu za volantem. Tu Seat umí i mimo svou akční sub-značku Cupra a silné tarraco není výjimkou. Sprint na stovku za 6,2 sekundy zaručí, že na semaforech zanecháte většinu ostatních tatíků v prachu – s pohonem všech kol jsou rozjezdy sebejisté i na površích s nižší trakcí.

Motor má sil dost pro pružné a důrazné zrychlování i nad dálničním limitem, na plyn reaguje bez výraznějších prodlev a táhne bez výraznější špičky všude v horních dvou třetinách otáčkoměru. Zvuk je možná až příliš utlumený, ale tohle není auto, kterému mají výfuků při podřazení šlehat plameny. Ani nemají moc kudy, náznak zadních laufů je falešný, ale za ním se nachází koncový tlumič se dvěma rourami po stranách. Sedmistupňový automat mění kvalty bez kopání, svižně a zároveň inteligentně. Můžete ho samozřejmě komandovat pádly, ale při racionálně svižné projížďce si vystačí s vlastním rozumem a nenechá vás viset v nízkých otáčkách bez zátahu.

V zatáčce můžete tarraco popohnat ještě před vrcholem oblouku, projede ho jako podle kružítka bez většího dramatu a výraznějších náklonů. Asfaltu se drží zdatně, ale z hlediska jízdního komfortu vás nijak nepenalizuje. Ani na příplatkových 20palcových discích (za rozumných 20.000 Kč) v pneu 255/40.

Na typické české okresce se kola stačí dostatečně rychle pohybovat směrem nahoru a dolů tak, aby neklouzala jen po vrcholech nerovností a zvládala zatáčet nebo brzdit. Pouze občasné bouchnutí na opravdu velké díře v asfaltu se v tomto případě a vzhledem k velikosti ráfků plus profilu pneumatik dá vlastně považovat za úspěch, zvlášť když téměř nikdy nejde o „ďahu,“ která projde celou karoserií.

Dobrou práci odvádí i brzdy, které zvládají krotit nemalou masu kovu bez výraznějšího vadnutí a s dobrým citem v pedálu. Pro zajímavost, toto výkonnější provedení 2.0 TSI má zadní kotouče v rozměru 310x22, slabší provedení se 140 kW má vzadu 300x12.

Když se zklidníte, motor skrze převodovku odhopká do nižších otáček a na palubě zavládne příjemné ticho. Tarraco je fajnově odhlučněné od kol i stran aerodynamického hluku, a to měl testovaný kousek na střeše rakev, která pár vzdálených svistů přidala. Spotřebu s přepravním boxem na střeše a bez něho jsme sice změřit nestačili, ale z dřívějších zkušeností víme, že velký Seat není žádný šetřílek ani se slabším benzinovým dvoulitrem o výkonu 140 kW. Pod deset litrů se dostanete, jen když se krotíte nebo při jízdě po dálnici rozumným tempem. Na druhou stranu, Seat Tarraco vám vyšší spotřebu umí kompenzovat solidní dávkou dynamiky.

Pokračování 2 / 3

Až na to ovládání...

Uvnitř se Tarraco oproti své předfaceliftové podobě poněkud změnilo. Ze středového panelu zmizely otočné voliče teploty a klasická tlačítka, nyní zde vládnou dotykové plošky, které alespoň v případě teploty díky lehkým výstupkům jakž takž najdete po paměti. Na otočné knoflíky rezignoval i infotainment, který má nyní výhradně dotykové prvky po své levé straně, včetně regulace hlasitosti.

K volbě různých sekcí a funkcí nyní slouží prakticky výhradně displej, na němž sice najdete výrazné a dostatečně velké ikony, ale i tak opět odvádí pozornost více, než dříve. Stejně jako v případě jiných novějších koncernových aut bychom si rádi představovali rychlejší start systému po spuštění motoru, ale žít se s ním dá.

Pro úplnost, jde o verzi s obrazovkou o úhlopříčce 9,2 palce, kterou automaticky dostávají výbavy Xcellence a FR, základní Style si musí vystačit s 8.25“ displejem Media System Plus bez navigace, kterou může řidič nahradit připojením telefonu s Android Auto nebo Apple CarPlay.

Digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25“ mají všechna provedení Seatu Tarraco a na cestách je příjemným společníkem. Snadno si na něm vyberete zobrazení, které vám nejvíc vyhovuje, a informace, které chcete vidět. Přeházet si vše dle svých představ je skrze tlačítka na volantu jednoduché, obrazovka má slušné rozlišení a dobře se čte.

Výbava FR vám do interiéru přináší několik akčně střižených prvků. Například volant s koženým perforovaným čalouněním po stranách, který hezky padne do rukou a neklouže. Dále zde máme sportovně laděné sedačky s jednodílnými opěradly, které dodávají vnitřku šmrnc, ale zároveň posádku vpředu nepenalizují z hlediska pohodlí. Mají hezky měkké sedáky s bočnicemi po stranách, v nichž v zatáčkách nekloužete. Bočnice opěradel pak dobře drží tělo, aniž byste se v nich tísnili v oblasti ramen.

Situace v druhé řadě sedadel je také zcela v pořádku. Sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40, takže na tom prostředním není sezení stoprocentně pohodlné, ale tři dospělé sem nacpete bez problému. Druhá řada se navíc dá posouvat v rozsahu sedmnácti centimetrů, což společně s nastavitelným sklonem opěradel umožňuje maximalizovat zavazadlový prostor.

Kufr je dobře přístupný a má velký půdorys, při nakládání potěší dostatečnou podchozí výškou pod pátými dveřmi. Zadní opěradla můžete pohodlně sklápět páčkami, a pokud si připlatíte 2500 Kč, najdete v zavazadelníku také šikovnou 230V zásuvku. Tento kousek byl navíc vybaven střešním boxem o objemu 460 litrů na příčnících z originálního příslušenství Seat. Jde o hezký a kvalitně zpracovaný kousek, stojí 20.601 Kč a za příčníky dáte šest a půl tisíce.

Pokračování 3 / 3

Závěr

Nejsilnější motor tarracu jednoznačně sluší. K dospělým jízdním vlastnostem auta přidává hezkou dávku elánu v přímce a s podvozkem je v harmonii – ani jeden prvek nepřevyšuje ten druhý. Nekupujte si ho na popojíždění ve městě, jinak spotřebu těžko srazíte pod deset litrů na sto. Při dálkovém cestování a mimo město na okreskách je pak jeho apetit akceptovatelný.

Cena je nastavena velmi příznivě, vlastně ani nemusí vadit, že je tato motorizace k dostání pouze ve výbavě FR. Alespoň si tak zachová svou exkluzivitu. Dostáváte k ní vyčerpávající výbavu po stránce funkční a stylové, za příplatky tak nemusíte utrácet statisíce.

Jediné větší výtky tak směřují k dotykovému ovládání nejpoužívanějších funkcí, které ale naštěstí a na rozdíl od koncernových bratří nepůsobí zmatky s nechtěným mačkáním jiných okolních plošek, které vám ve funkcích a na displeji udělají guláš. Tak či onak - pokud jste hledali hot hatch na chůdách s prostorem pro rodinu, silné tarraco vyhoví v mnoha směrech.

Seat Tarraco: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   804.900 Kč (Style 1.5 TSI/110 kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 1.159.900 Kč (FR 2.0 TSI 4WD /180 kW)
Cena testovaného vozidla           1.327.000 Kč (FR 2.0 TSI 4WD /180 kW)

Technické údaje: Seat Tarraco

Rok • stupeň výbavy
2021 • FR
Počet válců/ventilů na válec
4/4
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 984 cm3
Vrtání • zdvih
82,5 mm • 92,8 mm
Stupeň komprese
9,6:1
Nejvyšší výkon
180 kW (245 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 250 až 6 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
370 Nm při 1 600 až 4 300 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
6,2 s
Nejvyšší rychlost
228 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
dvouspojková • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
760 l • 1 920 l
Objem palivové nádrže
60 l
Hmotnost: provozní • celková
1 769 kg • 2 360 kg
Prům. spotřeba: komb.
8,8 l/100 km
Rozvor náprav
2 790 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 585 mm • 1 574 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 735 × 1 839 × 1 674 mm

Sériová výbava: 12V zásuvka pro cestující ve 2. řadě, 12V zásuvky v interiéru, 19" kola z lehkých slitin Exclusive FR, ambientní LED osvětlení interiéru, automatická klimatizace – 3zónová, bezdotykové elektrické ovládání 5. dveří, čalounění sedadel Nilo (látka/kůže/Alcantara), černé čalounění stropu, dešťový a světelný senzor, digitální příjem rádia (DAB), digitální přístrojový štít, dojezdové rezervní kolo, dvojité dno zavazadlového prostoru, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka, Front Assist, Full LED přední světlomety, Full Link (Android Auto, Apple CarPlay), Kessy (bezklíčové odemykání a zamykání), Lane Assist, navigační systém 9,2", Paket Winter – vyhřívaná přední a zadní sedadla, parkovací asistent, prediktivní adaptivní tempomat, progresivní řízení, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, rozpoznávání dopravních značek, Seat Connect, Seat Drive Profile (volič jízdních režimů), senzor únavy řidiče, sportovní hliníkové pedály, sportovní kožený multifunkční volant, sportovní nárazníky v barvě vozu, sportovní podvozek, sportovní přední sedadla, tmavá okna od B sloupku, zadní LED světla, zadní parkovací kamera

Příplatková výbava: Metalický lak Merlot červená (15.500 Kč), akční paket Technology FR zahrnující 20" kola z lehkých slitin Supreme FR, adaptivní regulaci podvozku DCC, vyhřívané čelní sklo, BeatsAudio a Connectivity box s bezdrátovým nabíjením telefonu (38.000 Kč), dělicí síť zavazadlového prostoru a páčka pro snadné sklopení opěradel zadních sedadel ze zavazadlového prostoru (4.500 Kč), nezávislé vodní topení (25.900 Kč), Paket Safe Driving XL+ obsahující asistent dálkových světel, Side Assist, Exit Assist, Pre-crash Assist, Travel Assist (21.900 Kč), panoramatické střešní okno (29.900 Kč), Parkovací asistent + Trailer Assist (6.500 Kč), tažné zařízení (21.500 Kč), Top View kamera (14.900 Kč), zásuvka 230 V v zavazadlovém prostoru (2.500 Kč)

Doporučujeme

Články odjinud