Modernizovaná DS 3 se ukázala na prestižním týdnu módy Paris Fashion Week. Umělecké dílo na čtyřech kolech prošlo celkovým vylepšením a interiér připomíná útulnou galerii.
Od osamostatnění značky DS Automobiles v roce 2014 jsou její modely ukázkou francouzského luxusu. Tuto image značka posiluje modernizací DS 3 prezentovanou na pařížském týdnu módy (Paris Fashion Week) věnovaném dámské konfekci pro jaro a léto příštího roku.
V ulicích hlavního města módy ještě lépe vyniká přepracovaná příď se širší maskou, jejíž diamantové zdobení se barevně mění v závislosti na výbavě. Různé podoby mají také logo DS a plaketa na kapotě s motivem Clous de Paris. Standardně dodávané LED světlomety se třemi krystaly zvýrazňuje matně chromované orámování. Alternativou je adaptivní sada DS Matrix LED Vision s patnácti segmenty, které se rozsvěcují a zhasínají, aby v automatickém režimu dálkových světel neoslňovaly ostatní řidiče. Sestavu doplňuje přepracované LED osvětlení ve dvou liniích zvýrazněné černým lemováním. Tmavý dekor mají také zadní světla a víko zavazadelníku.
Vedle nových nárazníků přispívají k lepší aerodynamice zapuštěné kliky dveří, zatímco prémiový charakter podtrhují neviditelné lišty oken. Elektrická verze se navíc pyšní 18palcovými koly Toulouse s účinnými pneumatikami Tall & Narrow třídy A+. Ty v kombinaci se snížením světlé výšky o 10 mm přinášejí zlepšení hodnoty koeficientu SCx až o 7,6 %.
Že si na vzhledu dává automobilka záležet dokazuje třívrstvý červený odstín Diva, jehož vývoj sahá až do roku 2013. To se představil koncept Wild Rubis s červeným lakem tvořeným jedenácti vrstvami. Tým se snažil na červené Diva zachytit jedinečný perleťový efekt a přenést jej do sériové produkce. Celkem je DS 3 dostupné v sedmi odstínech s možností kontrastního lakování střechy.
Po vzoru DS 9 je interiér menšího bratra čalouněný prémiovými materiály včetně kůže s různými texturami a prošíváním. Verze Performance Line vyniká použitím Alcantary. Nová sedadla tvoří hustá pěna pro maximální pohodlí. Za příplatek je dostupné luxusnější provedení s plně elektrickým ovládáním, výhřevem a masážní funkcí.
Řidič drží nový multifunkční volant a hledí na přizpůsobitelný přístrojový štít (úhlopříčka 7 palců) doplněný head-up displejem. Modernizací prošlo také multimediální zařízení DS Iris Systém s 10,3palcovou obrazovkou. Vyniká online navigací s inteligentním rozpoznáváním hlasu a široce konfigurovatelnou plochou pomocí widgetů. Kromě toho zprostředkovává obraz kamerového systému se záběrem 360°. Automobilka si dala velmi záležet na kvalitní audiosoustavě složené z dvanácti reproduktorů včetně subwooferu od značky Focal.
S DS 3 je samozřejmě možné komunikovat na dálku. Prostřednictvím aplikace MyDS lze ovládat zámky dveří, aktivovat klakson nebo zkontrolovat stav baterie. Před cestou je také dobré přednastavit teplotu v kabině a do navigace odeslat naplánovanou trasu. Elektrická verze má samozřejmě programovatelný proces nabíjení.
Další kameru má DS 3 za čelním sklem, která spolu se senzory a radarem zajišťuje funkci prvků autonomní jízdy 2. úrovně. Vůz je tak schopen podpořit řidiče aktivním držením v pruhu, adaptivním tempomatem a čtením dopravním značek. Základní sada rozpoznává rychlostní limity, rozšířená verze detekuje také například značky STOP i zákaz předjíždění. Samozřejmostí je systém nouzového brzdění.
Jak bylo zmíněno výše, DS 3 zachovává čistě elektrickou verzi E-Tense, jejíž elektromotor využívá poznatky získané ve formuli E. Celá pohonná soustava včetně převodovky a baterie je vyráběna ve Francii. Novinka disponuje výkonem 115 kW s 260 Nm točivého momentu při napětí 400 V. Baterie s kapacitou 54 kWh využívá chytré řízení teploty pro efektivní nabíjení, delší životnost a podpoření dojezdu až 402 kilometrů. V městském prostředí by mělo být reálné ujet přes 500 km.
Palubní nabíječka je schopná zpracovat nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 100 kW, kdy je možné vůz nabít z 0 na 80 % za 25 minut. Limit pro střídavý proud je 11 kW a z 0 na 100 % to bude trvat 5 hodin. Vzhledem k uložení baterie pod předními sedadly a ve středovém tunelu je prostor interiéru shodný s konvenčními verzemi.
Ty nabídnou zážehové motory PureTech 100 kombinovaný se šestistupňovým manuálem a PureTech 130 s osmistupňovou automatickou převodovkou. Dieselovou alternativou je BlueHDi 130 rovněž spojené s automatem.
České ceny zatím nejsou dostupné, ale Francouzi je již znají.
Ceník DS 3 ve Francii |
Verze |
Převodovka |
Cena (přepočet na Kč) |
DS 3 PureTech 100 |
6st. manuální |
745.000 |
DS 3 PureTech 130 |
8st. automatická |
819.000 |
DS 3 BlueHDi 130 |
8st. automatická |
859.000 |
DS 3 E-Tense |
redukční převodovka |
1.032.000 |