8
Fotogalerie

S Octavií můžete porazit i Ferrari. Stačí k tomu rozbitá silnice a nejasné okolnosti

Internetem běží senzace. Octavia RS230 totiž porazila Ferrari 458 Italia na rumunské silnici Transfarasan. Můžeme si tedy pochvalovat, jakého požírače supersportů nám to v té Mladé Boleslavi vyrábějí, nebo se na celou věc podívat střízlivýma očima.

Italský závodník Fabio Barone minulý rok stanovil nejrychlejší čas na 12.3 kilometrů dlouhé rumunské silnici Transfagarasan, která je proslavená díky pořadu Top Gear. Trojice moderátorů ji prohlásila nejlepší silnicí na světě. Na tento úkol si vzal Ferrari 458 Italia a celou trať zdolal za 9 minut a 13,442 sekundy.

Pokořil jej až místní pilot Adrei Mitrasca na konci září letošního roku. Ten je jediným Rumunem, který startoval na Pikes Peak a místní silnici zná jako své boty. Jeho náčiním byla Octavia RS230, přičemž jedinou úpravou prý byly pneumatiky SP Sport Maxx, který dodala firma Dunlop. Posádce (pilota navigovala Magda Matei) se podařilo rekord zlomit o více než 47 sekund, dosáhla času 8:26,160 min. Rekord byl změřen na certifikované časomíře TAG Heuer.

Rumunská silnice je jedna zatáčka za druhou a ty takřka mažou výkonové rozdíly. Navíc povrch tohoto horského přechodu je ještě horší, než česká okreska třetí třídy. Proto nás napadá, zda byl vůz jinak skutečně sériový, to ale nelze dokázat ani u rekordů na Nordschleife.

Jistě, Octavia RS není špatné auto, její podvozek nerovnosti zvládá dobře, jenže ani v okolí Maranella, kde testovací piloti Ferrari jezdí tam a zpět, nejsou vozovky hladké jako sklo. Supersporty se dnes již s hrbolatými silnicemi vyrovnávají mnohem lépe, než jejich předchůdci, a tak nízké zdvihy tuhého odpružení nejsou takovou nevýhodou. Elektronický diferenciál jistě Octavii ve „vracečkách“ pomohl, ale Ferrari 458 Italia také není zrovna autem, které by se na klikatých silnicích ztrácelo. Pořád nám zkrátka nejde na rozum fakt, že Octavia s 230 koňmi porazila Ferrari s více než dvakrát vyšším výkonem...

Octavii a především posádce tedy gratulujeme, ale zároveň se neunáhlujeme ke směšným závěrům. Sám řidič Mitrasca na svém facebooku uvádí, že se těší na svého přemožitele. Je možné, že to bude pro změnu opět supersport, to však tak dobře znít nebude. Vždyť plebejské výhry nad urozenými mají všichni rádi.

02_57f17eb26673f.jpg08_57f17eb359c44.jpg
03_57f17eb28efb3.jpg04_57f17eb2b5113.jpg05_57f17eb2d6c24.jpg07_57f17eb339c7d.jpg
06_57f17eb30f0e5.jpg01_57f17eb1d50d8.jpg

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud