Někdo nemůže naftu cítit ani v rodinném voze, jiný si ji dopřeje i do sportovního coupé. Pro takové AC Shnitzer vyladil BMW 330Cd.
To nejdůležitější, avšak nijak převratné, se odehrálo pod kapotou. Základnímu vznětovému šestiválci 3,0 l s výkonem 170 kW (231 k) a točivým momentem 500 Nm byla přeprogramována řídící jednotka, co z něho vydolovalo dalších 34 koní výkonu a 50 Nm točivého momentu. Agregát s výkonem celkových 195 kW (265 k) tak dokáže coupé roztáhnout na stovku o půl sekundy dříve, přesně za 6,1 s. A Schnitzer se rád chlubí tim, že to je rychleji než u modelu 335d, který brzdí o něco větší hmotnost a povinná automatická převodovka.
Nebyl by to AC Schnitzer, kdyby se nepodepsal i na úpravě vnějšího stylingu. Jiný je přední nárazník s integrovaným spoilerem, rozšíření se dočkaly boční prahy a nedotčen nezůstal ani nárazník zadní, pod kterým si našel místo difuzor. Na uhlazené karosérii trojkového coupé vynikne trochu zvláštně spoiler na víku zavazadlového prostoru. Příplatkový výfuk s dvěma koncovkami po stranách rovněž nepůsobí nejlépe, zvlášť, když je pod kapotou diesel s jediným výfukovým potrubím vedoucím od svodů výfuku pod celým vozem.
Zákazník si však může zvolit příslušenství podle svých přání, na výběr jsou kola s průměrem 18-20 palců. Podvozek AC Schnitzer snižuje na požádání o 25 mm, přičemž úprava zahrnuje kromě nových pružin také nové tlumiče a stabilizátory. Pro detailisty má tuner připraveno několik prvků do interiéru a pokud si necháte odstranit omezovač, dostanete nové cejchování do 300 km/h.
Pokud se nyní ptáte, proč si AC Shnitzer pro tuning vybral právě slabší diesel, odpověď je jednoduchá – pro vrcholné motorizace 335i a 335d se úpravy teprve chystají.
Tip: Přečtěte si o zajímavější úpravě Z4 M coupé i roadster od firmy AC Schnitzer.
AC Schnitzer ACS3