Zdroj: Lexus

| Zdroj: Lexus

 Zdroj: Lexus

| Zdroj: Lexus

 Zdroj: Lexus

| Zdroj: Lexus

 Zdroj: Lexus

| Zdroj: Lexus

 Zdroj: Lexus

| Zdroj: Lexus

Na konstrukci střechy pak používá kombinace hořčíku a hliníku pro co nejnižší hmotnost.

Na konstrukci střechy pak používá kombinace hořčíku a hliníku pro co nejnižší hmotnost.

Lexus také dodává, že v rámci ovladatelnosti je nová střecha pro jízdní dynamiku dokonce přínosem, jelikož všechny její hlavní části se nacházejí mezi nápravami a střecha má dokonce nižší těžiště než u provedení kupé.

Lexus také dodává, že v rámci ovladatelnosti je nová střecha pro jízdní dynamiku dokonce přínosem, jelikož všechny její hlavní části se nacházejí mezi nápravami a střecha má dokonce nižší těžiště než u provedení kupé.

Střecha je při složení vměstnána mezi věže zavěšení zadních kol, zatímco jednotka kapalinového motoru se nachází ve volném prostoru za zadními sedadly.

Střecha je při složení vměstnána mezi věže zavěšení zadních kol, zatímco jednotka kapalinového motoru se nachází ve volném prostoru za zadními sedadly.

Kompaktní konstrukce skládací střechy pak zajistila, že LC Convertible neobětuje část zavazadlového prostoru ve srovnání s kupé. Objem tedy zůstává na stejných 172 litrech.

Kompaktní konstrukce skládací střechy pak zajistila, že LC Convertible neobětuje část zavazadlového prostoru ve srovnání s kupé. Objem tedy zůstává na stejných 172 litrech.

Zbytek pak doplňuje i vybavení interiéru systémem aktivního potlačování hluku. Jak už víme, natažení nebo stažení střechy trvá 15 sekund a operaci lze spustit i za jízdy až do rychlosti 50 km/h.

Zbytek pak doplňuje i vybavení interiéru systémem aktivního potlačování hluku. Jak už víme, natažení nebo stažení střechy trvá 15 sekund a operaci lze spustit i za jízdy až do rychlosti 50 km/h.

Lexus si dal záležet i na izolaci od vnějšího hluku a vibrací, střecha je vícevrstvá a tichý chod musel být zajištěn také u hydraulického motorku.

Lexus si dal záležet i na izolaci od vnějšího hluku a vibrací, střecha je vícevrstvá a tichý chod musel být zajištěn také u hydraulického motorku.

Zjistili třeba, že první závada (byť jen malá) nastane až po 18 tisících cyklech natažení a stažení. A samozřejmostí je, že mechanizmus funguje stejně spolehlivě i za sněhu a teplot pod bodem mrazu.

Zjistili třeba, že první závada (byť jen malá) nastane až po 18 tisících cyklech natažení a stažení. A samozřejmostí je, že mechanizmus funguje stejně spolehlivě i za sněhu a teplot pod bodem mrazu.

Ačkoliv mechanizmus skládací střechy zpravidla nevyžaduje pozornost prvních 10 let provozu, konstruktéři podrobili střechu opravdu důkladnému testování.

Ačkoliv mechanizmus skládací střechy zpravidla nevyžaduje pozornost prvních 10 let provozu, konstruktéři podrobili střechu opravdu důkladnému testování.

Jde totiž o první otevřený Lexus, který používá látkovou střechu. S ohledem na vývoj a konstrukci střechy tak nyní značka přináší zajímavá fakta.

Jde totiž o první otevřený Lexus, který používá látkovou střechu. S ohledem na vývoj a konstrukci střechy tak nyní značka přináší zajímavá fakta.

Nádherný kabriolet na základě kupé LC nám Lexus představil  na konci minulého roku . Všichni se přitom nejspíš shodneme, že japonské značce se novinka opravdu povedla, ačkoliv pro něj byla v určitém směru prvenstvím.

Nádherný kabriolet na základě kupé LC nám Lexus představil na konci minulého roku. Všichni se přitom nejspíš shodneme, že japonské značce se novinka opravdu povedla, ačkoliv pro něj byla v určitém směru prvenstvím.

 Zdroj: Lexus

| Zdroj: Lexus

 Zdroj: Lexus

| Zdroj: Lexus

 Zdroj: Lexus

| Zdroj: Lexus

 Zdroj: Lexus

| Zdroj: Lexus

 Zdroj: Lexus
 Zdroj: Lexus
 Zdroj: Lexus
 Zdroj: Lexus
19
Fotogalerie

Krásný Lexus LC Convertible má české ceny. Připravte si nejméně 3.090.000 Kč

Připadá vám příplatek 300.000 Kč za stahovací střechu přehnaný? Ale jděte, jsou i horší věci…

Jestliže řada lidí považuje Lexus LC za jedno z nejkrásnějších velkých luxusních kupé současnosti, patrně se tento názor přenese i na otevřenou variantu Convertible. V plánu byla už dlouho, uvedení do prodeje nám zástupci českého zastoupení automobilky neoficiálně potvrdili ještě v době, kdy se jednalo o koncept, a nyní si už vůz můžete bez okolků objednat také u nás. Tedy alespoň v případě, že máte patřičný obnos peněz.

Budete potřebovat 3.090.000 Kč. Na tolik u nás vyjde provedení Luxury s atmosférickým motorem 5.0 V8 o výkonu 341 kW (464 koní) a točivém momentu 530 N.m. S hybridem 500h si hlavu nelamte, tímto pohonem disponuje pouze verze kupé.

Kola základní verze jsou litá 20palcová, světlomety diodové, sedadla jsou čalouněná jemnou kůží, vyhřívaná i ventilovaná a na výběr máte z trojice provedení plátěné střechy (černá, béžová/okrová, černá/okrová). Počítejte s navigací, audiem s 12 reproduktory či elektrickým nastavením sedadel. Připlatit si můžete pouze za metalízu, (38.000 Kč), záruku na 5 let/160.000 km (49.900 Kč) a keramickou ochranu Lexus Protect (9900 Kč).

Kdyby vám takto vybavený základ nestačil, je tady verze Luxury Top za 3.290.000 Kč. Nad rámec linie Luxury dostanete kovaná 20palcová kola, head-up displej, čalounění předních sedadel semi-anilinovou kůží, vyhřívání operěk hlavy a krku cestujících vpředu a audio Mark Levinson s 13 reproduktory. O 200.000 Kč drž vychází verze Sport+ diferenciálem Torsen, dynamickým řízením kol zadní nápravy a řízením s variabilním převodem.

Zatímco linie Sport+ představuje u kupé vrchol nabídky, u kabrioletu můžete sáhnout po verzi Limited Edition za 3.690.000 Kč. Má vše, na co si u Lexusu LC vzpomenete a navrch přidává obložení materiálem Tahara (u všech linií jako čalounění zadních sedadel a podšívka střechy) a prahové lišty s nápisem Limited Edition. Zda se to za 200.000 Kč oproti Sport+ vyplatí, nechám na vás. Jde o limitku a tím to pro mě hasne.

Lexus LC 500 Convertible: Technická data a české ceny
Motor 5.0 V8
Zdvihový objem [cm3] 4969
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 341/7100
Točivý moment [N.m/min]  530/4800
Převodovka 10A
Max. rychlost [km/h] 270
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 11,7
Cena Luxury [Kč] 3.090.000
Cena Luxury Top [Kč] 3.290.000
Cena Sport+ [Kč] 3.490.000
Cena Limited Edition [Kč] 3.690.000

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud