Revoluční koncept Škoda Vision X nám mladoboleslavská značka ukázala v rámci soukromé tiskové konference v nultý den ženevského autosalonu. Dnes můžete poprvé vidět vůz v jeho ryzí podobě!
Psalo se o ní už hodně, až do dnešního dne ji ale zatím všichni znali pouze díky několika skicám. Škoda Vision X je hlavním tahákem Škody Auto na ženevském autosalonu a představuje studii městského crossoveru, který se na trhu objeví v roce 2019. Zjednodušeně řečeno půjde o sourozence Seatu Arona, ve srovnání s ním ale vypadá jako o třídu větší auto!
Vision X je nejnovější interpretací designového jazyka Škodovky, a protože jde o zvýšený model, nechybí mu ani horizontálně dělené přední světlomety. Tak jako u Kodiaqu a Karoqu. Není náhodou, že koncept nemá kliky dveří a některé detaily jsou u něj dotaženy do extrému – třeba obrovská kola nebo koncovky výfuku, za které by se nemusel stydět ani Hummer. Design karoserie se však má v každém případě blížit sériovému vozu, čemuž se při porovnání se spíše úzkou a vysokou Aronou snad ani nechce věřit.
V interiéru je místo pro čtyři cestující, což se samozřejmě v případě sériovky změní, přístrojová deska už by se ale naopak moc měnit nemusela. Volně stojící displej infotainmentu se totiž v budoucnu stane jedním ze symbolů interiérů Škodovek, podle našich informací by jej dokonce měla dostat už nová generace Rapidu, kterou uvidíme už koncem letošního roku. Mezi prvky vyjadřující volnočasové zaměření vozu patří dva longboardy umístěné v zavazadelníku, a dokonce nechybí ani dron!
Jak jsme psali už minulý týden, je koncept Vision X osazen revolučním CNG-mild-hybridním pohonem. Kombinuje patnáctistovku TSI (96 kW, 250 N.m) spalující stlačený zemní plyn s elektromotorem, který se stará o pohon zadních kol. Vůz může být předokolkou, zadokolkou a samozřejmě i čtyřkolkou, a to všechno v závislosti na jízdní situaci. Tento typ pohonu byl vyvíjen pro vozy s víceprvkovou zadní nápravou, o jeho zástavbovosti však zatím nebylo rozhodnuto.