Kapitoly článku:
Neměcká automobilka pomalu uvádí na trh novou Corsu, ale to není jediný nový Opel, který se letos představil. Určitě víte, že ve Velké Británii se Opely jmenují Vauxhall a že se tu pod touto značkou prodává i jedna australská specialita původem od Holdenu.
Kompresorem dopovaný benzínový osmiválec, manuální převodovka a pohon pouze zadních kol. To jsou věci, které příliš (snad krom toho manuálu) neodpovídají požadavkům průměrného evropského zákazníka
Všechny tyto značky patří pod koncern General Motors, ale my máme v kontinentální Evropě tu smůlu, že nám sem tento přeznačkovaný Holden nikdo nevozí. Také kdo by se u takového auta dělal s přestavbou řízení na druhou stranu, že?
Přitom jako cenově výhodnější konkurence BMW M5 nebo Mercedesu E63 AMG by tohle bylo velmi zajímavé auto. Vauxhall VXR8 GTS prošel poslední modernizací, než se nadobro odebere do šrotu. A loučí se kompresorem přeplňovaným osmiválcem 6,2 l, který si půjčil ve skladu náhradních dílů na Camaro ZL1.
S výkonem 430 kW (585 koní) a točivým momentem 740 Nm je to nejvýkonnější a nejsilnější silniční automobil, který kdy kdo v Austrálii vyrobil. Přesto se zrychlení na stovku za zhruba pět sekund a maximální rychlost omezená na 250 km/h nezdá jako nějaký zázrak.
Ale tady stejně půjde hlavně o to, kolik hluku nadělá speciálně odladěný výfuk. I spotřeba se na 100 km neměří v litrech benzínu, ale v zadních pneumatikách. Speciálně kvůli britskému trhu má auto odolnější šestistupňový manuál s olejovým chladičem a dvoulamelovou spojkou. Můžete mít ale i automat.
Vauxhall VXR8 GTS je jedno z posledních aut svého druhu. Budoucnost patří něčemu jinému. Trochu nás může mrzet, že my tento vskutku speciální Opel nedostaneme. Vedle tříválcového Adama a naftové Insignie by se v showroomu vyjímal skutečně pěkně.