Automobilka BMW představuje nové kupé, které je prezentováno jako řada 2. Na co se máme těšit?
Kapitoly článku:
Dvojkové kupé má své kompletní představení za sebou, na světě jsou de facto všechny informace, o které se s vámi rádi podělíme. BMW řady 2 chce svým vstupem na trh navázat na to, co kdysi dávno představovala legenda v podobě modelu 2002. Má jít o kompaktní a zábavný dvoudveřový automobil.
Novinka je dlouhá 4432 mm, široká 1774 mm a vysoká 1418 mm. Jen pro srovnání: na délku je nové kupé větší o 108 mm v porovnání s hatchbackem a o 72 mm ve srovnání s předchozí generací BMW řady 1 Coupe. Zároveň je také o 32 mm širší než předchůdce, má o 30 mm prodloužený rozvor (2690 mm) a nabídne větší rozchod kol. Vpředu to je o 41 mm (1521 mm), vzadu pak o 43 mm (1556 mm). Jediným rozměrem, který byl naopak zmenšen, je tradičně výška, která šla dolu o pět milimetrů.
Sečteno a podtrženo, nové BMW 2 Coupe je oproti staré jedničce s karoserií kupé prostornější (vzadu o 21 mm více místa pro kolena) a nabízí větší zavazadelník. Ten zvládne 390 litrů, přičemž zadní opěradlo je dělené v poměru 40/20/40 (to ale není standardem) a i k takto malému kupé budou k dispozici různé „simply clever“ vychytávky, pomocí kterých půjde praktické stránky zavazadelníku ještě dále vylepšit.
BMW bude i pro řadu 2 nabízet různé verze exteriéru. Vrcholem se stane M235i.
Modern Line, Sport Line a jiné
Design karoserie jako takové nepředstavuje žádné velké překvapení. Nese se přesně v duchu aktuálních modelů BMW a jako už (bohužel) tradičně, z některých úhlů pohledu nebude úplně lehké přesně řadu 2 identifikovat. Vzhled karoserie samozřejmě závisí na konkrétním provedení. K dispozici je Modern Line, Sport Line, paket M Sport a vrcholem všeho se stane M235i z dílny divize M Performance.
Modern Line nabídne elegantní kupé, standardně postavené na sedmnáctipalcový kolech, s decentnějšími nárazníky, jinou maskou chladiče (více lamel), hliníkovými lištami na prazích nebo čalouněním kůže/látka v interiéru. Naproti tomu Sport Line dodá agresivní nárazníky, hezčí kola a do interiéru třeba sportovní volant. Paket M Sport jde ve sportovní stránce věci ještě dál a vůbec nejdál je v tomto ohledu M Performance. To kromě jiného dostalo také o 10 mm nižší sportovně laděný podvozek.
Nic ze zmíněného ale nepředstavuje žádnou převratnou novinku. Vše známe už z jiných modelů BMW. Paleta barev obsahuje dva základní odstíny, deset metalických laků a pro M Sport paket ještě modrou Estoril Blue.