Co byste řekli na auto, které sprintuje z nuly na dvě stě za 19 sekund? Nuda? A když řekneme, že jde o 200 mil v hodině?
Firma 9ff je známa svými značně extrémními úpravami vozů Porsche. V posledních létech jsme o ni mohli slyšet především v souvislosti s modelem GT-9, který dosáhl maximální rychlosti 409 km/h a překonal tak o 2 km/h nejvyšší rychlost Bugatti Veyron. Byly tu ale i přece jen umírněnější projekty, např. 9ff Cayman S CR-42, který v koncepci menšího kupé s motorem uprostřed nabídl výkon přes 400 koní, nebo 9ff 911 Turbo, která se s maximální rychlostí přes 380 km/h stala zřejmě nejrychlejším otevřeným vozem vůbec...
Ze zmíněných úprav je zřejmé, že 9ff není žádným lepičem křidélek. Dokonce i úpravy ve stylu softwareové modifikace motoru a výměny několika podvozkových částí jsou pro tohoto tunera málo - jeho výtvory mají mnohdy nejen zásadně přepracovaný motor, ale třeba i pozměněné jeho uložení a upravenou karoserii. Navíc vše musí být důkladně aerodynamicky optimalizováno, vůz schopný jet rychlostí okolo 400 km/h jistě není možné rozumně stvořit jen díky vyššímu výkonu.
Nyní se 9ff dostal do rukou vrchol současné nabídky Porsche, model GT2. Jeho úprava není tak extrémní jako třeba v případě GT-9, výsledek je ale přesto extrémní je. To zřejmě proto, že GT2 je už z výroby dosti mimořádný vůz... Jeho vznik probíhal vzhledem k jeho označení klasicky - to se vezme model 911 Turbo, zbaví se (pro okruhové využití) neefektivního a těžkého pohonu všech kol, pozbude dalších přebytečných klilogramů, dostane pár koní navíc a samozřejmě to nejlepší ze sportovní výbavičky Porsche jako karbon-keramické brzdy. Výsledkem je 530 koní výkonu, posílaných na kola zadní nárpavy, zatížené většinou z rovných 1 400 kg pohotovostní hmotnosti. A také stovka za 3,7 s, maximálka 320 km/h a čas na slavné Severnbí smyčce 7:32. Dokonalý sportovní vůz? Možná pro vás, pro 9ff ovšem leda solidní polotovar pro domácí dílnu.
Už název firmy 9ff naznačuje, že duchovním otcům této společnosti nikdy nebyla svatá ani sebeikoničtější jména stuttgartských vozů, a tak se i z 911 GT2 stala 9ff BT-2. Faktické úpravy jsou přitom na poměry 9ff opravdu docela jemné - na motoru bylo podle všeho pozměněno pouze výfukové a sací potrubí a samozřejmě i přeprogramována ECU. Tisková zpráva společnosti je ale na detaily skoupá a myslíme si, že pro finální nárůst výkonu o masivních 261 kW (350 koní) to chtělo trochu více úprav, na další detaily si ale budeme muset ještě počkat. Ať už je to s motorem jakkoli, přepracovaný je samozřejmě podvozek a také kabátek vozu, který má po doplnění 9ff již všechny prvky z karbonu. Stranou nemohla zůstat stát ani upravená aerodynamika, která mj. přidává o 70 kg více přítlaku na přední a 90 kg na zadní nápravu.
Výsledkem je opravdu extrémní vůz s výkonem dosahujícím až 634 kW (850 koní) a točivým momentem vrcholícím na hodnotě 920 Nm. Zrychlení na stovku se odehraje za pouhé 3 sekundy, zde se ale chleba neláme. Excelentní je zrychlení na dvoustovku za pouhých 8,7 sekundy a chuť do života neztrácí 9ff BT-2 ani za touto hranicí - rychlost 200 mil v hodině, tedy více než 320 km/h, zdolá za rovných 19 sekund. Maximální rychlost pak činí 386 km/h. To jsou čísla, která se nebezpečně blíží i zkraje zmiňovanému Veyronu.
Pokud máte o tuto lahůdku zájem, u 9ff vám ji rádi připraví. Cena se ovšem (také nebezpečně) blíží 8 milionům Kč (285 000 Euro), což je o pár milionů více než v případě sériové GT2 (190 000 Euro).
9ff BT-2