O novém modelu Yeti se toho již napsalo hodně, ale my pro vás k němu máme všechny podrobnosti o výbavách a dostupné technice.
Yeti se stane pátou modelovou řadou mladoboleslavské Škodovky a vůbec poprvé půjde o vůz pro volnočasové aktivity. Jeho cílem tak nebude trhat rekordy v prodejních statistikách, ale spíše přispět k pověsti Škodovky coby producenta širokého spektra automobilů všeho druhu.
Podrobněji jsme se modelu Yeti věnovali třeba na tomto místě, tentokrát jsme však pro vás připravili kompletní škálu motorických verzí a výbavových stupňů. Je však třeba upozornit, že uvedené informace se mohou při náběhu prodejů v určitých detailech změnit.
Čtyři stupně výbavy, třináct barev
Už nejlevnější Yeti (tak se bude jmenovat i základní výbavová verze) bude mít slušnou výbavu. K bezpečnosti budou přispívat třeba čtyři airbagy nebo ABS s děličem brzdné síly a protiprokluzovým systémem, cestující pak jistě ocení komfortní prvky včetně světel pro denní svícení, vnější teploměr, diagnostiku vnějšího osvětlení, střešní nosič, centrální zamykání či elektrické ovládání předních oken a zpětných zrcátek.
Lépe vybavené provedení Track pak přidá i ESP, poloautomatickou klimatizaci Climatic, tónovaná okna, vyhřívání zrcátek nebo kryty zrcátek a kliky lakované v barvě karosérie. Verze Ambition nabídne navíc hlavové airbagy a kolenní ochranný vak pro řidiče, mlhovky, tříramenný kožený volant, palubní displej Maxi DOT, dálkové ovládání centrálního zamykání, rádio Blues s CD a MP3, tempomat, šestnáctipalcová litá kola, senzor deště, stmívací zpětné zrcátko či další odkládací prostory a praktické upevňovací detaily.
Vrcholem nabídky bude Yeti Experience, jenž se bude vyznačovat třeba kontrolou tlaku v pneumatikách, nasvětlováním zatáček, dvouzónovou automatickou klimatizací Climatronic, lepším rádiem Swing, parkovacím asistentem vzadu, vyhříváním předních sedadel, sedmnáctipalcovými litými koly Dolomite a dalšími komfortními drobnostmi.
Škodu Yeti bude moci zákazník objednat v jednou ze tří nemetalických laků, nebo s jednou z deseti, vesměs tmavěji laděných metalíz.
Motory výhradně s přeplňováním
Pod kapotou typu Yeti se objeví dva zážehové a tři vznětové motory. Je přitom třeba zdůraznit, že budou zřejmě patřit mezi špičku v daném segmentu. Ve všech případech se jedná o příčně uložené čtyřválce s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem, které plní normu Euro V.
Základem bude „dvanáctistovka“ TSI (čtyřválcová) s výkonem 77 kW, vyznavači zážehových motorů budou moci zvolit ještě známý 1,8 TSI o výkonu 118 kW. Pokud upřednostňujete vznětové verze, máte k dsipozici „dvoulitr“ se vstřikováním common rail, jenž se bude dodávat ve výkonových verzích 81, 103 a 125 kW.
Motor 1,2 TSI je vyhrazen přednímu pohonu, všechny ostatní jednotky budou dodávány výhradně s trvalým pohonem všech kol, pouze nejslabší „nafťák“ bude k dispozici jak s pohonem všech, tak i pouze předních kol. 1,2 TSI bude kombinován s šestustupňovou převodovkou s manuálním řazením nebo sedmistupňovým „automatem“ DSG, 1,8 TSI dostane výhradně manuální „šestikvalt“, který bude standardem i pro všechny vznětové verze. 2,0 TDI/81 kW však při volbě pohonu pouze předních kol bude dodáván s pětistupňovou rychlostní skříní.
Základní verze Yeti se spokojí s nejslabším dieselem nebo 1,2 TSI, již pro stupeň Track však bude k dispozici kompletní škála s výjimkou dvou nejsilnějších pohonných jednotek, které budou k mání teprve v kombinaci s verzemi Ambition a Experience.
Na motor 1,2 TSI si počkáme
Do výroby naběhnou nejprve motory 1,8 TSI a 2,0 TDI/103 kW, kombinované se dvěma dražšími výbavami. V září přibude zbytek výbavových stupňů a základní motor 1,2 TSI, přičemž v listopadu by měla být nabídka po všech stránkách kompletní. Až do února příštího roku si však budou muset počkat zájemci o převodovku DSG pro motor 1,2 TSI.
K dispozici bude široká škála kombinací interiérových plastů a čalounění, kde najdeme kromě několika druhů látek také Alcantru a kůži. Ve verzích s pohonem všech kol s vůbec poprvé ve voze Škoda objeví funkce Off-Road aktivovaná tlačítkem na palubní desce pod ovladači ventilace. Ta je určena pro snadnější pohyb v terénu a upravuje nastavení ABS, protiprokluzového systému (kromě jiného omezí nevyšší otáčky pro ochranu spojky) nebo aktivuje asistenta pro sjíždění kopců, kdy využívá koordinace ABS a řízeného brzdného účinku pohonné jednotky.
Konstruktéři si dal záležet na příplatkové skleněné střeše. Celý díl je 1 364 mm dlouhý a 870 mm široký a je rozdělen na dva segmenty. Zadní část „střešního okna“ je pevná, tu přední lze elektricky v několika režimech vyklápět a posouvat. A nebyl by snad ani správnou Škodovkou, kdyby Yeti nenabídl variabilní a praktický zavazadlový prostor s plejádou sítí, háčků a kapsiček. Svými vnějšími rozměry se nová Škoda Yeti zařadí někam mezi Kiu Soul a Hyundai Tucson a netřeba pochybovat o tom, že si své zájemce jistě najde.
Ceny novinky zůstavají nadále neznámou, jejich zveřejnění lze ale očekávat již velmi brzy.
Škoda Yeti