5
Fotogalerie

Přes 340 km/h v Audi A4? A proč ne

Toto si zřejmě řekl pan Alfons Hohenester. Výkon jeho motoru mu zjevně nevyhovoval a nic mu neříkaly ani běžné „dětské” úpravy německých tunerů. A tak nechal pod kapotu svého Audi namontovat třílitrový vidlicový šestiválec dopovaný dvěma turbodmychadly. Výkon 478 kW (650 k) při 7300 ot./min. a točivý moment 720 Nm při 3800 ot./min jsou hodnoty přímo hrozivé.

Tomu celému se pochopitelně musela přizpůsobit spojka a převodovka a úpravám se nevyhnul ani pohon všech kol Quattro. Podvozek byl upraven u firmy H&R, přičemž došlo i k jeho snížení, výměně pružin, tlumičů a z původních audibrzd rovněž nezůstalo nic.

Majitel tohle všechno dělal pro jednou jedinou věc – jeho snem bylo dosáhnutí maximální rychlosti, jakou zatím žádné Audi A4 nepokořilo. Na 12 km dlouhém oválu v italském Nardu pan Hohenester pokořil rychlost 343,9 km/h. Jak se vůz při takové rychlosti choval, raději ani nechceme vědět. Na výraznější úpravy aerodynamiky to z fotografií rozhodně nevypadá. Pro lepší proudění vzduchu kolem přední části byl však klasický nasávací otvor nahrazen pevnou výplní, co zase znesnadnilo přirozené chlazení vzduchem. Díky tomu musel pod kapotu také mimořádně výkonný chladič.

A že tahle „á-čtyřka“ opravdu jede, dokazují i časy jejího zrychlení. Stovku zhltne za 3,4 sekundy, okolo mety 200 km/h se prožene za famózních 10,3 s a třístovku pokoří za stále obdivuhodných 29,8 s. Vcelku rychlý rodinný sedan, co říkáte? A ještě k tomu nenápadný…

A4_Nardo_1.jpg A4_Nardo_2.jpg A4_Nardo_3.jpg A4_Nardo_4.jpg A4_Nardo_5.jpg
Takto vypadá nejrychlejší Audi A4 na světě

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud