V mezinárodní výzkumné studii obsadila Toyota prvenství mezi automobilkami již po osmé.
Chcete vědět, která automobilová značka má údajně největší hodnotu? Žebříček BrandZ, který tradičně sestavuje výzkumná společnost Kantar, vám to poví. A japonská Toyota se může chlubit, titul nejhodnotnější automobilové značky na světě už získala po osmé a za sebou nechala Mercedes-Benz nebo i BMW.
V první stovce nejhodnotnějších značek světa jsou tři automobilky, z toho Toyota je na 48. místě. Japonská automobilka má podle studie hodnotu 28,4 miliardy dolarů (asi 670 miliard korun), kdežto Mercedes-Benz stojí na 21,3 miliardách a BMW na hodnotě 20,5 miliardy. Čtvrté místo mezi automobilkami zastává Tesla s hodnotou o zhruba 9 miliard dolarů nižší.
Žebříček BrandZ uvádějící 100 nejcennějších globálních značek světa vychází z různých ukazatelů, jako jsou finanční výsledky značky, průzkumy veřejného mínění, aktuální obchodní operace a budoucí plány. Velmi důležitým faktorem je závazek k ochraně životního prostředí a vývoj technologií šetrných k životnímu prostředí.
A jak je známo, hlavně v posledních zmíněných kategoriích Toyota exceluje. Ve svém arzenálu má nejmodernější technologie v hybridních, plug-in hybridních a vodíkových pohonech. Za více než 20 let sériové výroby hybridních pohonů dodala zákazníkům přes 15 milionů vozů s tímto pohonem, a je tak jejich největším světovým výrobcem.
Svou trošku do mlýna celkové hodnoty nakonec přidávají i ony budoucí plány značky. Toyota chce do roku 2025 uvést 10 nových čistě elektrických modelů, zatímco nadále hledí i na vývoj nových vozů s vodíkovým pohonem.