Prodejní statistiky ukázaly, že na konci ledna se počet hybridních vozů koncernu Toyota přehoupl přes hranici deset milionů kusů,
Toyota hlásí překonání milníku deseti milionů kusů prodaných vozů s hybridním pohonem.
Zatímco oslava prodaného milióntého kusu se konala v roce 2007, tedy deset let poté, co byla uvedena na trh první generace modelu prius, na zvýšení bilance z devíti na deset milionů stačilo dealerům Toyoty a Lexusu pouhých devět měsíců.
„Když jsme poprvé představili model Prius, nikdo nevěděl, co hybrid vlastně znamená. Ti, kdo si jej pořídili, byli označováni za podivíny. Díky těmto prvním nadšencům, kteří dali Toyotě Prius šanci, se dnes hybridy staly oblíbenou volbou a vyvolaly vlnu úspěchu, směřující odněkud z neznáma až po mainstream,“ komentuje Takeshi Učijamada, předseda správní rady automobilky Toyota, označovaný též za otce modelu Prius.
Toyota také spočítala, jak díky tomuto svému počinu přispěla k ochraně životního prostředí na planetě: "Na základě výpočtů provedených Toyotou k 31. lednu letošního roku přispěly hybridní vozy Toyota v porovnání s podobně velkými a výkonnými konvenčními modely k úspoře přibližně 77 mil. tun emisí CO2 a pomohly ušetřit přibližně 29 miliardy litrů benzínu," uvádí se v její tiskové zprávě.
Nejprodávanějším modelem je samozřejmě prius, který už má na kontě téměř čtyři miliony prodaných exemplářů.
Největším světovým trhem pro hybridní auta Toyoty je domácí Japonsko, druhá bývala tradičně severní Amerika. Během minulého roku ale už tento kontinent předstihla Evropa.
Příklady hybridních vozů, které Toyota v uplynulých dvaceti letech představila, si můžete prohlédnout v následující galerii: