Taky třída E od Mercedesu již přijíždí ve formě samostatného elektromobilu. Staví na už známé technice.
Mercedes-Benz na probíhajícím veletrhu mobility IAA v Mnichově představuje už dalšího produkčního člena rodiny elektromobilů EQ. Pod nedávno uvedenou limuzínu EQS se zařazuje i menší EQE, tedy elektrický ekvivalent konvenčního sedanu třídy E. I od většího „eska“ na baterky si přitom novinka vypůjčuje designový směr a slušnou porci té nejmodernější techniky uvnitř.
EQE stojí na identické nové platformě Mercedesu pro elektrické modely (EVA2), po vzoru vrcholné limuzíny zaujme i stejně řešenou aerodynamickou karoserií s krátkými převisy a ohledem na maximální prostor v kabině. Elektrické „éčko“ je však přirozeně v modelové hierarchii o něco menší – na délku měří 4946 mm, na šířku 1961 mm, je vysoké 1512 mm a jeho rozvor čítá 3120 mm. Pro srovnání, EQS je dlouhé 5265 mm s rozvorem 3210 mm. Objem zavazadlového prostoru uvádí Mercedes pro EQE na 430 litrech.
Kabina EQE taky navazuje na novinky uvedené ve větším EQS. Standardem po výchozí model bude 12,2palcový přístrojový štít a 12,8palcová obrazovka infotainmentu, kdežto v příplatcích se objevuje i soustava třech velkých obrazovek Hyperscreen pod škrábancům odolným sklem. Taky EQE nabízí i čtečku otisku prstů či navigaci s rozšířenou realitou, základem jsou pak komfortní sedačky s masážními funkcemi a pro čalounění je z etických a ekologických důvodů využita umělá kůže.
Samozřejmě nechybí standardně ani rozsáhlá armáda asistenčních a bezpečnostních systémů, kdy se volitelně dostanou zákazníci až k funkcím částečně autonomního řízení ve spojení asistentů udržování jízdy v pruhu, změny pruhu na dálnici, chytrého adaptivního tempomatu, čtení dopravních značek nebo monitorování slepého uhlu s automatickým zásahem do řízení při detekci hrozby boční srážky.
Prozatím Mercedes uvádí EQE ve verzi 350, která používá jeden elektromotor na zadní nápravě o výkonu 215 kW (292 koní) a točivém momentu 530 N.m v kombinaci s baterií o kapacitě 90,6 kWh. Verzi s pohonem všech kol 4Matic s dalším elektromotorem na přední nápravě uvede značka později. V tuto chvíli každopádně Mercedes uvádí dojezd na jedno nabití až 660 km. DC rychlonabíjení výkonem až 170 kW pak zajistí během 15 minut dojezd 250 km, nabití z 10 na 80 % kapacity má proběhnout za asi 32 minut.
Pro EQE nakonec zmiňuje Mercedes taky možné příplatky na podvozku. K dispozici bude systém natáčení kol zadní nápravy nebo adaptivní vzduchové odpružení Airmatic, které umí v režimu Sport snížit světlou výšku vozu až o 20 mm při rychlostech nad 120 km/h pro snížení aerodynamického odporu.
Výrobu EQE zahájí Mercedes v německých Brémách a čínské Šanghaji v polovině příštího roku. Cenovky zatím neznáme.