Chcete vědět, která automobilová značka má údajně největší hodnotu? Žebříček BrandZ, který tradičně sestavuje výzkumná společnost Kantar, vám to poví. | Toyota Corolla & Corolla Touring Sports Zdroj: Toyota

Chcete vědět, která automobilová značka má údajně největší hodnotu? Žebříček BrandZ, který tradičně sestavuje výzkumná společnost Kantar, vám to poví. | Toyota Corolla & Corolla Touring Sports | Zdroj: Toyota

A japonská Toyota se může chlubit, titul nejhodnotnější automobilové značky na světě už získala po osmé a za sebou nechala Mercedes-Benz nebo i BMW. | Toyota RAV4 Zdroj: Toyota

A japonská Toyota se může chlubit, titul nejhodnotnější automobilové značky na světě už získala po osmé a za sebou nechala Mercedes-Benz nebo i BMW. | Toyota RAV4 | Zdroj: Toyota

V první stovce nejhodnotnějších značek světa jsou tři automobilky, z toho Toyota je na 48. místě. Japonská automobilka má podle studie hodnotu 28,4 miliardy dolarů (asi 670 miliard korun)... | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

V první stovce nejhodnotnějších značek světa jsou tři automobilky, z toho Toyota je na 48. místě. Japonská automobilka má podle studie hodnotu 28,4 miliardy dolarů (asi 670 miliard korun)... | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

...kdežto Mercedes-Benz stojí na 21,3 miliardách a BMW na hodnotě 20,5 miliardy. Čtvrté místo mezi automobilkami zastává Tesla s hodnotou o zhruba 9 miliard dolarů nižší. | Toyota ProAce Zdroj: Toyota

...kdežto Mercedes-Benz stojí na 21,3 miliardách a BMW na hodnotě 20,5 miliardy. Čtvrté místo mezi automobilkami zastává Tesla s hodnotou o zhruba 9 miliard dolarů nižší. | Toyota ProAce | Zdroj: Toyota

Žebříček BrandZ uvádějící 100 nejcennějších globálních značek světa vychází z různých ukazatelů, jako jsou finanční výsledky značky, průzkumy veřejného mínění, aktuální obchodní operace a budoucí plány. Více v článku... | Toyota C-HR Zdroj: Toyota

Žebříček BrandZ uvádějící 100 nejcennějších globálních značek světa vychází z různých ukazatelů, jako jsou finanční výsledky značky, průzkumy veřejného mínění, aktuální obchodní operace a budoucí plány. Více v článku... | Toyota C-HR | Zdroj: Toyota

A japonská Toyota se může chlubit, titul nejhodnotnější automobilové značky na světě už získala po osmé a za sebou nechala Mercedes-Benz nebo i BMW. | Toyota RAV4 Zdroj: Toyota
V první stovce nejhodnotnějších značek světa jsou tři automobilky, z toho Toyota je na 48. místě. Japonská automobilka má podle studie hodnotu 28,4 miliardy dolarů (asi 670 miliard korun)... | Toyota Yaris Zdroj: Toyota
...kdežto Mercedes-Benz stojí na 21,3 miliardách a BMW na hodnotě 20,5 miliardy. Čtvrté místo mezi automobilkami zastává Tesla s hodnotou o zhruba 9 miliard dolarů nižší. | Toyota ProAce Zdroj: Toyota
Žebříček BrandZ uvádějící 100 nejcennějších globálních značek světa vychází z různých ukazatelů, jako jsou finanční výsledky značky, průzkumy veřejného mínění, aktuální obchodní operace a budoucí plány. Více v článku... | Toyota C-HR Zdroj: Toyota
5
Fotogalerie

Automobilkou s největší hodnotou je Toyota. Ve studii překonala BMW i Mercedes

V mezinárodní výzkumné studii obsadila Toyota prvenství mezi automobilkami již po osmé.

Chcete vědět, která automobilová značka má údajně největší hodnotu? Žebříček BrandZ, který tradičně sestavuje výzkumná společnost Kantar, vám to poví. A japonská Toyota se může chlubit, titul nejhodnotnější automobilové značky na světě už získala po osmé a za sebou nechala Mercedes-Benz nebo i BMW.

V první stovce nejhodnotnějších značek světa jsou tři automobilky, z toho Toyota je na 48. místě. Japonská automobilka má podle studie hodnotu 28,4 miliardy dolarů (asi 670 miliard korun), kdežto Mercedes-Benz stojí na 21,3 miliardách a BMW na hodnotě 20,5 miliardy. Čtvrté místo mezi automobilkami zastává Tesla s hodnotou o zhruba 9 miliard dolarů nižší.

Žebříček BrandZ uvádějící 100 nejcennějších globálních značek světa vychází z různých ukazatelů, jako jsou finanční výsledky značky, průzkumy veřejného mínění, aktuální obchodní operace a budoucí plány. Velmi důležitým faktorem je závazek k ochraně životního prostředí a vývoj technologií šetrných k životnímu prostředí.

A jak je známo, hlavně v posledních zmíněných kategoriích Toyota exceluje. Ve svém arzenálu má nejmodernější technologie v hybridních, plug-in hybridních a vodíkových pohonech. Za více než 20 let sériové výroby hybridních pohonů dodala zákazníkům přes 15 milionů vozů s tímto pohonem, a je tak jejich největším světovým výrobcem.

Svou trošku do mlýna celkové hodnoty nakonec přidávají i ony budoucí plány značky. Toyota chce do roku 2025 uvést 10 nových čistě elektrických modelů, zatímco nadále hledí i na vývoj nových vozů s vodíkovým pohonem.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud